Gå til innhold

Golf 2 GT 91mod. Hvor ligger ekspansjonstanken? (m/bilde)

Ranger emnet

Kosesau

Anbefalte innlegg

Sliter med at det blir stort vanntrykk i kjøletanken, kan ikkje skru den opp før bilen er skikkelig kald, då bobbler og spruter det over i alle kanter. Meiner og eg la merke til at vannet bobbler når eg trykker på gassen, som vist betyr ei gåen topppakning. Er og ei brun gugge i kjølevannet.

Men tenkte eg skulle sjekke ut om slangen til denne ekspansjonstanken var tett før eg gjorde noke drastisk.. MEN, kor ligger den, og ka slange er det som evt er tett? Lille slangen på toppen av beholderen som går til radioatoren? (merka med rødt)

Og korleis finner eg ut om det er i den slangen problemet ligger?

golf1.jpg

golf2.jpg

golf3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom den lille slangen du har merka på bildene er tett vil du ha ekstremt liten gjennomstrømming i kjølesystemet ditt, med påfølgende varmgangsproblemer (og over tid gåen toppakning, som andre nevner her). For å se om problemet skyldes denne slangen er det enkleste rett og slett og bytte den ut med en ny. Er bare å bruke 8mm bensinslange f.eks. Ofte er også påfyllingslokket på ekspansjonstanken modent for utskifting. Byttes disse to tingene vil du eliminere to rimelig sikre kilder til trykk i kølesystemet ditt. Selv om det du nevner om oljegugge også tyder på at toppakninga ikke er bra lenger (noe som også fører til trykk i systemet).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nevnest at topppakning og toppen forsåvidt har røket før. Bytta motoren men kan fortsatt være endel groms i systemet fra den gangen - muligens? Men skal ta å sjekke ut det med den lille slangen i mårra. Lokket på tanken virker igrunn fint det, stopper der det skal og sitter godt .. kan selvsagt hende det må byttes uansett:)

Andre symtom som kan vise at topppakningen er gåen? Merker ingenting på ytelsen av bilen forsåvidt, så om det ikkje er noke stor fare med det så får det avvente litt med å bytte den vertfall .. militæret for tida, lite bilen blir brukt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider