Gå til innhold

Biltilsynet og innportbil hjelp

Ranger emnet

Sansj

Anbefalte innlegg

Heisan.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg har postet denne på rette stedet men jeg håper det er noen som kan komme med noen råd til meg.

Jeg har nemelig en litt kjedlig sitvasjon. Jeg har planer om å kjøpe meg en inport bil (Eclipse GS 97) Den er tatt inn fra USA. Den befiner seg i norge for øyebliket og har en norsk eier.

Det som er det store problemet er registreringen. Eieren har prøvd å få den igjenom en gang. Å de ville de ikke gjodkjenne den. Dette var da biltilsynet i Drammen. Ettersom det har vært skader på bilen fra før og noen av dokumentene viser til at den har vært Kondemert ( I USA) men har vært på serfisert verksted i norge og er fulstendig repararert og helt uten mangler. Det eneste de klade over var at det var sport(Synlige) skadder under bilen.

Og så påstår de at de ikke kan gjøre noe med det før vi får tak på dokumenter fra USA om at den er i god nok stand til å registreres. Men ettersom den er reparert he ser jeg ikke noe grunn til hvofor jeg skulle det? Er det bare vrange eller noe.

Er det noen som kan komme med noen gode råd til hva jeg kan gjøre eller si. evt få tak på noen av dokumentene.?

MVH

Pål B

My frontseat is for joy. And my backseat is for glory!

- Honda Civic Coupe 94 (ej2) Road Rage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men det der er håpløst prosjekt. Vegvesenet har bannlyst amerikanske Eclipser, som følge av tullet som har vært med registrering av japanske Supra/Skyline. Hjelper ikke med dokumentasjon, skaffer du det kommer de bare til å kreve at du dokumenterer at dokumentasjonen er riktig. Har en 98 GS selv som står trygt plassert i oppkjørselen uten skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider