Gå til innhold

Spørsmål om avstiving av dørtrekk med glassfiber og dempemateriale

Ranger emnet

thamule

Anbefalte innlegg

Hei

Har et dørtrekk med ei 22mm sponplate eg har limt fast og som eg har en 6,5" mellomtone i. Men nå tenkte eg eg skulle bruke litt tid på å få avstivet dørtrekket. Tenkte då på dempemateriale og evt glassfiber.

Kor skal eg begynne? Burde eg støype glassfiber på baksida og i tillegg dempe med f. eks. BB på baksiden av det igjen???

Og er denne rekkefølga på støypinga fornuftig?:

Vaske godt

Smøre på polyester

Dekke heile baksida av trekket med glassfiberduk ved å legge den på flater og stappe den inn i hjørner o.l.

Smøre på polyester til duken er gjennomvåt

Veit det er mangen som har peiling på slikt her på forumet så håper på et par råd??? :kiss

96 Volvo 855 2,5 10V

Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla)

Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350

Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke glassfiber. Så vil du nokk ikke trenge annet dempemateriale. du vil nokk få problem med å få på dørtrekka igjen hvis du legger det for tykkt.

selv har jeg brukt BB. Dette har avstivt dørtrekka veldigt godt.

Det første du bør gjøre er å se hvor mye klaring du har på baksiden av dørtrekka. sjekke hvordan det vil bli å få på dørtrekkene igjen etter du er ferdig.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du først skal legge på glassfiber. så vil det nokk bli mye bedre å fylle ut den plassen du har med det en det vil bli å bruke BB.

BB egner seg bedre å dempe inni dørene, bagasjeromm og andre stålflater i bilen.

Du har jo også andre dempemateriale som egner seg mer til bruk på dørtrekk. Hvilken efekkt disse har kan jeg ikke utale meg om.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider