Håkon A Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 i mange biler i speedometeret så er det noen røde streker.. 3-4 stk....første er etter 40 km/t....tror jeg...litt hipp som happ fra bilmerke til bilmerke sikkert.. hva er strekene til? jeg tenker ikke på de 10 siste etter 7500 o/min :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Har de bilene turteller? Noen eldre biler har merket på speedometeret når du burde geare. Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Anbefalt fart å gire på? Også kan det være for å markere fart. altså... rundt 50kmt og 80kmt og 110... dette og noe rundt dette er fartsgrensene som går igjen i alle land. tror jeg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Mener de strekene indikerer max fart pr gir.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 streker over 40 er ment å markere feltet rundt 50 km/t,der de fleste kjører mye i. er vell bare for at det skal være lettere å holde fartsgrensa eller no?=) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Har også hørt at de røde strekene er for å markere typiske fartsgrenser. En del speedometere har markering på 30km/t, 50, 80, og 130. Alle disse er typiske grenser eller anbefalte hastigheter i en rekke land. Kan sikkert være greit som referansepunkt når man kaster et kjapt blikk på speedometeret. Selv synes jeg egentlig det blir stygt og rotete med streker i ulike farger. Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 På gamlebilen var det sånn at det indikerte om du kjørte i Tettbygd strøk, mindre tettbygd osv, og så var det anbefalt fartsgrense.. Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 jeg har alltid sett på disse som anbefalte giremarkeringer. La spesielt merke til dette i CRX. Girte på 40-80-120. ;) Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Originally posted by RaCk jeg har alltid sett på disse som anbefalte giremarkeringer. La spesielt merke til dette i CRX. Girte på 40-80-120. ;) Sånn det funka på toyota`en min, 50 på første, 80 på andre osv. Fulgte ikke de så nøye, men det er en annen sak da. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Anbefalt å gire tja.. Er vell mer at over denne streken så går ikke motoren noe særlig fortere så vil du øke farten. Vennligst legg inn neste gir. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Originally posted by Gromit Anbefalt å gire tja.. Er vell mer at over denne streken så går ikke motoren noe særlig fortere så vil du øke farten. Vennligst legg inn neste gir. Mer som: Går du over streken her, så blir det ventilflyt ;) Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Hver eneste bil jeg har kjørt med sånne streker har de passet gått med gir punktet. Er veldig greit å bruke når du skal gire ned ved e.g. forbikjøring. Du ser med en gang om du kjører for fort for et gir. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Oktober 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 på polo'n jeg kjører nå er den første streken på 30 km/t og den andre på ca 50 km/t hvorfor er det da ingen strek vidre opp ? jeg vil tro dem har eks 90 sone i andre land? jeg bare lufter ide'r Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Er vell mer for at folk har en tendens til å dra ut de 2 første girene mest. Spesielt eldre herrer / damer med dårlig hørsel og luktesans. Det siste for at de elsker å slure clutch.. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloBoy Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Originally posted by Håkon A på polo'n jeg kjører nå er den første streken på 30 km/t og den andre på ca 50 km/t hvorfor er det da ingen strek vidre opp ? jeg vil tro dem har eks 90 sone i andre land? jeg bare lufter ide'r Fordi Polo`n ikke går fortere....!?? Nei huff........ *vaske munnen (fingrene)*;) Siter * 1998 VW Polo 1.4 * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.