Gå til innhold

Da var vintervraket kommet til gårds :)

Ranger emnet

BimmerKing

Anbefalte innlegg

Da her jeg skaffet meg ett rullende prosjekt, som en kamerat av meg har kommet godt igang med. Stort sett bare kosmetisk som gjenstår da :) Han kjøpte en 318i fra 1993 med rast motor, som forøvrig var en iS-motor.

qqgpde4ixlt7objlg177.jpg

Deretter kjøpte han en delebil, som man med sikkerhet kan si var ganske "banged up":

qhhy81dmr959owicdo4u.jpg

mbf8e2de7brqmrf9fgnq.jpg

En kveld på verkstedet gjorde att bilen ble seende sånn ut:

yezzuly9gvs06kderd1o.jpg

Så etter en del skruing og bryting var motoren fra iS'en kommet ned i Sedanen. Så var det litt shining, så var bilen brukbar:

0hjnziv6isfozyp0uhpk.jpg

jc0fhp8c9k01zqwp9xrx.jpg

Fortsatt gjenstår en del arbeid, spesiellt på interiørsiden, men det skal vel gå seg til tenker jeg :) Det vil bli byttet fra beige interiør til mørk grått/nesten svart interiør før den blir tatt i bruk.

Jeg har enda ikke overtatt bilen, men det kommer... Har allerde kjøpt meg en M-frontfanger som skal på etterhvert, samt -97 front. Dette må nok lakkeres før montering :) Men det er absolutt ett prosjekt verdt de lappene jeg må gi for det :) Det som mangler er:

- Taklukekassetten.

- Girkule

- Hvite blink bake og på venstre side

- Vindusheiser foran, da de har sett sine beste dager

Har du noe av dette så ta gjerne kontakt.

Oppdatering følger....

Kai V

BMWCCN #2244

Styremedlem BMWCCN M&R

2F2F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten oppdatering :driving

Var å satt inn bilen på verkstedet idag, og tok ut interiøret og så på hvordan dette var. Det kan man si var nedslående... Mye mugg og dritt. Setene er nå kassert og nye kommer inn i morgen. Men den er våt i dørken, og står nå i verkstedet med dørene åpne og forhåpentligvis blir den "litt" tørrere i dørken. Hvordan fjerner man mugg fra dørken? Uten å ta ut teppet helst.... Skal ta ut midtkonsollen osv og vaske grundig i morgen før jeg setter den isammen igjen :) Det ser og lukter ganske guffent ut inni der for å si det mildt. Men regner med jeg leier meg en tepperenser imorgen å ser hva jeg får til :)

Bilder fra dagens økt :)

ml155la4eqf6vu2qyui8.jpg

nccmsdxquozehsgd19oj.jpg

13dzo4w6deo5u297pqlc.jpg

u72p58qohs0s1yi3jaus.jpg

Kai V

BMWCCN #2244

Styremedlem BMWCCN M&R

2F2F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, idag var jeg først i garasjen som jeg aller nådigst har fått låne en flik av til mitt miniprosjekt, og hentet setene jeg skulle hive, for så å kjøre å hente det nye interiøret. Så leide jeg meg en tepperensmaskin og dro i garasjen igjen. :D Der dro jeg først litt nytte av den gode atmosfæren som hersker i dette rommet:

:worshipbm:

w9nnd8ovou4nm9172fm1.jpg

Bilde av nyinteriøret etter rens:

i48baqxn9r23zuhdrk1n.jpg

Hadde med meg min gode hjelper idag:

7gt3rbyip7nm78bx9qws.jpg

Fine illustrasjoner :D :

Kai V

BMWCCN #2244

Styremedlem BMWCCN M&R

2F2F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Nei, halloen Viktor, lenge siden :)

Hehe... Sånn jeg ser det nå så blir denne holdt sånn den er med unntak av M-techfanger foran, kansje en omgang med sliping og ett lag med lakk/klarlakk og kjørt med som den er, som bruksbil. Er på utkikk etter en E28 eller en E30 for å ha til langtidsprosjekt :) Ellers så har jeg jo en -04 318dat som ftk bruker. Så dette er bare til nr 2 bil. Så noe mye penger vil ikke bli lagt ned i denne vogna :)

Kai V

BMWCCN #2244

Styremedlem BMWCCN M&R

2F2F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, halloen Viktor, lenge siden :)

Hehe... Sånn jeg ser det nå så blir denne holdt sånn den er med unntak av M-techfanger foran, kansje en omgang med sliping og ett lag med lakk/klarlakk og kjørt med som den er, som bruksbil. Er på utkikk etter en E28 eller en E30 for å ha til langtidsprosjekt :) Ellers så har jeg jo en -04 318dat som ftk bruker. Så dette er bare til nr 2 bil. Så noe mye penger vil ikke bli lagt ned i denne vogna :)

Skal si du river i :P

Hadde jeg vorre deg, noe jeg ikke er... så hadde jeg slengt på, nye lykter på hele bilen,Shadow lister, svart grill, m-tech eller M/// fangere hele veien,mye senk(typisk meg),og 18"... trenger ikke så mye på E36 for att di skal bli grisefin... du trenger jo ikke å gå like langt som meg... hahah,, neida

Håper mitt synspunkt er til hjelp :P

Har sottet å pint meg sjøl nå hele jula med å se på diverse bilprosjekt, er uten garasje til mine biler nå åsså har jeg så jævlig lyst til å få dem på veien... er helt dårlig hær nå :(

BMW E30

VW 1965 boble

Hilux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg tak i noen billige baklykter med hvit blink, så blir det nok noe sånt. Men gidder ikke legge noe store penger i dette. Skal som sagt ha meg ett skikkeligprosjekt snart. Driver å forhandler om kjøp av ett hus med tilhørende løe som det ikke har vært dyr i de siste 3 åra, og som har fått seg ett jevnt og fint betong-gulv, og der skal jeg i så tilfelle ha meg ett langtidsprosjekt tenker jeg :D

Kai V

BMWCCN #2244

Styremedlem BMWCCN M&R

2F2F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg tak i noen billige baklykter med hvit blink, så blir det nok noe sånt. Men gidder ikke legge noe store penger i dette. Skal som sagt ha meg ett skikkeligprosjekt snart. Driver å forhandler om kjøp av ett hus med tilhørende løe som det ikke har vært dyr i de siste 3 åra, og som har fått seg ett jevnt og fint betong-gulv, og der skal jeg i så tilfelle ha meg ett langtidsprosjekt tenker jeg :D

ok. har trua på att denne blir fin :)

Regner med att du får det på stell dær hvist du får kjøpt det :)

Har også lyst på eget hus og sånnt, men har hatt mye invisteringer på firmaet i det siste så det blir ikke råd, og skal enda ha ny gravemaskin til våren :/

Solgte du den E30èn du hadde tidligere i sommer?

BMW E30

VW 1965 boble

Hilux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepps. E30'n er solgt... Går nå på Valderøya utenfor Ålesund. Har ett sett 17" hjul som skal på til våren kan man si ;) Verkstedet er meget bra det, men håper jeg snart får mitt eget verksted :D Tiden vil vise. Jeg får ta det litt etterhvert....

Okey, ja man må vell selge unna etterhvert.. noe jeg ikke har funnet ut :P

Ta litt etterhvert.. skal følge med hær å gi deg kjeft når jeg ser noe jeg ikke liker.. haha

BMW E30

VW 1965 boble

Hilux

Lenke til kommentar
Del på andre sider