Gå til innhold

Forstillingskontroll....?

Ranger emnet


PoloBoy

Anbefalte innlegg

beste dekkene skal sitte framme!

framme på bilen ligge vektå , å når du komme i sving (med snuten ner) gjerna med litt turtall/fart! Da er det best med skikkeligt grep framme , men skal seff være bra dekk bak også! Men framme e uten tvil viktigast !

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Gou

beste dekkene skal sitte framme!

framme på bilen ligge vektå , å når du komme i sving (med snuten ner) gjerna med litt turtall/fart! Da er det best med skikkeligt grep framme , men skal seff være bra dekk bak også! Men framme e uten tvil viktigast !

 

Det trodde jeg å.. veldig lenge å faktisk. Helt til en meget vis mann fortalte meg at det var feil, og det er det. Alle biler er lagd og konstruert slik at dem SKAL slippe foran først.... hvis du da setter på bedre dekk foran enn bak, gjør du om dette helt. og i stedet for at du får liten skrens foran en gang du misdømmer farten litt, er det bedre enn å dra ræva ut å i autovernet / en bil.

hvor vekta ligger å sånt har ikke noe med saken å gjøre. Nå har HELE bilbransjen bestemt at det skal slippe først foran så da skal man ikke kødde med det gjennom tankeløs dekkomlegging.

basta.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

 

Det trodde jeg å.. veldig lenge å faktisk. Helt til en meget vis mann fortalte meg at det var feil, og det er det. Alle biler er lagd og konstruert slik at dem SKAL slippe foran først.... hvis du da setter på bedre dekk foran enn bak, gjør du om dette helt. og i stedet for at du får liten skrens foran en gang du misdømmer farten litt, er det bedre enn å dra ræva ut å i autovernet / en bil.

hvor vekta ligger å sånt har ikke noe med saken å gjøre. Nå har HELE bilbransjen bestemt at det skal slippe først foran så da skal man ikke kødde med det gjennom tankeløs dekkomlegging.

basta.

 

Skikkelig voksen diskusjon gutter,

 

jeg bryr meg ikke så mye om jeg har dålige dekk forran eller bak...

de er derfor jag körer polo som er avbalansert, samma om det slipper bak eller foran det er bare å ratte, om det slipper så at man treffer autovern/biler/trär eller folk så har man hel enkelt driti seg ut med å miste kontrollen over bilen.....

 

:D :op :op ;) :cool:

mercedes 230 E -92 nå.....

 

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

 

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du mener... diskusjon.. altså det er bare sånn det er. dårlig dekk bak... ferdig. høres ulogisk ut til å begynne med ja. Men det er slik det er.

Sitter riktig dekk på riktig plass slipper man kanskje å drite seg ut da vel.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

Skjønner ikke helt hva du mener... diskusjon.. altså det er bare sånn det er. dårlig dekk bak... ferdig. høres ulogisk ut til å begynne med ja. Men det er slik det er.

Sitter riktig dekk på riktig plass slipper man kanskje å drite seg ut da vel.

 

MAO det er dekkas feil om du mister kontrollen, hvem er sjef over bilen du eller dekka???;)

mercedes 230 E -92 nå.....

 

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

 

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om normal kjøring.. ikke brekksladding eller breisladd her. hvis du gir full gass å prøver å sladde og bommer å kjører ut spiller det ingen rolle hvem dekk som sitter hvor. men for normale kjøreforhold skal slitte dekk foran.

Og nok en gang, det er ikke noe jeg mener, det er noe jeg har lært.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

Jeg snakker om normal kjøring.. ikke brekksladding eller breisladd her. hvis du gir full gass å prøver å sladde og bommer å kjører ut spiller det ingen rolle hvem dekk som sitter hvor. men for normale kjøreforhold skal slitte dekk foran.

Og nok en gang, det er ikke noe jeg mener, det er noe jeg har lært.

 

ingen som har nemnt rå köring her, og igjen, det spiller ingen rolle hvor dekka sitter når det smeller.....:D

 

de er forsatt sjoförens feil.....:p

mercedes 230 E -92 nå.....

 

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

 

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

 

Det trodde jeg å.. veldig lenge å faktisk. Helt til en meget vis mann fortalte meg at det var feil, og det er det. Alle biler er lagd og konstruert slik at dem SKAL slippe foran først.... hvis du da setter på bedre dekk foran enn bak, gjør du om dette helt. og i stedet for at du får liten skrens foran en gang du misdømmer farten litt, er det bedre enn å dra ræva ut å i autovernet / en bil.

hvor vekta ligger å sånt har ikke noe med saken å gjøre. Nå har HELE bilbransjen bestemt at det skal slippe først foran så da skal man ikke kødde med det gjennom tankeløs dekkomlegging.

basta.

 

hmm.. vektå framme må ha noe med det å gjør ! men uansett.. kan sikkert stemma det :)

eg bytte aldri itte ka dekk så e best , då e det bedre å kjøpa nye

:o)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fundert litt på konstruktionen i forstillinga og når jag tenker etter så burde ikke rulle omkrets som jeg nemte ha noe med saken å göre....

 

men, det som sikkert skiller mest mellom sommer/vinter dekk er inpresningen, dvs hvor langt ut dekker stikker fra monterings flaten og ut. på sommer dekk så stikker det lenger ut for man vill ha breiere og feitere bil...på vintern körer man smale orginal dekk disse kommer lenger inn. nå man får på felger som stikker lenger ut/inn så endres camber vinkelen örlitegran som får at styre stage fölger med, dette er nesten likt får begge sider, ikke så at spissinga endres men så at rattet kan endre mitt stilling örlite grann, om du har orginal dekk på bilen og gjort forstillings kontroll med dem på så er ikke dette noe problem for forskjellen mellom vinter/sommer er så lite. men så fort men setter få feitere dekk så ser man dette tydligere ;)

mercedes 230 E -92 nå.....

 

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

 

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår