Gå til innhold

Dimmetriks/tilsvarende

Ranger emnet


Juristen

Anbefalte innlegg

veeell...tror det er mye rykter ute å går om det der...er nok ikke bare bare å slippe fri...var ikke det hos oss ifjor ihvertfall!

 

må også si...forsvarets ansatte må være de mest hjernedøde hønene som finns... hvis jeg driver en bedrift og det kommer en jypling med papirer fra befalsutdanning og slikt piss skal jeg sparke han så lang jeg kan se... mer udugelige folk finns ikke...

Aldri ansett noen med den lederutdanningen...

 

Det er ikke sikkert Forsvarets ansatte er enige med deg i det...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

..og så var det noe som heter "ikke dra alle under én kam".

 

En god tjenesteuttalelse eller andre gode referanser fra militæret sees på som veldig positivt i de fleste jobbsøker-situasjoner.

Det avhenger jo selvfølgelig litt av hvilken jobb/stilling du søker på, men sånn generelt sett er en god tjenesteuttalelse gull verdt når du skal søke jobb.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg vet det der at det er sett på som gode papiere...men det er faen meg løgn...befal har generell dårlig praktisk sans.. maktsyke uten grunn - eneste de er flink med våpen noen av de pluss at de kan å kle seg etter forholda! var eldre enn de fleste befal i forsvaret å så hvor idiotisk dumme de var....pluss det som var enda mer skremmende var at de eldre var ikke noe bedre.. oppfinsomhet og praktisk sans = null!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med at jeg gjennomførte min militærtjeneste. Det er lenge siden (1995), og Forsvaret var helt annerledes da.

 

Jeg synes det er helt greit å være overbevist om at militærtjeneste ikke er noe for deg, men å ikke gidde er pokker ta meg bare lamt.

 

Men jeg har noen historier av egen erfaring om folk som slapp unna, og noen som ikke lyktes helt.

 

1. En litt overvektig fyr som alltid var ute etter å gjøre minst mulig (ganske anstrengende, egentlig!), klatret en dag opp på taket på kaserna (og det er vanskelig!). Der sto han på kanten og ropte "Nå hopper jeg! Nå hopper jeg!". Til slutt ble han forhandlet ned (det tok 3 befal og feltpresten 2 timer). Han ble med presten, og neste dag var utstyret hans i depot igjen. Han hadde vært inne i ca 3 måneder, og vi så han ikke igjen.babyhmm?

 

2. To karer bestemte seg for at de ikke orket 4-dagers skimarsj. De gikk på pusserommet, og tok hver sin slurk med våpenolje. :yak: Ikke noe skjedde, så de tok en real støyt til. Etter et par minutter skjedde det noe: Begge to fikk sprutræv rett i buksa, og spydde i metervis:puke: . Sporenstreks lagt inn på sykestua, og ingen der skjønte hva som skjedde. Så kom tropssjefen på besøk, samtidig som den ene av guttene spydde i bøtta si. Da luktet det sterkt av våpenolje i hele bygningen, og troppssjefen lukta (eh) lunta. Det ble refs og kakebu uka etter.

 

3. En soldat på naborommet mitt runka i en sokk minst en gang hver kveld. Romkompisene klaga, og runker'n ble henta en dag. Etter et par dager fikk de andre beskjed om å rydde ut av skapet hans og re opp senga. Da satt putetrekket fast i lakenet, med en sokk mellom...:thumb

 

4. En fersking ble henta og satt i kakebua en lørdagskveld da jeg hadde vakt. Han hadde blitt rabiat i fylla, og hadde slått ned 3 andre på et utested, og satte seg i motverge mot MP. De leverte han kl 1 om natta. Han ropte og skreik i 3 timer, til slutt greide han å knuse ruta i cella. Siden han var så vill, turde ikke vakthavende offiser å gå inn i cella. Da det endelig ble stille, måtte gærningen sendes til sykestua for forfrysning. Det var 26 blå grader den natta. Han så vi heller ikke mer.:sick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg vet det der at det er sett på som gode papiere...men det er faen meg løgn...befal har generell dårlig praktisk sans.. maktsyke uten grunn - eneste de er flink med våpen noen av de pluss at de kan å kle seg etter forholda! var eldre enn de fleste befal i forsvaret å så hvor idiotisk dumme de var....pluss det som var enda mer skremmende var at de eldre var ikke noe bedre.. oppfinsomhet og praktisk sans = null!

 

Dette er selvsagt vrøvl DCA. At du har enkelte negative erfaringer betyr ikke nødvendivis at du sitter på den eneste rette lære. Jeg tilhører selv kategorien du så bastant karakteriserer, og innbiller meg jeg har litt prakisk sans. Jeg kjenner bøttevis med annet befal som heller ikke er helt luftlandsatt innenfor de praktiske disipliner. Husk at man kan ha praktisk sans selv om man ikke er snekker...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe

 

Holder forsåvidt til i samme "bås" selv..

