#BMW# Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Skal bygge en subkasse. Jeg trenger en kalkulator slik at regningen blir riktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 bredde x høyde x dybde...?? Da får du volumet ;) Eller skal du ha noe som gjør "alt" for deg?, slik at du bare kan kjøpe etter de målene du kommer frem til?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Kan du bruke denne: http://www.reaudio.com/speaker_box/LPort_Box_Calc.html Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K3nt_ Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 høyde x bredde x lengde = kassens volum. Volum er bare høyde ganger bredde ganger lengde. For å få svaret i liter må du regne med desimeter (1 dm = 10 cm = 0,1 m) En kloss på 10x10x10 cm er 1 liter (10 cm er det samme som 1 dm (1*1*1=1)) For volum av en skrå vegg regner du halvparten av skrå'en som lengde Siter Hilsen K3nt_ Mitsubishi-Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Min favoritt er Box Builder 2.0: http://graph.flexunits.com:8080/BoxBuilder2.htm Det er enkelt å regne ut volum, men blir litt være når man skal regne ut det indre volumet, mtp tykkelsen på platene. Og med box builder 2.0 så får man mål og vinkel på kantene på platene man skal skjære ut for å kunne lage basskassa. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr turbo Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Jeg forsøkte nå med box builder 2.0 nå og må bare si at tegningen gjorde meg veldig forvirret, en snekker også ble litt huggarn av den hehe, tegningene var veldig dårlig/forvirrende Siter Bmw 530i v8 1996 gobilen200sx 1993 solgtVento 1992 1,8cl restaureres740glt 1990 2,3 16v solgtNissan primera 2000 solgt og dynget Audi 80 1993 bruksbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
appiz Skrevet Mars 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 BoxBuilder er jo kjempelett å skjønna seg på. Kan ikkje få enklare basskasse-kalkulator enn den der. Må vera ein full snikkar du har snakka med. Enkle og lettleste tegningar med innvendig volum og skjærevinklar på platene. Genialt!!! Har ein Dynabel DY9410 på veg i posten no. Gjekk rett inn på boxbuilder og rekna ut kassestørrelse ut fra plass i bilen. Heilt topp spør du meg :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Mars 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 hva er det å ikke skjønne med boxbuilder? den er jo så å si den enkleste boxbuildern du får tenk enkelt, den er ikke avansert overhodet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg