Gå til innhold

Ombygging til V8- Tips og hint

Ranger emnet

HPfreak

Anbefalte innlegg

bra tråd!

noen som har oversikt over effektbegrensinger? vet at 220 er maks med orginale bremser, men om man f.eks tar bremser fra donorbilen, vil det da gå fint? i mitt tilfelle en bmw 540 som er under vurdering. er vel 268hk i den, husker jeg ikke feil.

skal da i en 245, så har vurdert 3ltr v8eren fra 530, men litt artigere, og billig effekt, å ta fra 540 istedet.

er jo mye å gjøre med volvoen for å få noe som er litt mer stabilt, regner jo med at en del stag og skikkelige dempere må på plass.

Om du ikke har målt, så tipper jeg den 540 motoren er for brei for volvo´n:drive2

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du HP... du skriver mest om T-56,kassa, men den er jo så kostbar at de fleste som pusler med innsetting av V8 har passert budsjettet sinn 2 ganger bare med komplet kløts og kasse...:thumb

Så skriv noe om th 700 til detta å...

Eller en meget enkel th 350, da de her bilen som oftest står i garagen eller ruller få km i året...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Å du HP... du skriver mest om T-56,kassa, men den er jo så kostbar at de fleste som pusler med innsetting av V8 har passert budsjettet sinn 2 ganger bare med komplet kløts og kasse...:thumb

Så skriv noe om th 700 til detta å...

Eller en meget enkel th 350, da de her bilen som oftest står i garagen eller ruller få km i året...:D

Gått litt i glemmeboka denne tråden her.

Men en 350 kasse går jo smekk på så der trenger man ikke modifisere noe mens er vel kun T-56 som d må modifiseres på. Ikke de andre. Iallefall slik jeg har skjønt d :)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de midlene somer tilgjengelig i dag må man kunne få godkjent ls1 med 6 gir også spør du meg bruker mindre bensin enn noen av volvos motorer og går vesentlig bedre hadde ikke det vært en tanke. jeg mener man får jo en sånn med kasse for 35k det må jo være en god ide :)

Morten

91" volvo 940 Bruksvogn 533000 km 75" volvo 242 sladde vogn 75" volvo 242 langtidsposjekt 72" volvo b57 buss

86" volvo 745

Proud member of Volvo Skrensærlag :)

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider