Gå til innhold

kondensator/baskasse volume

Ranger emnet

nilzz

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bestilt 2 kicker 12" l7 høytalere!

sealed box .88 â?? 1.75 cubic feet

vented box 2 â?? 3.25 cubic feet

Kan noen gi meg målene som ska til? sånn at jeg kan kutte opp og snekkre i hop:D

Trenger vel mest sansylelig en kondensator. hvor mange farad skal den være på? forsterkern er en LANZAR 4000 WATT AMP 07.

Kom med forslag om kondensatorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører maxima exide batteri og feit kabel, men jeg har en 10farads kondis bare får å ikke tenke på det i det heletatt. Så hvis lyden er rævva så er det ikke strømmen det står på vaffal:op:

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en 10 farads hybrid kondis fra stinger ja... sto 10 000 000 mF (mikro) på pakka:D

En kammerat av meg blei plutseilg den stolte eier av en 35F Stinger sak. Veldig fint å ha fordelingsblokk til jord "pluss" og remote samla i en ting sammen med kondis. Blir som i byn:spin veldig røddig og det kosta vel 4-5000 spenn eller no, men når man tenker på at vi uansett hadde brukt 500 spenn på 2 fordelingsblokker og noen hundringser på feit kabel mellom alle tinga. OG et par 1 farads kondiser til 1000 shpenn stk og vips så hadde vi alt samla i en ting :D

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvell... når jeg først satte det i så hørte jeg stor forskjell og det blei merkbar bedre lyd. Tørrere og mer konntrolert. Jeg skal ha så lenge jeg driver med lyd vaffal:D

Men at 10farad er phitte-lhitte-grann mer enn jeg strengt tatt trenger er jeg fullstendig klar over.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvell... når jeg først satte det i så hørte jeg stor forskjell og det blei merkbar bedre lyd. Tørrere og mer konntrolert. Jeg skal ha så lenge jeg driver med lyd vaffal:D

Men at 10farad er phitte-lhitte-grann mer enn jeg strengt tatt trenger er jeg fullstendig klar over.:D

Hei

Bare sjekk amerikanske bilstereo forum,

Absolutt alle derifra sier at kondensator er bortkastet..

Det som er Best må være å kjøpe et Enersys Odyssey batteri

eller et kinetik..

http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_193&products_id=2067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som er bortkastet :D Jeg har bedre lyd i en 16år gammal bil enn Gud-og-hvermannsen har hjemme i stua si. DET er vaffal bortkasta vil noen si. Men jeg bruker bilen mye og liker god lyd og god musikk. men at jeg i tilleg til kondis vil ha et godt batteri er hevet over en hver tvil. Kan ikke få nok strøm! gå`kke det! Og hvis man fårst har åpna lommeboka og rivi i en CDspiller til over 10 000 spenn så er 2000-3000-4000 spenn for en liten kondis ikke no voldsomt å rynke på nesa for. Heller for mye, enn for lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider