sghm3 Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Hei Jeg har kjøpt meg noen bass elementer (2x12 tommere) av en kompis jeg har og de elementene spiller litt stram basslyd... Kan jeg kompansere med byggingen av kassa, så jeg får en dypere bass lyd?? Kassa de sto i før var ikke porta og volum på 58 liter, målene på kassa var 385x715x230x305mm.. Bilen de skal være i, er en MB 190 og de sto også i en MB 190 da jeg hørte dem. På forhånd, tusen takk for svar :) MVH Sibjørn Siter Sigbjørn Haugen (89), MB 190 W201 (88 og 83) Volvo Amazon (63) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronto Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Hei Jeg har kjøpt meg noen bass elementer (2x12 tommere) av en kompis jeg har og de elementene spiller litt stram basslyd... Kan jeg kompansere med byggingen av kassa, så jeg får en dypere bass lyd?? Kassa de sto i før var ikke porta og volum på 58 liter, målene på kassa var 385x715x230x305mm.. Bilen de skal være i, er en MB 190 og de sto også i en MB 190 da jeg hørte dem. På forhånd, tusen takk for svar :) MVH Sibjørn var ikke porta? er dem blitt porta? Eller skal du bygge helt ny kasse? i tillfelle så lager du bare størrelukka kasse, hvor du kan legge inn skumgummi. Da blir det vanligvis dypere bass, og mindre hardhet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Hvis du sier hvilke suber det er snakk om, så blir det straks lit lettere å hjelpe deg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sghm3 Skrevet November 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Ja, skal bygge en kasse... Elementene er av type ``GAS`` (og det er det eneste jeg vet) og kassa var ikke porta pga han jeg kjøpte de av, sa at elementene var vakumelementer. Og da skulle de visst nok ikke ha porta kasse... MVH Sigbjørn Siter Sigbjørn Haugen (89), MB 190 W201 (88 og 83) Volvo Amazon (63) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phax. Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Fyll kassa med dempematriale, Acousto-Q fra dynabel funker bra syns jeg. Er beregnet på lukka kasse. Da får du litt dypere og ikke så stram bass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronto Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Ja, skal bygge en kasse... Elementene er av type ``GAS`` (og det er det eneste jeg vet) og kassa var ikke porta pga han jeg kjøpte de av, sa at elementene var vakumelementer. Og da skulle de visst nok ikke ha porta kasse... MVH Sigbjørn vakumelementer, den har jeg ikke hørt før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sghm3 Skrevet November 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 vakumelementer, den har jeg ikke hørt før. Ha`kke hørt det ordet sjøl, før han sa det :D Siter Sigbjørn Haugen (89), MB 190 W201 (88 og 83) Volvo Amazon (63) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronto Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Ha`kke hørt det ordet sjøl, før han sa det :D Det spiller ingen rolle. Men ved å ha større volum, og fortsatt lukka, så blir det dypere bass, og mindre hardhet. Også demping som nevnt er veldig viktig for å hindre hardhet. Hvor mye volum du bør øke, er vansklig å si. men + 10L og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg