Gå til innhold

golf3 vindusviskere !

Ranger emnet

titus41

Anbefalte innlegg

heisann i går sa satt vindusviskern litt fast. bare tokk i vindusvisker spaken som vanlig og trudde dette skulle løsne :) men den gikk 0.2 cm opp så stoppa .. nå funker den ikke mer.

kan motoren være gåen?

hvor får jeg tak i ny vindusvisker motor ?

den sitter utrolig vanskelig til

er det noen som har noen bilder av hvordan den sitter ?

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løft viskerne fra vinduet, slå på viskerne..

Kan du høre bevegelse under plastdekselet foran frontruta?

Hvis ja, så har "bare" en overføringsarmen løsnet/sviktet..

Hvis ikke er det nok motoren som har brent seg, eller så kan sikringen ha gått, sjekk sikringsboksen din..

Er ikke spesielt vanskelig å komme seg til motoren, har hatt ute motoren på både 2`er og 3`er Golf uten større problemer:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :) sikrings boksen sitter vell under under rattet ( dekslet) slik som vw Polo gjør ?

vet du hvilken nr på sikringen det er som er til viskerne ?

jeg skal løfte viskerne og høre om det kommer noe lyd .. men det som er litt rart er at faktisk ikke vindus viskern bak ikke funker heller :S

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :) sikrings boksen sitter vell under under rattet ( dekslet) slik som vw Polo gjør ?

vet du hvilken nr på sikringen det er som er til viskerne ?

Den sitter nede til venstre på dashbordet ja..

Husker ikke hvilken sikring det er snakk om, men det står en oversikt på dekselet..

Jeg skal løfte viskerne og høre om det kommer noe lyd .. men det som er litt rart er at faktisk ikke vindus viskern bak ikke funker heller :S

Høres veldig ut som en sikring:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
å takk for det bilde :) har du link på den? kan man sjekke vær enkelt sikring hva de hører til på den sia?

PS der gikk venstre motoren min :) (ALDRI start vindusviskerne med engang da går motorn .. iallefall min venstre er helt slapp nå så tror den er gåen ja:)

Autodata - publisher of automotive technical manuals, charts and diagnostic CDs

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som selger vindusviske motor som funker? min er gåen på venstre side.. den er helt slapp mens på høyre er den stram og fin og fungerer bare på høyre;) så da er det vell motoren som har tatt kvelden tenker jeg?

sånn går det når man skal ta vindusviskerne om morran før vindu har blitt var/isen har gått bort hehe.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
noen som selger vindusviske motor som funker? min er gåen på venstre side.. den er helt slapp mens på høyre er den stram og fin og fungerer bare på høyre;) så da er det vell motoren som har tatt kvelden tenker jeg?

sånn går det når man skal ta vindusviskerne om morran før vindu har blitt var/isen har gått bort hehe.

Jeg er ikke noen ekspert, men er det ikke samme motoren som driver viskerne foran? Dvs. at hvis den ene viskeren funker perfekt så er det kanskje en energioverførende del som har blitt ødelagt.

Uansett, det som er tilfellet med min golf er at begge viskerne foran har streika, mens viskeren bak funker, vindusspylerne funker også som de skal. Når jeg prøver å sette på viskerne høres bare en liten klikke lyd en eller to ganger.

Er det da bare å konstatere at motoren er gåen? Er det vanskelig å bytte den selv? Som sagt er jeg ganske grønn når det kommer til å mekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider