mjepson Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 jeg kjøpte min i mai, husker ikke om rattet var skjeivt da, men vet at det var skjeivt når jeg hadde nye dekk på 15". Jeg fikk det rettet opp på VW under service. Blir spennede å se om vinterdekke gjør det skeivt igjen. en smule irriterende synes jeg det var iallefall :) Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Originally posted by Asim Dessuten skal alltid de beste dekkene være bak. Hva tror du vil skje om du kommer i en glatt sving med dårlige dekk bak?? var dette ironi asim?:) min erfaring er at det er omvendt, er ikke noe vitsi med de beste dekkene bak når de foran ikke styrer og bare går rett fram. Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Har lest at de beste dekkene skal være både foran og bak. Noen mener foran for å kunne svinge osv. Andre mener bak for at bilen ikke skal skli ut med ræven osv. For å være helt ærlig så anbefaler jeg gode dekk både foran og bak :op Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Originally posted by alex_ander3@hotmail.com var dette ironi asim?:) min erfaring er at det er omvendt, er ikke noe vitsi med de beste dekkene bak når de foran ikke styrer og bare går rett fram. Regeln er jo sånn at du skall ha de beste dekka på driv hjulene.... dvs framme på poloer og bak på kebab traller.......:D Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Trodde heller alle skulle ha de beste dekkene fremme - det viktisgste er å greie å stoppe + svinge... Ulogisk å da ha dekkene bak .. selv om det er en bakhjulstrekker ... Bedre å ikke komme opp en bakke med bakhjulstrekker - en å ikke greie å stoppe med den .... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Originally posted by Sonick Trodde heller alle skulle ha de beste dekkene fremme - det viktisgste er å greie å stoppe + svinge... Ulogisk å da ha dekkene bak .. selv om det er en bakhjulstrekker ... Bedre å ikke komme opp en bakke med bakhjulstrekker - en å ikke greie å stoppe med den .... sving eller ikke......stoppe gjör det alltid:op hjelper ikke å ha bra dekk forran når det spinner bak:rolleyes: må jo komme i gang veit du blah Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 De som har peiling sier de beste dekkene skal sitte bak! Basta! PoloBoy! Drar bilen til siden når du kjører rett frem/bremser? Hvis ikke er det bare å løsne rattet og sette det på riktig. Gjorde det på Golfen min engang. Og den var heller ikke kollisjons skada. Vet ikke hvorfor det ble skjeft, men mener å huske at det hadde noe med dekkbytte å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Originally posted by PetterJacobsen De som har peiling sier de beste dekkene skal sitte bak! Basta! PoloBoy! Drar bilen til siden når du kjører rett frem/bremser? Hvis ikke er det bare å løsne rattet og sette det på riktig. Gjorde det på Golfen min engang. Og den var heller ikke kolisjons skada. Vet ikke hvorfor det ble skjeft, men mener å huske at det hadde noe med dekkbytte å gjøre. Usikker på hvordan ratt stammen på polon ser ut men sån som den såg ut merca jag hadde så funka det dålig på 5 kant:( Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloBoy Skrevet November 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Har vært på VAG verksted i dag og fått printet ut verksted historien til bilen, og den er ikke vært smelt! Stemmer nok det du sier PetterJ, var også det han verksted mannen sa! Bilen drar ikke til siden nei...... rattet sitter sikkert en "tann" feil.....! Siter * 1998 VW Polo 1.4 * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 det burde de ha ordnet da du hadde forstillingskontroll,hadde krevd en ny kontroll for få stilt inn. en stiller rattet rett for så å låse det ved kontroll,så justere inn spissinga,da skal rattet stå rett,ikke no problem dette. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Ja det er sant! Ved forstillingskontroll skal de ta utgangspungt i at rattet står rett. Så skal de justere forstillinga. Men det er ikke alltid det skjer. Men det er ikke noe stor jobb å rette på bare rattet. Bare vær forsiktig hvis du har Airbag! IKKE sitt rett foran rattet når du skur det av og på! Og ta av pluss polen på batteriet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloBoy Skrevet November 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Hehe, takker for tips, men har bestilt time for å få jobben gjort! Syntes ikke prisen var FOR avskrekkende, mellom 2-300..... Siter * 1998 VW Polo 1.4 * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Originally posted by PetterJacobsen . Men det er ikke noe stor jobb å rette på bare rattet. Bare vær forsiktig hvis du har Airbag! IKKE sitt rett foran rattet når du skur det av og på! Og ta av pluss polen på batteriet! Ta av minuspolen du! Og vent et par minutter slik at kondensatorene i airbagmodulen får ladet seg ut! Så tar du av airbagen og legger den på et trygt sted! Deretter flytter du rattet og gjenmonterer i motsatt rekkefølge! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 må ta av rattet for å få det rett etter å hatt forstillingskontroll har de gjort en meget dårlig jobb,2-300 kr okei ikke så mye,men det burde de tatt på sin kappe å ordnet for deg,såpass synes jeg du må forvente av et verksted.(er selv mekaniker).er jo bud nr 1 etter endt kontroll og prøvekjøre,være sikker på rattet er rett og den ikke trekker til sida osv. lite tips som ikke ble nevnt over som jeg kan se,hvis du tar av rattet på bil med airbag sitter det gjerne ei airbagsnelle på baksida av rattet,må passe på å få denne i midtstilling og.:) får håpe den blir grei for deg når du har vært inne hvertfall:) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 De beste dekkene skal alltid sitte bak, uansett. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.