Er dog en haug av egne dif'er under FLO igjen da men...

 

FLO er stort og vått, men vi går ikke i detalj på ugradert nett vet du :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kan jo sende deg en mail som er gradert strengt hemmelig jeg...

 

Enig i at man ikke skal omtale for mye unødvendig på ugradert nett, men så lenge vi ikke går over grensen av hva som blir lagt ut på f.eks mil.no sine sider, så går det nok bra..

 

Det gjelder forsåvidt alle som skriver i tråden her.

 

TTT

 

Ikke gjør det, men du kan sende meg en BEGRENSET e-post på FISBasis... ;)

 

En annen ting er jo at man ikke nødvendigvis ønsker å knytte sin egentlige identitet sammen med sitt bilforum-nick. Noen ganger kan det være greit å bare være en ganske alminnelig sykkelreparatør :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvsagt vrøvl DCA. At du har enkelte negative erfaringer betyr ikke nødvendivis at du sitter på den eneste rette lære. Jeg tilhører selv kategorien du så bastant karakteriserer, og innbiller meg jeg har litt prakisk sans. Jeg kjenner bøttevis med annet befal som heller ikke er helt luftlandsatt innenfor de praktiske disipliner. Husk at man kan ha praktisk sans selv om man ikke er snekker...

 

dette er nok ikke vrøvl...når f.eks jeg må bruke hard kjeft på befal for at leoen jeg kjørte IKKE skal brukes pga FARLIGE tekniske feil så er ting utav kontroll... viste seg at jeg hadde rett da mekanikern kom...nok engang... ett befal prøvde å skyve en 113 vogn sidelengs..jeg repeteret SIDELENGS helt bevisst på at det skulle sikkert gå...da snakker vi ubrukelig.. slik var ca 95% av de jeg var bort - og jeg var borti mange! selvsagt noen som var mer enn ok men satan for en taper gjeng med fritidsproblemer! dvs VÅPEN og TV-Spill! praktisk sans kan en kontorist ha så er ikke trangsynt! hehe... befalsutdanning er for mobbeoffer og andre nedtrykte sjeler... jeg hadde ett topp år pga de normale! :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er nok ikke vrøvl...når f.eks jeg må bruke hard kjeft på befal for at leoen jeg kjørte IKKE skal brukes pga FARLIGE tekniske feil så er ting utav kontroll... viste seg at jeg hadde rett da mekanikern kom...nok engang... ett befal prøvde å skyve en 113 vogn sidelengs..jeg repeteret SIDELENGS helt bevisst på at det skulle sikkert gå...da snakker vi ubrukelig.. slik var ca 95% av de jeg var bort - og jeg var borti mange! selvsagt noen som var mer enn ok men satan for en taper gjeng med fritidsproblemer! dvs VÅPEN og TV-Spill! praktisk sans kan en kontorist ha så er ikke trangsynt! hehe... befalsutdanning er for mobbeoffer og andre nedtrykte sjeler... jeg hadde ett topp år pga de normale! :)

 

Forsvaret har ca 16000 ansatte. Over 10000 av disse er militære. Jeg velger å tro at du ikke har vært borti mange nok av disse til å ha en kvalifisert mening...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

befalsutdanning er for mobbeoffer og andre nedtrykte sjeler...

 

 

Selv om man har tatt befalsutdanning, er det ikke dermed sagt at man må stå å skrike og herje med rekrutter på en rekruttskole..

 

Fullstendig likegyldig for meg om jeg må ha 2 stjerner på skulderklaffene, eller absolutt ingeting... Bare jeg er kvalifisert til å utføre jobben jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DCA, du tar så latterlig feil. Kanskje noen av befalene dine var inkompetente, men det betyr da vel ikke at du skal dra ALLE befal i forsvaret under en kam?

 

Troppen min var heldig. Alle befalene, fra UB-korp til fenrik var gode, rettferdige og kunnskapsrike. Ingen kjeft uten grunn, og ingen "idiot-tjeneste".

 

Det samme gikk for de andre troppene i kompaniet mitt, med få unntak. Såklart finnes det idioter i forsvaret. På akkurat samme måter som det finnes idioter i politiet, statens vegvesen, rema 1000 og den lokale rørleggerforretningen.

 

En som var i troppen min hadde prøvd seg på befalsskole opptak uten hell, og han sa at en av offiserene der hadde sagt følgende:

 

"Du har to typer som søker befalsskole. Du har den typen som vil lede folk, vil oppleve noe nytt og faktisk vil utrette noe. Så har du den typen som ble mobbet i barndommen, og vil bruke forsvaret som en måte og hevne seg på alle. Sistnevnte har ingenting her og gjøre, og vi gjør vårt aller beste for og luke ut slike idioter."

 

Dessverre kommer noen av de sistnevnte gjennom nåløyet, men det er ikke mange kontra alle de dyktige og kunnskapsrike som faktsik vil gjøre noe bortsett fra og kjefte en stakkars rekrutt huden full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår