Gå til innhold

Norge I Rødt Hvitt å Blått!

Ranger emnet

sugekopp

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I sverige har dem over dobbelt så stor befolkning...! Operaen i sverige rommer MINDRE mennesker enn den norske.. og enda har dem aldri klart å fylle den opp under events!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=186649

Den nye operaen ser helt jævlig ut.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel løsning: La den være gul. Si det var beregnet at det kom til å bli slik... Når de først skal bruke så jævla mye penger på marmor til den operaen som flertallet i norge driter i, så får de la den henge selv om de ikke er fornøyde med resultatet.

Hvorfor ikke bare bygge i murstein i utgangspunktet?

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg finer dette som veldig rart. Og at Norge bruker 4 milliarder på et operahus, istedenfor på skoler og sykehus finner jeg som rimelig naivt.

Er bare et status symbol ;)

Og jeg trur den endte opp i nærmere 10 milliarder når den endelig blir ferdig. Og det er nesten bare polaker som jobber der også.

Morra mi hadde bare hørt om den, og da hun i sommer så den for første gang trudde hun det var bare et nytt havnebygg.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare et status symbol ;)

Og jeg trur den endte opp i nærmere 10 milliarder når den endelig blir ferdig. Og det er nesten bare polaker som jobber der også.

Morra mi hadde bare hørt om den, og da hun i sommer så den for første gang trudde hun det var bare et nytt havnebygg.

10! milliarder for det der? Skulle tatt det svart da. Polakkene hadde sikkert ikke klagd på det.

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg klarer å tenke på når jeg hører/ser operahuset er at Kristoffer Schau har gravd ned en koffert med bæsj under der. Og det sa han etter at armering og betong kom opp. N Y D E L I G :)

Operahuset er for FAGS, det finnes tusen sånne her eksempler i hele norge der staten har brukt en shitload med penger på tull. Sånn er det bare, jeg har sluttet å bry meg med sånne ting.

BMW e46 325ic kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og noen bekjente har tenkt å sprenge operaen himmelhøyt i lufta så snart den er helt ferdigstilt. Noen som vil være med? :)
Trenger du hjelp? Bare synd man ikke kunne overbevise styresmaktene om at de 4 000 000 000 (som sikkert blir doblet innen de er ferdige med tullet pga gulning,budsjettoverskridelser pga ineffektive systemer etc) kunne vært brukt til basalbehov à là bedre sosialdekning,"proper" gamlehjem/sykehus-dekning og flere/større fengseler (så vi kan bure inne folk som fortjener å sitte der,og ikke la de rote som de selv vil pga "mangel på plass") er viktigere enn kultur. Som Reodor sier,det er sånt det blir krig av...:bambam:

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det har du helt rett i..ser ut som et skip som straks reiser til havets bunn..

Snøhetta har mange gode bygg bak seg, men operaen er ikke ett av dem. At resultatet har blitt så stygt er ganske ille, for her var mulighetene store til å få et fantastisk resultat. Fra sjøsiden kan jeg strekke meg til å si at det ser spesielt ut.

De virtuelle tegningene av operahusets sjødise ser ikke så ille ut, men in real life er det ikke akkurat vakkert.

På baksiden ser det ut som et havnebygg som en annen nevnte her. Stakkars folka i PWC som må sitte og se på dette bygget.Heldigvis kan de avlaste øynene sine innimellom ved å kaste blikket over på det mye vakrere postgirobygget.

opera2.jpg

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å se staten prioritere opera og annet kulturtull når de strengt tatt burde brukt pengene på fengsler, sykehus, sykehjem og psykiatri.

Mine skattepenger skal bidra til at den norske befolkningen har rettssikkerhet, godt helsetilbud, brukbar infrastruktur, krav på utdanning, mat og tak over hodet. Ikke OL, Opera og pengestøtte til noen stakkarslige bønder og samer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du hjelp? Bare synd man ikke kunne overbevise styresmaktene om at de 4 000 000 000 (som sikkert blir doblet innen de er ferdige med tullet pga gulning,budsjettoverskridelser pga ineffektive systemer etc) kunne vært brukt til basalbehov à là bedre sosialdekning,"proper" gamlehjem/sykehus-dekning og flere/større fengseler (så vi kan bure inne folk som fortjener å sitte der,og ikke la de rote som de selv vil pga "mangel på plass") er viktigere enn kultur. Som Reodor sier,det er sånt det blir krig av...:bambam:

Sånn bortsett fra at jeg mener vi har råd til begge deler. Som et av verdens rikeste land burde det være fullt mulig å løse hele landets behov for skoler og helseinstitusjoner og samtidig kunne cash'e ut et operabygg samt en oppgradering av Rudskogen til fulle F1-specs. Hvem er det egentlig vi sylter ned pengene for?

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider