Gå til innhold

Volvo V70

Ranger emnet

MSpeed

Anbefalte innlegg

Vel.. Harke styla den så brutalt mye da.. Støtfangere er brukt lasso rundt kantene, free transform og deretter justert litt i høyden.. Burde vel gjort det samme med sideskjørtet, men valgte å bruke stamp-tool og lage det lavere.. Bakrutene er sotet litt.. Å sote vinduer finnes det mange måter å gjøre på.. Selv pleier jeg ofte å bruke Burn-tool etter jeg har brukt lasso-tool til å markere det som skal sotest.. Gitteret bakerst er tatt fra en grill jeg fant på internet.. Søk på MG-ZF har slik grill.. Kopier gitteret og lim det inn som nytt layer. Deretter velger du "Opacity" til en litt lavere verdi av de 100% som er satt som normalt.. Velg gjerne en helt lav en (f.x 20%) og deretter bruker du lassotoolet til å "kutte" vekk de plassene du ikke vil ha gitter.. (Lag et unødvendig område med lasso - deretter Delete-knappen). Når du er ferdig med den kan du justere opp "Opacity" igjen til den verdien du mener passer best.. Den kvite tingen i bakruta er et bilde som er limt inn som nytt layer, størrelsejustert og flyttet på plass.. Ikke noe vansklig..

Håper du skjønte litt mer nå.. Selv er jeg ingen "konge" innen dette, har drevet med det i et par dager, men pokker så morsomt det er.. Lærer hele tiden av å "leke" selv..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettes ikke verst.. Du kommer deg..:) Likte ideen med å bredde støtfangeren framme.. Et par smådetaljer i lakken som kan forbedrest, men alt kommer bare en leker seg litt.. Jeg syns Stamp-tool er fin til lakking..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Ikke helt enkelt å forklare den.. Du velger Stamp-tool og deretter størrelsen (høyreklikk i bildet så får du det opp. Mye enklere/raskere enn å måtte opp på "knappelinja" hele tiden..) Deretter trykker du inn Alt-tasten for å velge det området du vil "kopiere". Deretter tar du musa over det området du vil lime inn det kopierte området på og begynner å trykke.. Du ser da at det valgte kopierte området beveger seg likt med musa.. Det betyr at om du skal ha et bestemt område hele tiden så må du tilbake og velge det området for hvert klikk (noen som vet en lettere måte ? ). Pass på at du legger det fint inn på bildet (f.eks slik at "linjene" passer osv.. Skygger ligger jevnt osvosv..

Slik fungerer vel Stamp-tool enkelt fortalt.. Som sagt så hjelper det å prøve seg frem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider