Gå til innhold

Parklys som fungerer som bremselys

Ranger emnet

Hassa

Anbefalte innlegg

Hei!

Bytta bremse lys pæra på passelaten igår. Pæra fungerte fint den, i ett par timer.Jeg skulle innom en bensin stasjon en tur, og da så jeg at pæra hadde sloknet. Pæra lyser når jeg tråkker på bremse pedalen, men det vanlige lyset slår seg av.

Dama satt i bilen for å trykke på bremse pedalen, fronten på bilen stod inntil en vegg, og jeg ser plutselig at det ene parklyset på bilen, som er på samme side av det bremselyset som har klikka, plutselig blinker i takt med bremse pedalen.

2 uker i forveien så hadde jeg vært å handlet meg led pærer til parklyset, og den ene pæra begynte å blinke som fy. Led pærer krever mindre strøm enn vanlige pærer, så jeg tror bilen gikk i nødmodus. Så jeg handlet meg noen andre vanlige parklys pærer istedet, og tenkte at problemet ville forsvinne da. Men det har det nok ikke gjort..i tillegg så brukte klima anlegget i bilen 3-4 sekunder på å stoppe etter at jeg hadde tatt ut nøkkelen av tenninga.

Er det noen her som har vært borti det samme?

Er det noen som vet om det hjelper å ta av pluss polen på batteriet på bilen for å null stille bilen? Eller må jeg på ett vag verksted og nullstille bilen med vag com?

Takk for svar!

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A/C'n aner jeg ingenting om men feilfunksjon på baklysene slik du beskriver har gjerne sammenheng med dålig jording for baklykta eller feil i tilhengerkontakt.

'88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI

'00 Spacestar,'95 Spacewagon TD,

'98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N

'66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621

'73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at du har rett type pærer i baklyktene og at det er bra kontakt der. (ta vekk rust viss du har det)

Ta av minusledningen på batteriet (vent iallefall i 10 minutter før du tar den på igjen)

Har du litt avanserte innstillinger på stereoen, skriv dei ned!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider