titus41 Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 heisann i går sa satt vindusviskern litt fast. bare tokk i vindusvisker spaken som vanlig og trudde dette skulle løsne :) men den gikk 0.2 cm opp så stoppa .. nå funker den ikke mer. kan motoren være gåen? hvor får jeg tak i ny vindusvisker motor ? den sitter utrolig vanskelig til er det noen som har noen bilder av hvordan den sitter ? Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 Løft viskerne fra vinduet, slå på viskerne.. Kan du høre bevegelse under plastdekselet foran frontruta? Hvis ja, så har "bare" en overføringsarmen løsnet/sviktet.. Hvis ikke er det nok motoren som har brent seg, eller så kan sikringen ha gått, sjekk sikringsboksen din.. Er ikke spesielt vanskelig å komme seg til motoren, har hatt ute motoren på både 2`er og 3`er Golf uten større problemer:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet November 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 takker for svar :) sikrings boksen sitter vell under under rattet ( dekslet) slik som vw Polo gjør ? vet du hvilken nr på sikringen det er som er til viskerne ? jeg skal løfte viskerne og høre om det kommer noe lyd .. men det som er litt rart er at faktisk ikke vindus viskern bak ikke funker heller :S Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 takker for svar :) sikrings boksen sitter vell under under rattet ( dekslet) slik som vw Polo gjør ? vet du hvilken nr på sikringen det er som er til viskerne ? Den sitter nede til venstre på dashbordet ja.. Husker ikke hvilken sikring det er snakk om, men det står en oversikt på dekselet.. Jeg skal løfte viskerne og høre om det kommer noe lyd .. men det som er litt rart er at faktisk ikke vindus viskern bak ikke funker heller :S Høres veldig ut som en sikring:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet November 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 greit takker :D:D skal ta en titt nå straks :) ekke lett å se noe i den snøføyka her uten viskere ass. takker for hjelp komme med tilbake melding Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Jeg har en vindusviskermotor med overføringsarmer liggende hvis du trenger;) Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet November 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 oo takker for det :) snødde så jævlig i går at jeg ga opp å finne sikringen. må jo sjekke alle sikringene står dårlig forklat på beskyttelsen plastikken syntes jeg.. ps kan være intresert i den jeg :D skal bare se om det var sikringa først ;) Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet November 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 da var sikringa bytta og alt funka som før ;) litt stress å sjekke alle sikringene! hvis det er ingen som har noe koblingskjema for sikringboksen på golf 3 da :) hadde vært greit å hatt. Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend_90 Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 Screen shot fra Autodata!.. er en 15A sikring for Viskere,spylere,lykterspylere. nummer 5 fra venstre helt nede i boksen. Siter VW Passat 2.0L 8v 94mod Steikje for ei kjerra...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Desember 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 å takk for det bilde :) har du link på den? kan man sjekke vær enkelt sikring hva de hører til på den sia? PS der gikk venstre motoren min :) (ALDRI start vindusviskerne med engang da går motorn .. iallefall min venstre er helt slapp nå så tror den er gåen ja:) Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnoutking Skrevet Desember 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 å takk for det bilde :) har du link på den? kan man sjekke vær enkelt sikring hva de hører til på den sia? PS der gikk venstre motoren min :) (ALDRI start vindusviskerne med engang da går motorn .. iallefall min venstre er helt slapp nå så tror den er gåen ja:) Autodata - publisher of automotive technical manuals, charts and diagnostic CDs Siter ..../.------------\...... OEM VW <3 .../.___________.\...... ../( )========( )\..... .|\______ ______/|.... .|_\_____ _____/_|.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Desember 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 Eller piratebay.org Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Desember 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 noen som selger vindusviske motor som funker? min er gåen på venstre side.. den er helt slapp mens på høyre er den stram og fin og fungerer bare på høyre;) så da er det vell motoren som har tatt kvelden tenker jeg? sånn går det når man skal ta vindusviskerne om morran før vindu har blitt var/isen har gått bort hehe. Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Discovery Skrevet Januar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 noen som selger vindusviske motor som funker? min er gåen på venstre side.. den er helt slapp mens på høyre er den stram og fin og fungerer bare på høyre;) så da er det vell motoren som har tatt kvelden tenker jeg? sånn går det når man skal ta vindusviskerne om morran før vindu har blitt var/isen har gått bort hehe. Jeg er ikke noen ekspert, men er det ikke samme motoren som driver viskerne foran? Dvs. at hvis den ene viskeren funker perfekt så er det kanskje en energioverførende del som har blitt ødelagt. Uansett, det som er tilfellet med min golf er at begge viskerne foran har streika, mens viskeren bak funker, vindusspylerne funker også som de skal. Når jeg prøver å sette på viskerne høres bare en liten klikke lyd en eller to ganger. Er det da bare å konstatere at motoren er gåen? Er det vanskelig å bytte den selv? Som sagt er jeg ganske grønn når det kommer til å mekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 BTW er bare en motorvisker på golf3 som driver begge viskerne i et styrestag. var faktisk bare sikringen som hadde gått .. etter jeg fikk bytta den så funka alt som det skal :) takk og lov til sikringer for motoren var ikke akkurat billig hos møller. Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg