ballemann Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 Hei sann, bare lurer på om man leverer inn skiltene før halve året er gått, skal man da egentlig få igjen halve årsavgifta da? :) mvh ballemann Siter 85mod toyota lc lj70 33" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 ja om man vraker bilen så får man tilbake halve..ikke om man leverer til oppbevaring av skiltene.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ballemann Skrevet November 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 ahh, ok, har bare levert inn skiltene jeg :P Siter 85mod toyota lc lj70 33" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 da får du nok ikkeno tilbake:) Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wolwerix Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Drar opp en gammel tråd, bedre enn å lage en ny.. Dersom jeg lever inn skiltene før mars, må jeg betale full årsavgift uansett? Siden ting var så usikkert før jul ble ikke skiltene levert inn i romjula. Noe som viste seg å være ganske domt. Finnes det noen som helst måte å slippe å betale full årsavgift uten å skrote biln? Siter VW Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wolwerix Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Åh..nydelig... neinei, da får bare skiltene gå og forsikkringa oppsies da, sparer jo inn årsavgiften meget kjapt da. I allefall for mitt vedkommende. Siter VW Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 om skiltene leveres inn i mars og bilen ikke blir registrert resten av året blir du kun avkrevd halv årsavgift. skrotes bilen innen mars så blir du ikke avkrevd noe årsavgift. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 om skiltene leveres inn i mars og bilen ikke blir registrert resten av året blir du kun avkrevd halv årsavgift. skrotes bilen innen mars så blir du ikke avkrevd noe årsavgift. hvor kan du henvise til dette? dette må vere en ny regel du har laget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keikooo Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 om skiltene leveres inn i mars og bilen ikke blir registrert resten av året blir du kun avkrevd halv årsavgift. skrotes bilen innen mars så blir du ikke avkrevd noe årsavgift. så lenge bilen har skiltene på når klokka tikker over midnatt nyttårsaften, er du nok nødt til å betale full årsavigft. Siter [-]Saab 95 2.0t se - 2001 [x]Audi A4 1.6 - 1997 [x]Audi 80 2.0 - 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Les på Tollvesenets sider (det er Tollvesenet som forestår innkreving av årsavgift): http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131781&epslanguage=NO&parentid=44779 <--- les spesielt punktet "Fritak fra avgift". Sitat: "Leveres kjennemerkene inn til en trafikkstasjon innen 31. desember, blir det ikke skrevet ut avgift for det etterfølgende året. Skal kjøretøyet registreres på nytt i det nye året, betales full avgift ved registrering før 1. juli og halv avgift ved registrering fra og med 1. juli. Leverer du kjøretøyet til vraking/hugging hos godkjent oppsamlingsplass eller til bilopphuggeri (kjøretøy uten vrakpant) senest 20. mars, gis det fritak for avgiften, eventuelt refusjon om den allerede er betalt." Da er det vel ikke noe mer å lure på :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg