Gjest Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Er vel hva man selv gjør det til. :P Men som sagt, er ikke noe problem og håndtere "mye" krefter på vinterføre. Bare og være snill gutt det :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Hehe, der ligger kanskje problemet mitt. Snill gutt er nono=P Jeg bare venter på at rygg og nakke skal gi klarsignal til å begeve seg igjen=/ Og så skal en viss 180hester bakhjulsdreven sak ut på snøen Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Nei, men så kommer det jo litt an på øyet som ser. Er vant med gammel Mercedes og påfølgende kvalitet. Lyspærer som har levd i 22 år er en sak man ikke opplever i så mange andre biler. Nå lager vel ikke mercedes sine egne lyspærer, så det er vel ikke den beste målestokken for kvalitet. Gamle mercedes er ikke akkurat kjent for feilfritt elektrisk anlegg heller da... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Vell nå har det seg jo sånn at en splitter ny Peugot trenger nye pærer før de har fått fylt bensin 2 ganger, så jeg tenker at elsystemet har mye å si for hvor lenge ei pære varer. Vår har aldri hatt noe tull med det elektriske, det er mer feil på vakuumutstyret på eldre Mercedesene når de begynner å bli litt gamle. Men innen den tid klarer man koste på bilen ett par tusen da de fleste andre så gamle biler er på vraken allerde, mens Merca har mer utstyr bedre komfort og fungerer som den skal fortsatt. Selvfølgelig så forutsetter det jo at bilen har vært tatt vare på. Alle biler blir jo litt daffere med tiden, men noen svært mye fortere enn andre. Ikke at jeg regner med å nå fram til deg når jeg har lest signaturen din men... Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 At lyspærene holder i 22 år tyder kun på en ting.. Dårlig ladespenning Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 At lyspærene holder i 22 år tyder kun på en ting.. Dårlig ladespenning Tja, ladespenningen er målt og er helt fin den, pærene begynner dog å bli noe slappe i mengden lys de avgir så blir nok bytta til sommeren når klimaet blir mer behagelig i nord=P Så kan de som liker Saab gjøre det og de som kaller seg Mondeo kan kose seg med bilen og en bra kjørekomfort, også kan jeg harve rundt i en skuddsikker diesel, som aldri har nektet å starte, holde meg fast med beina i svingene for å ikke havne oppå girspaken, og smile for meg selv når golyden av dieselpumpa og ventiltikkingen bråker og står i=P:Devil: (Om det var vanskelig å skjønne så ville jeg egentlig fram til at det lønner seg dårlig å være så kjapp på avtrekkern med å si noe er galt når mannen som skrur på denne bilen har over 30 års erfaring med Mercedes, nesten like lenge som de eldste bilene av den sorten er gamle det faktisk;). ) Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Nå lager vel ikke mercedes sine egne lyspærer, så det er vel ikke den beste målestokken for kvalitet. Gamle mercedes er ikke akkurat kjent for feilfritt elektrisk anlegg heller da... Kan vel egentlig ikke påstå så mye annet enn at w124 er en evighetsmaskin da. Bytter litt slitedeler på 200.000 bare for sikkerhets skyld også går den gjerne 200.000 til kanskje til og med 300.000. Og en 300E bensin med 94 look, senk, feite felger, tona ruter og en fet lakkjobb er jo en FEIT tralle å cruise da. Jettfly i forhold til mye som går på norske veier Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Der kommer jaggu en kar med peiling=P Men hvilken bil går enda lengre enn W124? Nemlig en 123, kompis av fadern har en som har gått 1 350 000km(300TDT), Onkelen min hadde en som var gått 490 000(240D) og andre onkelen en 300TD som runda 700 000 i hans eie. Det du sier om slitedeler på 200 000 bare for sikker hets skyld, første som går på en 123 er som oftest styresnekka. Crappy som Mercedes selv har uttalt at den er, så tåler den som oftest ikke så mye mer enn 400 000 kjørte kilometer. Selvfølgelig har den dårlig med utstyr sammenlignet men en 124 da, men utvalget var slettes ikke det som begrenset utstyrsnivået. Det var pengboka til folket det=P En nabo driver foresten og restaurer sin 85 modell 300E, hadde 192 hester den før han pella den i biter. Gikk faen så godt unna når han ga den oppåver bakken her. Den var vell gått 430 000 før restaurering og overhalingen begynte. Uansett så ender vi opp milevis offtopic, men dog der at jeg skulle likt å sett bilen som matchen mercedeskvalitet fra 80-tallet og fram til midten av 90-tallet. Videre så er vell kanskje noe av grunnen der til at man undervurderer Saab? At de ikke lever opp til forventningene i forhold til nypris? Tenk så mange andre merker som tilbyr biler innenfor den prisklassen en eier av en ny Saab har satt! Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Har ikke så mye erfaring med mercedes selv, men bestisen til gamlingen er w124 fanatiker. (300 da selvfølgelig) og jeg tror ikke annet enn at det han sier om bil det kan man stole på. Dette er snakk om en mann som hadde nærmere 20 biler fra han var 15 til han ble 20 (er vel rundt 40 nå) som han skrudde på. deriblandt mange 124'er. Og han vil fortsatt ikke ha noe annet. Kunne gjerne hatt en 300E men tror forsikringa hadde blitt noe dyr for en 20 åring uten bonus:( Men jeg er veldig fornøyd med bmw'n min også da (unntatt liten motor). Men 300'n er en av SVÆRT få biler jeg kunne tenke meg å ha som stasjonsvogn, og det sier sitt:D Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Enig i at pærene ryker ofte på peugeot, og jeg har heller aldri sagt at peugeot er spesielt bra... er tilfeldigvis bare det de bruker der jeg jobber. Min mening er bare at mercedes er noe oppskrytt, de må somregel kostes på en god del når de har gått langt, i tillegg har de gjerne blitt tatt godt vare på "siden det er en mercedes". Og blitt fulgt tett opp med servicer o.l. Det er da vitterlig mange automatkasser og bakaksler som ryker, og flust av elektriske feil, men dette blir oversett fordi det er en mercedes. For ikke å snakke om slark i ALT... Syns toyota imponerer mer, da de ofte får juling og null vedlikehold fra dag 1. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=186385 Hvor jævla tjukk i huet går det an å være? Trudde hun at eksen hadde fått blålys? Makan til dum fitte...hehe... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 SAAB, er da så aldeles ikke mer enn en Volvo med DOWNS SYNDROME! Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Hvis en bil med såkalt "downs syndrom" er sikrere enn Volvoen, hva er da volvoen? Om du har lyst kan du gå inn og sjekke på http://www.folksam.se , og se hvilket bilmerket som faktisk er sikrest. (Sånn bare for og VIRKELIG hive bensin på bålet) :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 og se hvilket bilmerket som faktisk er sikrest. Bilmerke sier du?? Svenska Aeroplan ABEr nok et fly:angelsmili: Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flyfaen Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Bilmerke sier du?? Svenska Aeroplan ABEr nok et fly:angelsmili: EID! :D kjører Volvo selv, men utdanner meg som flytekniker så jeg har en knapp både på Volvo og SAAB! Vi har faktisk en SAAB fra 50tallet i hangaren vår xD...fly altså :P Siter 740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos. Bil/motorbygge på gang. Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg