Gou Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 beste dekkene skal sitte framme! framme på bilen ligge vektå , å når du komme i sving (med snuten ner) gjerna med litt turtall/fart! Da er det best med skikkeligt grep framme , men skal seff være bra dekk bak også! Men framme e uten tvil viktigast ! Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Igjen! Beste dekkene skal sitte bak! Synes også det er rart, men man får visst ikke så lett sladd da. Som om det gjør noe....:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Originally posted by Gou beste dekkene skal sitte framme! framme på bilen ligge vektå , å når du komme i sving (med snuten ner) gjerna med litt turtall/fart! Da er det best med skikkeligt grep framme , men skal seff være bra dekk bak også! Men framme e uten tvil viktigast ! Det trodde jeg å.. veldig lenge å faktisk. Helt til en meget vis mann fortalte meg at det var feil, og det er det. Alle biler er lagd og konstruert slik at dem SKAL slippe foran først.... hvis du da setter på bedre dekk foran enn bak, gjør du om dette helt. og i stedet for at du får liten skrens foran en gang du misdømmer farten litt, er det bedre enn å dra ræva ut å i autovernet / en bil. hvor vekta ligger å sånt har ikke noe med saken å gjøre. Nå har HELE bilbransjen bestemt at det skal slippe først foran så da skal man ikke kødde med det gjennom tankeløs dekkomlegging. basta. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Originally posted by momo Det trodde jeg å.. veldig lenge å faktisk. Helt til en meget vis mann fortalte meg at det var feil, og det er det. Alle biler er lagd og konstruert slik at dem SKAL slippe foran først.... hvis du da setter på bedre dekk foran enn bak, gjør du om dette helt. og i stedet for at du får liten skrens foran en gang du misdømmer farten litt, er det bedre enn å dra ræva ut å i autovernet / en bil. hvor vekta ligger å sånt har ikke noe med saken å gjøre. Nå har HELE bilbransjen bestemt at det skal slippe først foran så da skal man ikke kødde med det gjennom tankeløs dekkomlegging. basta. Skikkelig voksen diskusjon gutter, jeg bryr meg ikke så mye om jeg har dålige dekk forran eller bak... de er derfor jag körer polo som er avbalansert, samma om det slipper bak eller foran det er bare å ratte, om det slipper så at man treffer autovern/biler/trär eller folk så har man hel enkelt driti seg ut med å miste kontrollen over bilen..... :D :op :op ;) :cool: Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Skjønner ikke helt hva du mener... diskusjon.. altså det er bare sånn det er. dårlig dekk bak... ferdig. høres ulogisk ut til å begynne med ja. Men det er slik det er. Sitter riktig dekk på riktig plass slipper man kanskje å drite seg ut da vel. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Originally posted by momo Skjønner ikke helt hva du mener... diskusjon.. altså det er bare sånn det er. dårlig dekk bak... ferdig. høres ulogisk ut til å begynne med ja. Men det er slik det er. Sitter riktig dekk på riktig plass slipper man kanskje å drite seg ut da vel. MAO det er dekkas feil om du mister kontrollen, hvem er sjef over bilen du eller dekka???;) Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Jeg snakker om normal kjøring.. ikke brekksladding eller breisladd her. hvis du gir full gass å prøver å sladde og bommer å kjører ut spiller det ingen rolle hvem dekk som sitter hvor. men for normale kjøreforhold skal slitte dekk foran. Og nok en gang, det er ikke noe jeg mener, det er noe jeg har lært. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloBoy Skrevet November 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Føler liksom at det sklir ut litt her nå........ ;) Var ikke det JEG lurte på iallefall, om de beste dekka skulle være foran eller bak..... :D Hadde vært FLOTT om alle hadde vært like ivrige på å svare på det jeg lurte på..... hehehe Siter * 1998 VW Polo 1.4 * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 ok.. blir provosert av wannabe-ascona-kan-alt-folk-kverulanter ;) back to topic Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Originally posted by momo Jeg snakker om normal kjøring.. ikke brekksladding eller breisladd her. hvis du gir full gass å prøver å sladde og bommer å kjører ut spiller det ingen rolle hvem dekk som sitter hvor. men for normale kjøreforhold skal slitte dekk foran. Og nok en gang, det er ikke noe jeg mener, det er noe jeg har lært. ingen som har nemnt rå köring her, og igjen, det spiller ingen rolle hvor dekka sitter når det smeller.....:D de er forsatt sjoförens feil.....:p Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Så sant du ikke jekket bilen i forstillinga, kan ikke jeg forstå at dette oppsto ved skifte av hjul! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloBoy Skrevet November 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Originally posted by Mondeo Så sant du ikke jekket bilen i forstillinga, kan ikke jeg forstå at dette oppsto ved skifte av hjul! Er ikke sikkert det gjorde det heller..... ;) Jekket iallefall IKKE i forstillinga! Siter * 1998 VW Polo 1.4 * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Originally posted by momo Det trodde jeg å.. veldig lenge å faktisk. Helt til en meget vis mann fortalte meg at det var feil, og det er det. Alle biler er lagd og konstruert slik at dem SKAL slippe foran først.... hvis du da setter på bedre dekk foran enn bak, gjør du om dette helt. og i stedet for at du får liten skrens foran en gang du misdømmer farten litt, er det bedre enn å dra ræva ut å i autovernet / en bil. hvor vekta ligger å sånt har ikke noe med saken å gjøre. Nå har HELE bilbransjen bestemt at det skal slippe først foran så da skal man ikke kødde med det gjennom tankeløs dekkomlegging. basta. hmm.. vektå framme må ha noe med det å gjør ! men uansett.. kan sikkert stemma det :) eg bytte aldri itte ka dekk så e best , då e det bedre å kjøpa nye :o) Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Originally posted by Gou hmm.. vektå framme må ha noe med det å gjør ! men uansett.. kan sikkert stemma det :) eg bytte aldri itte ka dekk så e best , då e det bedre å kjøpa nye :o) Og på norsk blir det? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 har fundert litt på konstruktionen i forstillinga og når jag tenker etter så burde ikke rulle omkrets som jeg nemte ha noe med saken å göre.... men, det som sikkert skiller mest mellom sommer/vinter dekk er inpresningen, dvs hvor langt ut dekker stikker fra monterings flaten og ut. på sommer dekk så stikker det lenger ut for man vill ha breiere og feitere bil...på vintern körer man smale orginal dekk disse kommer lenger inn. nå man får på felger som stikker lenger ut/inn så endres camber vinkelen örlitegran som får at styre stage fölger med, dette er nesten likt får begge sider, ikke så at spissinga endres men så at rattet kan endre mitt stilling örlite grann, om du har orginal dekk på bilen og gjort forstillings kontroll med dem på så er ikke dette noe problem for forskjellen mellom vinter/sommer er så lite. men så fort men setter få feitere dekk så ser man dette tydligere ;) Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.