Gå til innhold

Lurer på diverse ting? (A4)

Ranger emnet

EirikA4

Anbefalte innlegg

hei har kjøpt en audi a4 1.8Q limited edition, men lurer på hvordan jeg får av interiør listene (som er laget for å gi en "vakker" ilusjon av tre:ssip: ). har lest og sett at mange her har skiftet de. og en ting til, hvor kommer jeg til lysene i dashbordet, noen av disse er ødelagt slik at jeg ikke ser rpm. nålen:wonder:

Håper noen har lyst å hjelpe meg her:peace: :peace:

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre listene dine rundtom i bilen er ganske vanskelige å fjerne/ta av for å bytte eventuelt lakkere. Har faktisk ikke gjort dette selv enda jeg har hatt alt for mange a4. Kanskje noen andre kan svare på det? (skal gå ann vertfall, det er helt sikkert)

For å skifte pærer i instrument panelet må du av med det dekselet som ligger over ratt stammen, viss du ser inn mot instrument panelet ser du 2 stk torx skruer som du skrur ut. Still rattet helt ut og ned, og du klarer kanskje å få ut instrumentpanelet uten å ta av rattet (det klarte jeg sist) litt knotete med å få koblet fra alle kablene, men det går. KOBLE FRA BATTERIET FØR DU GJØR DETTE.

Du må legge ut bilder av bilen din:)

BMW e46 325ic kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listene finner du i denne tråden: http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/125968-min-rs-styla-a4.html

Om jeg ikke tar helt feil..

Hvis du skal bytte pærene er dette fremgangsmåten:

- Koble av batteriet!!!!!

- Ta av rattet:

1. Sett hjulene i "rett frem" posisjon

2. Ta av airbagen ( to skruer på rattets bakside)

3. Ta av strømkabelen til tute og airbag

4. Løsne muttern i midten av rattet (denne skal vist kastes og byttes ut med en ny ved montering)

- Ta av det øvre dekselet ved rattstammen (sort plastdeksel)

- Skru ut de to skruene under instrumentpanelet

- Ta ut instrumentpanelet

- Husk og koble vekk strømkabelen bak!

Når du har denne ute skal det vist være annbefalt og bytte ALLE pærene inni der, OG sette på en ny "ratt-mutter" som nevnt over.

Lykke til :)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve å forklare jeg da :P

Listene som sitter på dørene er festet med noen slags klipps i bakkant, så her må du av med dørtrekkene (hvordan du gjør dette står i FAQ)

Radioramma (den som sitter rundt cdspiller, brytere etc) tas av ved at du tar ut cd-spillern og skrur ut de to skruene som er inni det rommet der.. hehe

Da kan du ta ut denne, men den er festet med to/tre klipps denne og så du må nok kjenne hvor den holder igjen og dra litt ekstra der.

De listene som sitter i dashbordet, på begge sider av rattet sitter også med klipps på baksiden, og her er det litt uklart for meg hvordan man går frem.

Men jeg vil anta at du klarer det hvis du tar av det store dekselet under rattet (rett over føttene dine) og litt av trekket inne i handskerommet.

Vet som sagt ikke om dette er letteste måten, men alle listene er nå ihvertfall festet med små klipps i bakkant...

:)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listene finner du i denne tråden: http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/125968-min-rs-styla-a4.html

Om jeg ikke tar helt feil..

Hvis du skal bytte pærene er dette fremgangsmåten:

- Koble av batteriet!!!!!

- Ta av rattet:

1. Sett hjulene i "rett frem" posisjon

2. Ta av airbagen ( to skruer på rattets bakside)

3. Ta av strømkabelen til tute og airbag

4. Løsne muttern i midten av rattet (denne skal vist kastes og byttes ut med en ny ved montering)

- Ta av det øvre dekselet ved rattstammen (sort plastdeksel)

- Skru ut de to skruene under instrumentpanelet

- Ta ut instrumentpanelet

- Husk og koble vekk strømkabelen bak!

Når du har denne ute skal det vist være annbefalt og bytte ALLE pærene inni der, OG sette på en ny "ratt-mutter" som nevnt over.

Lykke til :)

jeg trengte ikke og ta av rattet for å bytte pærer på min bil, måtte bare dra ratte helt ut og ned.

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

listene er enkle :) gjør som det ble beskrevet på dørene .... de andre forran der må du av med dekselet under rattet og hanskerommet må vekk .... så må du bare legge deg til rette og kikke oppunder så ser du lett hvordan dette skal gjøres..

det er mange "pinner" som er festet på listene som går igjennom og som er festet ved hjelp av noen skiver med mothaker på som gjør at de bare kan bevege seg en vei. disse mothakene må du derfor bende på med en skrutrekker slik at disse slipper.

før du setter skivene tilbake må du klemme litt på de med en flat tang slik at mothakene fungerer igjen .

lykke til :) bare å spørre om du lurer på noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider