Gå til innhold

Hvordan koble opp og stille inn anlegget?

Ranger emnet

Mazda 626

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hvordan jeg skal koble opp og stille inn forsterkeren for å gi optimal lyd. Foran i bilen har jeg to høytalere som jeg desverre ikke vet dimensjonen på og watt, mens bak har jeg to 6*9 Alpine 100 Watt (tror jeg). Forsterkeren yter 4*100 Watt. SLik jeg har koblet det idag er de to høtalerne foran på spilleren og de to høytalerene bak på rear på forsterkeren.

Bassen (Dynabel 12") er brokoblet på rear på forsterkeren.

Er dette bra nok? Vil aller helst slippe å koble høytalerene foran på forsterkeren for det blir MYE jobb:P

Et annet spørsmål er hvordan jeg skal stille inn forsterkeren. Det er jo masse innstillinger;) Bass boost front og rear, flat etc. Hvordan stilles det?

På forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg trur du ser litt vanskli på detta.

Det å strekke kabel til høytalerane i dørene er ikke så steika vanskli som du trur, det tar bare litt tid. Har du aldri gjordt det før tar det ca 3 timer tipper jeg. har du gjort det før så er det gjort på under 2 tenker jeg. Og DET LØNNER SEG!!!!

Det vanskelige er å tre kabelen i mellom den gummisaken mellom døra og bilen, men en liten bit med ståltråd og god gammaldags vold fixer biffen.Bare vær forsiktig med de ledningene som ligger innidær orginalt.

Innstillingene er noe du må prøve deg litt fram på. du har sansynligvis noe innstillinger på CD-spilleren også så du får prøve deg litt fram. Men en pitteliten tommelfinger regel er at ingen komponenter(CDspillere,forsterkere) spiller velig pent hvis de står å benner helt i bånn på max. Så hvis du kan få et ålreit volum med så lav "gain"(volum) som mulig på begge to er det fint.Men går det ikke så går det ikke...

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider