Gå til innhold

Tenningsbank, for mye planing av topp?

Ranger emnet


RRS

Anbefalte innlegg

Har en omega a med 20se, har satt i en T9/F6-kam, planet toppen 1mm og chip. Men nå har jeg fått tenningsbank, har brøvd å bytte til 89blyfri men absolutt ingen forskell. har også prøvd å flytte over en tann på kammhjulet, men heller ingen forskell. bankingen kommer rundt 2000 og på lettere gasspådrag. Noen Som vet om jeg har planet toppen for mye kansje? eller noen som vet hva det kan være?

 

Takk til alle seriøse svar.

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Mazda 323 83" grevling

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har ikke det,men jeg fant ut hva som var problemet. var bare jeg som hadde skrud co-skruen på luftmengdemåleren for langt ut. det sto i haynes boka at den var til å justere tomgansgshastigheten med, noe som ikke er helle sanheten. hvordan får man justert tenninga på motronic? trenger vell en del kunskaper for å justere det?

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Mazda 323 83" grevling

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nei, var nok ikke det. ble bedre, men ikke bra. men jeg mistenker at det er for lite bensintrykk. noen som vet hva bensintrykket skal være på omega a 2.0l? vet jo at trykkregulatoren ligger ved bensingaleriet, men denne ligner jo veldig på en trykkregulator? noen som kan bekrefte/avbekrefte det? Bildet er tatt ved pumpa/bensintanken. DSC00136_1_.JPG

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Mazda 323 83" grevling

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg til å påstå at du var på bærtur, men iflg Opeldeler

søk på "818545", så er det der en trykkregulator. Pussig plassering og litt merkelig at det ikke er vakuumtilkobling på den. Det er ikke en til på fuelrailen?

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det er jo en till ved bensingaleriet som er vakumregulert. spekulerre på om at rekkefølgen er: tank->pumpe->manuell trykkregulator->filter->bensingaleriet->vakumstyrt trykkregulator->tank. hvis det er slik så trenger jeg jo bare en trykkmåler.

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Mazda 323 83" grevling

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut hva bensintrykke skulle være:

 

systemtrykk uten vakuum

 

Motronic ML4.1 (til 1990)=3,1-3,3 bar

Motronic M1.5 (fra 1990)=2,5-3,0 bar

 

Er det noe som vet hvor jeg kan få kjøpt en bilig trykkmåler får å ha i motorommet?

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Mazda 323 83" grevling

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en schraderventil på fuelrailen til å koble deg på? I så fall burde det vel være mulig å bruke en dekktrykkmåler? Alternativt kan du jo kjøpe deg en billig justerbar BTR med manometer på ebay, så har du muligheten til å skru opp trykket også.

Hvis du mistenker at bilen går magert synes jeg det er en mye enklere løsning å koble seg på lambdasonden enn å måle bensintrykket.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har ikke sett etter, men jeg tror ikke jeg har schraderventil. men jeg har bestilt en x-racing b.t.r fra bsbildeler, noen som vett om denne holder mål? har 20se motor jeg, er ikke lambdasonde på den.

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Mazda 323 83" grevling

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår