Gå til innhold

Trenger hjelp til min første bilcross-bil

Ranger emnet

vestax

Anbefalte innlegg

tror nok det er servo på den ja..vi har en bmw fra 1982 og den er servo på..vil vel egentlig si at servo er en fordel? du ratter jo bedre og det er lettere å svinge..kordan du taper hester på det forstår eg ikke?

bmw 528i (bilcross)borte på bud.

Toyota Starlett (bilcross) borte på bud.

Opel Corsa b GSI (bilcross)borte på bud.

Opel Calibra 2l 16v (bilcross).

Opel Kadett Gsi(bilcross) borte på bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok det er servo på den ja..vi har en bmw fra 1982 og den er servo på..vil vel egentlig si at servo er en fordel? du ratter jo bedre og det er lettere å svinge..kordan du taper hester på det forstår eg ikke?

Det er kansje lettere å svinge, men om du ratter no bedre er jeg ikke så sikker på, synes nå det er litt pinglette med servo jeg da men... Klart om du ikke har spist nok grøt som liten så du orker å ratte uten servo så er det jo en fordel;P

Taper hester ja... Åssen tror du servoen er drevet a? Jo, av motoren å jo mer motstand man har jo mindre hester igjen til å drive bilen...

Gatebilen min: BMW e36 320Ci

Bilcross biler jeg har:

x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom

Mazda 626 2.0I 4 dørs

3 Saab 900, 1 Saab 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d med servo kommer vel litt ann på utgaven som i om det er en glt,gle,gl osv... men du har ikkje så stort behov for servo i bilcross. kan være kjekt å ha nor du ska parkere i depoet ol. men ikke nor du kjøre! volvo er ikke etter MIN mening den rette "begynner" bilen i bilcross. Stor,tung og treng litt motor for å sparke fra. med mindre du har litt erfaring med å crosse med 240.

ville satsa på en mindre bil! golf II f.eks. kjørte me det i år som va min første ordentlige sesong. 1,8L 90hk funka nokk te å være med både i a,b og c finaler. bruk noen tusen på ordentlige rallydekk før du bruker en heil masse peng på motor. du får bare 7000,- om du mister den. mens dekkene kain du beholde så fremst du har et ekstra sett vanlige sommerdekk å sette på med godkjent mønster.

dette er mitt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ihvertfall ikke å se på årsmodellen når man skal finne ut om den har servo eller ikke... det finnes biler fra 2007 uten servo, og biler fra 1957 med servo. Så det kommer an på utgaven, eneste måten å finne det ut på er jo rett og slett å ta en titt under panseret, evt prøve å svinge. Men det er bare tull med servo i bilcross uansett, bare enda en ting som kan ryke...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d med servo kommer vel litt ann på utgaven som i om det er en glt,gle,gl osv... men du har ikkje så stort behov for servo i bilcross. kan være kjekt å ha nor du ska parkere i depoet ol. men ikke nor du kjøre! volvo er ikke etter MIN mening den rette "begynner" bilen i bilcross. Stor,tung og treng litt motor for å sparke fra. med mindre du har litt erfaring med å crosse med 240.

ville satsa på en mindre bil! golf II f.eks. kjørte me det i år som va min første ordentlige sesong. 1,8L 90hk funka nokk te å være med både i a,b og c finaler. bruk noen tusen på ordentlige rallydekk før du bruker en heil masse peng på motor. du får bare 7000,- om du mister den. mens dekkene kain du beholde så fremst du har et ekstra sett vanlige sommerdekk å sette på med godkjent mønster.

dette er mitt tips.

for det første så får du 8000 kr for bilen din og for det andre trenger det ikke være noen sommerdekk som sitterpå..Så lenge de er i henhold til veitrafikkloven kan du sette på hva du vil.

Og man trenger da ikke noe servo i depoet:P synes det er mye bedre å kjøre på bane uten servo jeg, når det gjelder volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem bryr seg om det med veitrafikkloven ang dekka da. kjøpte bil på bud hvor jeg fikk med 4 hjul som ikke er godkjente men det dreit hvertfall jeg i så lenge jeg fikk bilen på hengeren. kjører ikke løp med gatedekk uansett

Bare dekka holder til å flytte bilen med så må det vel være bra nok er min mening... Er vel ingen som kjører med gate dekk i bilcross? Hvertfall ikke om du har forhåninger om å komme litt opp på listene.

Gatebilen min: BMW e36 320Ci

Bilcross biler jeg har:

x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom

Mazda 626 2.0I 4 dørs

3 Saab 900, 1 Saab 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem bryr seg om det med veitrafikkloven ang dekka da. kjøpte bil på bud hvor jeg fikk med 4 hjul som ikke er godkjente men det dreit hvertfall jeg i så lenge jeg fikk bilen på hengeren. kjører ikke løp med gatedekk uansett

Hvem bryr seg om det med veitrafikkloven? Jo det vil du merke dersom du treffer på den rette idioten Daniel, og da kan du ligge dårlig ann dersom du ikke har noe annet en løpsdekka dine. Akkurat samma f for meg også hvilke dekk som følger med, så jeg henger meg aldri opp i det. Har tatt imot bil med pungterte reservehjulsdekk jeg, null problem for min del. Men jeg har også vært borte i idioter som ikke ga seg før de hadde fått dekk som hadde godkjente mønster.

Hjelper ikke stå å si til ny eier; "Du kan da ikke kjøre bilcross med disse dekka alikevel!!" Han har boka på si side, og da har ikke vi noe vi skulle ha sagt. Jeg har ihvertfall ikke lyst til å miste dekker til en verdi av ca 4000 kr, da er det en billig forsikring å være klar over hvilke dekk man leverer ved bilen.

Selv passer jeg på å ha 4 dekk som er i henhold til veitrafikkloven. Så slipper jeg å risikere å miste mine nye gullabo, dersom man treffer den rette idioten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså jeg har med meg dekk etter veiloven på løp jeg, men om jeg får en på bud med ugodkjente dekk så henger jeg med aldri opp i det. svenmoen ga med faktisk ganske gode dekk men de dekka jeg fikk med av paulsen var neppe etter veiloven, men å være så rasshøl å henge seg opp i det gidder ikke jeg..

har ikke hørt noen som har støtt på noen som har vært sånn enda så jeg tviler på at noen bryr seg. gav med dritthjul på manta'n og ascona'n jeg har mista. ingen som sa no da.

men jeg må si meg enig i at å miste 4 gullabo det er rimelig kjipt for det blir det fort mange kroner ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart det. har med meg dekk innen vegtrafikkloven som det så fint heter så jeg bekymrer meg ikke, men må bare poengtere at den regelen syns jeg suger så det holder.

Ja den suger som bare det, men sånn er det:)

Holdt på å dette i bakken da de begynte å kverulere på at dekka ikke var i henhold til veitrafikkloven.

Men uansett så er det hvertfall et godt tips til trådstarter, finnes idioter i denne sporten som i alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider