Gå til innhold

DStraX: Chevy Astro, Russebil Prosjekt "MooseKiller"

Ranger emnet


DstraX

Anbefalte innlegg

IMG_1227.jpg

 

Vi er 3 kamerater som har kjøpt oss russebil.

Chevrolet Astro AWD 91mod.

 

Bilen er elgskadet og Går under navnet "MoosKiller"

Bilen virker god teknisk men elgen har ødelagt en del, så det blir nok mye jobbing.

 

IMG_1236.jpg

 

 

Sånn så bilen ut når vi kjøpte den http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=83519

DSCN2487313.jpg

Vi kjøpte med en hvit delebil med hel frontrute, forskjerm og dør. Samt en del interiør, som er penere en det som er i bilen nå.

 

Vi fikk med den blå chevyen Hjem samme dag. (Vurderte serriøst å kjøre den hjem med helhjelm å votter, ca 2 timers kjøring):P

men de vi kjøpte den av leverte den på henger for en grei sum.

 

 

Med en gang vi fikk bilen (7 tia på på kvelden) Begynte vi å støvsuge ut glass og elghår.

 

Dagen etter begynte jeg og kai (faren min) å ta ut frontruta.

Frontruta var selvfølgelig limt skikkelig godt fast med noe tjukt svart silikon dritt og det spruta glass hele tia.

 

 

Vi tenkte vi skulle prøve å få den ut uten å knuse den mer, så vi begynte med å skjære ut listene med kniv.

Den beste teknikken vi fant ut var å bruke gitar strenger og sage den ut med.

Vi brukte omtrent alle strengene på gitaren min å et par strenger fra faderens mandolin.

 

Til slutt bestemte vi oss for å brekke ut hele dritten med kubein^^

Det spruta glass overalt. OBS Ikke prøv dette uten vernebriller.

jeg "selvfølgelig inspirert av diverse filmer bestemte meg for å prøve og sparke ut frontruta inninifra. Noe som fikk katastrofale følger. fikk glass Inn i buksa og genseren og i håret og ovealt, men ruta satt like godt..

 

etter mye om og men fikk vi den endelig ut :D

DSC00244.jpg

BMW E36 325i

Opel Vectra 
BMW e36 318is

Lada Niva

Chevrolet Astro AWD

BMW e36 318i

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøpte den av camarocab her på forumet ja.

 

Hei dette skal bli moro å følge vidre, men neste gang dere ikke greier å fjerne ruten ikke bruk kubein, elgbein er mer effektivt på den bilen:crazysant:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dette skal bli moro å følge vidre, men neste gang dere ikke greier å fjerne ruten ikke bruk kubein, elbein er mer effektivt på den bilen:crazysant:

 

Hva er det?

Aldri hørt om før..

 

Vi klarte å få ruta ut uten å skade bilen på noen måte, men det var veldig tungvint :P

BMW E36 325i

Opel Vectra 
BMW e36 318is

Lada Niva

Chevrolet Astro AWD

BMW e36 318i

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Srkeiv feil mente "ikke kubein men elGbein":blah:

 

Hehe. da ga det litt mer mening plutselig:)

jeg skjønte ingenting når du skreiv elben^^ tenkte jøss det må vere no fancy greier man har til amerikanere eller noe :P

 

 

Takk for oppmuntrende kommentarer alle sammen :D

BMW E36 325i

Opel Vectra 
BMW e36 318is

Lada Niva

Chevrolet Astro AWD

BMW e36 318i

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi Fikk tatt ut den bakerste ruta på venstre sia for et par dager siden.

Brukte gitar strenger å tapet kniv.

 

masse arbeid men nå er den vertfall ute :)

 

Vi fikk rettet ut en del bulker på venstre bakskjerm.

Tekknikken vi brukte var en først en jekk som vi jekka ut bulkene fra innsia på bilen med. men etterhvert gikk vi over til å sparke fra innsia :) noe som viste seg og være mye bedre og mer skånsomt!! :O

Får ikke tatt noen brukbare bilder av det nå pga dårlig vær...

 

 

DSCN2534.jpg

Så i går (Fredag) kom det to karer med delebilen på henger.

så nå har vi 2 biler i oppkjørselen, min bil (Bmw e36) stående på gata og faren min sin merce i garasjen^^

Vet ikke hva naboene syntes om det da men :P

 

Så nå blir neste skritt å rydde ut av delebilen som er full av dekk, seter, girkasse og diverse ^^

Girkassa blir til salgs om litt. Chevrolet automat girkasse (7004r 3gir med Overdrive).

 

Flere bilder kommer etterhvert, bare og følge med :D :yodude:

BMW E36 325i

Opel Vectra 
BMW e36 318is

Lada Niva

Chevrolet Astro AWD

BMW e36 318i

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det har stått litt stille med prosjektet nå i det siste.

Men er opptatt med og fikse garasje.

 

Vi har tatt av den bulka forskjermen og døra.

begge satt sinsykt bra fast, og i døra var det masse ledninger som måtte tas ut.

Det var plugger vi kunne plugge ut men de var inni bilen så etter masse fisking og diverse kutt pga glass fra frontruta fikk jeg de løs :D

 

Bilder kommer senere

BMW E36 325i

Opel Vectra 
BMW e36 318is

Lada Niva

Chevrolet Astro AWD

BMW e36 318i

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår