Gå til innhold

Hjelp ang motor bytte!

Ranger emnet


Jon Arne

Anbefalte innlegg

Tjohei..

Nå er det på tide å skifte ut den gammle traveren.

Bilen er en 66 rekord med 1700CIH.

 

Første som slo meg var volvo b230a(forgasser),fordi det er simpelt.

eller b230f (innsprut)

 

 

Men i etter tid har jeg tenkt/trodd at det blir enklere med opel motor.

Har sett på Omega 2L motor og gir,men vet ikke.

 

 

 

Noen har som har peiling på hva som passer enkelt neddi?

Å hva jeg må bytte av bremser,bremskfraft forsterker,akslinger,motorfester og slikt OG hvilken bil jeg kan ta meste parten av dette av?

 

F.eks : Ville det funket å kjøpt en komplett omega med 2L/5trinns og bare flyttet over motor og bremser?

 

Må være 5trinns og forgasser..

Det enkle er ofte det beste:)

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,3.0L blir litt stort..ikke med tanke på hk men lengden og sånt.

Å den skulle være så å si bolt-on ja..

 

2.2i har jeg mest lyst på.

Er denne bare å flytte over med elektrisk å sånt?

Passer den rett på? girkassen også?

 

har hørt om en som bygget 2.2i-motor i en 66`rekord,men han måtte bytte topplokk før den kunne godkjennes(?)

Noen som vet hvorfor,å hvilke topplokk som er det riktige?

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kasse er det i som sitter der a ?

Bytte topp-deksel for og få godkjent det:|?

Kan jo vere at de henger seg opp i at 2.2i topp-dekselet stikker litt for høyt opp .. Men staten henger seg jo opp i sånne piss ting bare for og ha noe og gjøre har je inntrykk av ...

81' Rekord E1 2,2i - Spiker

86' Rekord E2 2,6i - Solgt !!

78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt

99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står 5trinns på 2.2i`n jeg har på hånda,passer den greit eller må jeg gjøre noe med tunnelen?

 

Mulig det var høyden de hang seg opp i ja.

 

Passer bremser fra rekord 2.2i,2.3td,2.5L rett på eller?

Må vel ha noen av de hvis jeg skal få godkjennt.

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det blir bare en rekord 2.0i,ettersom jeg får tak i hel delebil.

 

Grunnen til motorbytte går mye ut på å få bedre bremser og 5trinns.

 

Er det bare å flytte over bremser,motor og gir ifra den eller?

Har høre at man trenger spindler fra kaddet c for å få på 2.2-bremser,stemmer det?

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn bi-informasjon; Det var mest sannsynlig topplokket de hang seg opp i da panseret skal kunne bulkes så til så langt ned før det møter motstand i tilfelle du skulle komme i skade for å kjøre på noen. Hvis du er usikker på om det går veien for deg kan du sikkert iløpet av få minutter få vite hva lang avstand det må være mellom panser og topplokk av Biltilsynet.

Lykke til med motorbyttet;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår