Gå til innhold

Basskasse kalkulator

Ranger emnet

#BMW#

Anbefalte innlegg

høyde x bredde x lengde = kassens volum.

basskasse.jpg

Volum er bare høyde ganger bredde ganger lengde.

For å få svaret i liter må du regne med desimeter (1 dm = 10 cm = 0,1 m)

En kloss på 10x10x10 cm er 1 liter (10 cm er det samme som 1 dm (1*1*1=1))

For volum av en skrå vegg regner du halvparten av skrå'en som lengde

Hilsen

K3nt_

Mitsubishi-Klubben Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er Box Builder 2.0: http://graph.flexunits.com:8080/BoxBuilder2.htm

Det er enkelt å regne ut volum, men blir litt være når man skal regne ut det indre volumet, mtp tykkelsen på platene. Og med box builder 2.0 så får man mål og vinkel på kantene på platene man skal skjære ut for å kunne lage basskassa.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Jeg forsøkte nå med box builder 2.0 nå og må bare si at tegningen gjorde meg veldig forvirret, en snekker også ble litt huggarn av den hehe, tegningene var veldig dårlig/forvirrende

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

BoxBuilder er jo kjempelett å skjønna seg på. Kan ikkje få enklare basskasse-kalkulator enn den der. Må vera ein full snikkar du har snakka med. Enkle og lettleste tegningar med innvendig volum og skjærevinklar på platene. Genialt!!!

Har ein Dynabel DY9410 på veg i posten no. Gjekk rett inn på boxbuilder og rekna ut kassestørrelse ut fra plass i bilen. Heilt topp spør du meg :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider