Gå til innhold

Forstillingskontroll....?

Ranger emnet


PoloBoy

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte min i mai, husker ikke om rattet var skjeivt da, men vet at det var skjeivt når jeg hadde nye dekk på 15". Jeg fikk det rettet opp på VW under service. Blir spennede å se om vinterdekke gjør det skeivt igjen. en smule irriterende synes jeg det var iallefall :)

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Asim

Dessuten skal alltid de beste dekkene være bak. Hva tror du vil skje om du kommer i en glatt sving med dårlige dekk bak??

 

 

var dette ironi asim?:) min erfaring er at det er omvendt, er ikke noe vitsi med de beste dekkene bak når de foran ikke styrer og bare går rett fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

 

var dette ironi asim?:) min erfaring er at det er omvendt, er ikke noe vitsi med de beste dekkene bak når de foran ikke styrer og bare går rett fram.

 

Regeln er jo sånn at du skall ha de beste dekka på driv hjulene....

dvs framme på poloer og bak på kebab traller.......:D

mercedes 230 E -92 nå.....

 

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

 

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde heller alle skulle ha de beste dekkene fremme - det viktisgste er å greie å stoppe + svinge... Ulogisk å da ha dekkene bak .. selv om det er en bakhjulstrekker ... Bedre å ikke komme opp en bakke med bakhjulstrekker - en å ikke greie å stoppe med den ....

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Trodde heller alle skulle ha de beste dekkene fremme - det viktisgste er å greie å stoppe + svinge... Ulogisk å da ha dekkene bak .. selv om det er en bakhjulstrekker ... Bedre å ikke komme opp en bakke med bakhjulstrekker - en å ikke greie å stoppe med den ....

 

sving eller ikke......stoppe gjör det alltid:op

hjelper ikke å ha bra dekk forran når det spinner bak:rolleyes:

må jo komme i gang veit du blah

mercedes 230 E -92 nå.....

 

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

 

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har peiling sier de beste dekkene skal sitte bak! Basta!

 

PoloBoy! Drar bilen til siden når du kjører rett frem/bremser?

 

Hvis ikke er det bare å løsne rattet og sette det på riktig. Gjorde det på Golfen min engang. Og den var heller ikke kollisjons skada. Vet ikke hvorfor det ble skjeft, men mener å huske at det hadde noe med dekkbytte å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PetterJacobsen

De som har peiling sier de beste dekkene skal sitte bak! Basta!

 

PoloBoy! Drar bilen til siden når du kjører rett frem/bremser?

 

Hvis ikke er det bare å løsne rattet og sette det på riktig. Gjorde det på Golfen min engang. Og den var heller ikke kolisjons skada. Vet ikke hvorfor det ble skjeft, men mener å huske at det hadde noe med dekkbytte å gjøre.

 

Usikker på hvordan ratt stammen på polon ser ut men sån som den såg ut merca jag hadde så funka det dålig på 5 kant:(

mercedes 230 E -92 nå.....

 

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

 

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant! Ved forstillingskontroll skal de ta utgangspungt i at rattet står rett. Så skal de justere forstillinga. Men det er ikke alltid det skjer.

Men det er ikke noe stor jobb å rette på bare rattet. Bare vær forsiktig hvis du har Airbag! IKKE sitt rett foran rattet når du skur det av og på! Og ta av pluss polen på batteriet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PetterJacobsen

.

Men det er ikke noe stor jobb å rette på bare rattet. Bare vær forsiktig hvis du har Airbag! IKKE sitt rett foran rattet når du skur det av og på! Og ta av pluss polen på batteriet!

Ta av minuspolen du! Og vent et par minutter slik at kondensatorene i airbagmodulen får ladet seg ut! Så tar du av airbagen og legger den på et trygt sted! Deretter flytter du rattet og gjenmonterer i motsatt rekkefølge!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ta av rattet for å få det rett etter å hatt forstillingskontroll har de gjort en meget dårlig jobb,2-300 kr okei ikke så mye,men det burde de tatt på sin kappe å ordnet for deg,såpass synes jeg du må forvente av et verksted.(er selv mekaniker).er jo bud nr 1 etter endt kontroll og prøvekjøre,være sikker på rattet er rett og den ikke trekker til sida osv.

lite tips som ikke ble nevnt over som jeg kan se,hvis du tar av rattet på bil med airbag sitter det gjerne ei airbagsnelle på baksida av rattet,må passe på å få denne i midtstilling og.:)

får håpe den blir grei for deg når du har vært inne hvertfall:)

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår