Gå til innhold

Thomas S: Mitsubishi Galant G8 Sport

Ranger emnet

Thomas S

Anbefalte innlegg

Kas felga då?

Håpa dei fylle hjulbuen litt beire.. Einaste som manglar:)

19" felger er så å si ubrukelige. Bruker bilen til vanlig og kjører/kjørte en del på bane. Med stivt understell er det ikke særlig kjekt med 18" heller. Hadde valgt 17" vist det ikke hadde vært for de store hjulbuene foran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 215
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fått på nye felger men som vanlig prøvde jo D&F Spesialisten å "svindle" meg :roll:

Først kom de inn og påsto at alle dekkene var ulovlig og anbefalte å kjøpe nye. Noe som de ikke er + at de ble no godkjent på EU kontrollen. Gikk selvsagt ikke med på den og de gikk tilbake til arbeid.

Så kom de tilbake å sa at det var spiker i ene bak dekket og de kan ikke plugge pga hastighetsindeksen på dekkene. Det var en sprekk i innerkanten på det andre bakdekket også så eg MÅTTE kjøpe nye iogmed at de har plukket av gamledekkene mine fra gamlefelgene og kunne ikke ta de på igjen. Iså tilfelle burde de ikke tatt de av uten å spurt meg først :roll:

Endte opp med at eg måtte kjøpe nye dekk eller kjøre hjem på 2 felger.

Spurte da om de hadde Toyo T1-R men det hadde de ikke på lager. Fikk derimot en "knall" pris på et undermerke av Dunlop, Steel`ettellerannet. Kostet 1400,- inkludert montering. T1-R koster forøvrig 1600,- hos de. Har 50% rabatt gjennom jobben i tilleg så nevnte den rabatten etter eg fikk prisen. Men sjefen sjøl påsto det var billigere uten rabatten :roll: Må være noen steike dyre dekk vist det ikke var for "spesial" prisen. Nevnte at eg kan skaffe dekk på dekkonline.com på 3-5 dager for 1200,- stykk men han påsto at de ikke selger Toyo :roll: og de ville heller ikke montere dekk som var kjøpt på en annen plass som vanlig.

Så no har eg 4 stykk strøkne Momo FXL-One felger med skikkelige Toyo dekk bak og noen ræva dekk foran :roll: Og 2800kr fattigere :evil: Litt av en garantisak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Lenge siden forrige oppdatering men frister egentlig ikke å poste her pga aktiviteten :P

Men her we go :)

Slik står bilen no :) Har endelig fått lakkert panseret :)

DSCF00351.jpg

DSCF00321.jpg

DSCF00391.jpg

DSCF00341.jpg

Lykkelige mannen :lol:

Grillen er klar for bruk selv om det er feil grill og alt :P Hører til prefacelift fangerene.

DSCF00401.jpg

DSCF00411.jpg

51007925_full.jpg

Handler inn iløpet av uken!

VR-4 vingen er endelig kommet på

DSCF0093-1.jpg

DSCF0091-1.jpg

DSCF00711.jpg

Litt HDR

10725_249353460371_857545371_8804420_4436253_n.jpg

10725_249342385371_857545371_8804143_69144_n.jpg

10725_249367215371_857545371_8804825_5263066_n.jpg

Baklyktene og bremselyset i vingen blir levert til lakkering iløpet avuken også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SteffSeff: Har høyeskilt (som det heter) pga fangeren er laget for et slikt skilt. Det vanlige norske skiltet dekker hele fangeren i tillegg

Men det er nok ikke lovlig på tross for at fangern min er original og er opprinnelig laget for høye skilt siden fangeren kommer fra Japan :)

VW Dude: Vet faktisk ikke hva eg skal gjøre motormessig. Når motoren runder 300.000km blir det enten 2.4l GDI Dohc med 150hk/225nm eller 2.5l V6 Sohc med 163hk/224nm. Koster i underkant av 20.000kr begge to med manuelt gir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvettes fin bil du har!! galanten er generelt en greit tøff bil, men du har gjort den utrolig mye stiligere ;)

stå på og pøs på med bilder :D vet folk ikke er ivrige på å skrive her, men sånne tråder som dette er det fortsatt mange som følger med på!

1997 - BMW E39

1992 - Honda Civic

1990 - BMW E30

1995 - Saab 900 ....(x)

1991 - BMW e34 ....(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slettes ikke dumt ut :)

Har egentlig lyst å bygge om til turbo med Outlander G1 innsugsmanifold. Turbo kitt fra Evo 7-8-9 med girkasse på samme side som min skal gå an å montere på :) Eller hive nedi en komplett Evo motor med Eclipse GS girkasse. Men så er det med å få ting godkjent :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider