Gå til innhold

musikkstøy i notodden

Ranger emnet

andre89

Anbefalte innlegg

hvis noen så på tv2 nyhetene i dag så så dere at folk i notodden klaga på høy musikk, og han som var reporter sa at anlegget han sto ved spillte 183 db. dette var 2000w (ifølge reporteren) 2 x 12" kenwood bassere. nå har ikke jeg mest peil på anlegg men jeg tviler på at et anlegg med 2 kenwood bassere på 2000w som ikke er satt opp til dbdrag spiller 183db.

noen synspungter???

nei, ja så det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe noen som så åssen bil det var? Jeg bor rett ved notodden så vet sikkert hvem det er. Finnes ikke en bil på notodden som spiller over 150db iallfall tror jeg. Bilen som spiller høyest på notodden må vel være Golfen med 2x12" JBL GTi med en av de større Rockford forsterkerene. Eller så går det mest i kenwood 1000 wattere hehe.

Stig--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alan Dantes verdensrekord er på 180.5 dB, med én enkelt 18-tommer matet med ca. 26 000 watt. Så denne notoddingen (?) bør virkelig pelle seg på en konkurranse :D

Bare så synd at det ikke er mer kalibrert måleutstyr ute å går. Om man skryter på seg penislengde på 40 cm trengs det jo ikke mer enn en linjal til 15 kroner for å slå fast der og da at det er mildt sagt optimistisk, selv om man strekker aldri så mye på forhuden... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en liten følelse at det har sniki seg inn en ørliten skriveleif der. 138dB :m'm:

183dB:hammer :rolleyes:

Trur det er noe i nærheten av det de har målt på spaceshutle launch så sant de greier å lage en sennsor som tåler påkjenningene.

ELLER så har de målt en lyd som ikke har noe med kenwoodbasseren å gjøre i det heletatt:D viftereima eller noXD

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke skrivefeil/leif her nei, 183db ifølge reporter sa det 2 ganger og. bilen var en svart mercedes e klasse mener jeg.

haha... 183dB er self FEIL.... :spin reporteren bare GJENTAR det han har hørt eller det en annet sa: 183dB... selv om han hadde sagt det x antall ganger så er det fremdels sagt feil x antal ganger... :angelsmili:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider