Gå til innhold

center trim kits..

Ranger emnet

phax.

Anbefalte innlegg

Bestillte for en stund siden center trim kit i børsta alu til golfen. Ble småirritert når jeg oppdager at det ikke passa slik jeg hadde trodd. Leser så dette; "If you do not currenty have removable center trims in your car you must get the center trim cage"

Så regner med det er problemet her.. Noen som har bytta dette "buret", utifra bildet ser det jo ut som det er rimelig stor jobb, ser jo ut som det må skrues fast fra baksiden?

3029_in-223.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tenker på de to store hullene innerst i hver "brønn" i de brakettene der, så er ikke det noe som skal skrus mener jeg.

Den øverste er for feste av det lille "rommet" som sitter inn der.

Er en sånn plastikktapp på det som skal inn der og klikkes på plass.

Har aldri hatt ut hele greiene der, kun det rommet og spillern og koppholdern. Men man kommer til det meste om man tar ut de tingene.

1998 VW Golf IV 1,8 Highline

Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at de to alu dekslene på sidene ikke passer, på min bil sitter de orginale dekslene fast med selve ramma som holder alt på plass. "buret" som de kaller det. Og dekselet til koppholderen har annen festemekanisme, og samme med det helt nederste dekselet.

Så da forstår jeg det sånn at jeg må bytte selve buret, altså den svarte ramma som holder alt på plass. Og utifra bildet er denne festa på sidene, de svarte brakettene som stikker ut, så da må jeg vel demontere dash rimelig mye for å komme til eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som fulgte med i dette kit'et, men om hele buret følger med så bør det jo la seg gjøre.

Men om det er så forskjellig som du sier, så vet jeg ikke. Trodde alt detta var like på mk4'ene jeg.

Fikk kanskje ikke helt tak i hva du mente heller.. hehe.

Uansett, for å komme til de kantene på sidene der, iforhold til det bildet ihvertfall, må du ha av dekslene på sidene på dashen.

Venstre sida er enkelt.

Noen torx-skruer helt nederst på dekselet under rattet. Noen av dem holder også den plata som sitter inn over pedalene. Så kan resten av dekselet ved sida under rattet nappes ut. Sitter i klips rundt resten av dekselet.

På høyre sida tror jeg du må ha ut hanskerommet. Ikke no big-deal det igrunn. Sitter noen skruer inni øverst når man åpner hanskerommet. Pluss noen skruer under mener jeg. Så kan man løfte ut det. (Må nappe ut pluggen til lyset da)

Mer enn det har jeg aldri tatt av, men regner med man kommer til skruer for det siste dekselet på høyresida der da. Antagligvis en del klips her også.

Det føler jeg ble et alt for langt innlegg med alt for lite svar...

1998 VW Golf IV 1,8 Highline

Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Kjøpt på tmtuning ja. Fikk endelig montert driten igår. Var et helvetes strev, men sikkert lettere for de som vet hvordan man demonterer halve bilen.

dekselet til koppholderen passet fortsatt ikke, så her må jeg høre med tmtuning hva som er greia. Kan hende koppholderen må byttes kanskje..

Kan ikke si jeg anbefaler denne mod'n til noen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider