Gå til innhold

Sjekk lakken...

Ranger emnet


TurboKnut

Anbefalte innlegg

Jeg var i Tyskland i sommer og siden jeg selv kjørte Smart, så stoppet jeg ved et Smart-center for å handle noe småtteri.

Her hadde de en Smart til salgs, - og siden jeg har jobbet med lakkering selv, fanget den interessen min.

 

DET ER LAKK, det er ikke folie, og jeg fikk navnet på mannen som har lakkert bilen og har snakket med dem. Det er kun ett verksted i hele Tyskland som kunne gjøre dette, og lakkeringen kostet like mye som hele Smarten.

Og da er det kun det "blå" som er lakkert....

Foreløpig så hadde de lakkert kun tre forskjellig biler med denne lakken (som forøvrig er å få i andre farger også).

 

Hørte vi snakk om grunnarbeid?

 

Har noen av dere sett noe liknende?

post-3789-13804852547932_thumb.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by TurboKnut

Jeg var i Tyskland i sommer og siden jeg selv kjørte Smart, så stoppet jeg ved et Smart-center i Fulda for å handle noe småtteri.

Her hadde de en Smart til salgs, - og siden jeg har jobbet med lakkering selv, fanget den interessen min.

 

DET ER LAKK, det er ikke folie, og jeg fikk navnet på mannen som har lakkert bilen og har snakket med dem. Det er kun ett verksted i hele Tyskland som kunne gjøre dette, og lakkeringen kostet like mye som hele Smarten.

Og da er det kun det "blå" som er lakkert....

Foreløpig så hadde de lakkert kun tre forskjellig biler med denne lakken (som forøvrig er å få i andre farger også).

 

Hørte vi snakk om grunnarbeid?

 

Har noen av dere sett noe liknende?

Drit fett !!

Må være uendelig med grunnarbeid på noe sånn lakk ?

uansett var det kjempetøfft.. hva var prisen pr.liter a ?

Hva heter lakken ??

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva lakken heter, og mannen som har lakkert bilen kalte seg for lakk-kunstner, jeg har kortet hans et eller annet sted.

Jeg forstod at det var en forretningshemmelighet hvordan de gjorde dette, og det var kun dem som kunne gjøre en slik jobb.

Det var ikke noe problem å få lakkert hva som helst - og et sveitsisk buss-selskap skulle få lakkert bussen deres i en mørk lilla tone. På denne jobben regnet han å bruke et halvt år.

 

En ny Smart koster ca. 100.000 kr. i Tyskland, så da er vel vi enige om at dette koster...

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår