DCA Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Forsvaret har ca 16000 ansatte. Over 10000 av disse er militære. Jeg velger å tro at du ikke har vært borti mange nok av disse til å ha en kvalifisert mening... veel..man får ett helhetsinntrykk äv forsvaret når man er inne ett år da og det var stort sett MYE rart! OG man hører fra andre som har vært inne... selvsagt er mange kjernekarer... men opplegget er så fult av piss og tungvinte løsninger... lættis... jeg kommer aldri til å ha no respekt for de folka der...og det forsto de vel på meg også... Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 veel..man får ett helhetsinntrykk äv forsvaret når man er inne ett år da og det var stort sett MYE rart! OG man hører fra andre som har vært inne... selvsagt er mange kjernekarer... men opplegget er så fult av piss og tungvinte løsninger... lættis... jeg kommer aldri til å ha no respekt for de folka der...og det forsto de vel på meg også... Det var førsteinntrykket mitt også, da jeg var inne som vernepliktig soldat. Men, for at noe om er så stort, har så mange ansatte, soldater osv. skal fungere, må ting drives på felles metoder, og da blir det ofte litt tungvindt. Det er viktig med gjennsidig respekt mellom befal - soldat, soldat - befal, befal - befal og soldat - soldat... Det er ofte at mangler i forsvaret ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 veel..man får ett helhetsinntrykk äv forsvaret når man er inne ett år da og det var stort sett MYE rart! OG man hører fra andre som har vært inne... selvsagt er mange kjernekarer... men opplegget er så fult av piss og tungvinte løsninger... lættis... jeg kommer aldri til å ha no respekt for de folka der...og det forsto de vel på meg også... Du har ikke vurdert om det er deg det er noe galt med? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig89 Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Jeg dimma i sommer, var ett år i Bardufoss, css bataljonen. Hadde det drit artig og møtte masse kule folk! Ja, MYE i forsvaret er tungvindt og teit! Men jeg fikk drive med noe jeg synes er gøy og fikk førerkort og kurs for ganske mye penger :) Det er som man sier; Det er hva man gjør det til selv :) Siter Volvo <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Hadde du avviklet førstegangstjenesten din før du begynte på utdannelse, hadde du ikke tapt penger... Ser du er 21 nå, 19 er vel da man blir kalt inn, hvis ikke de har ventet med å kalle deg inn da. Hadde jobbet 6mnd i læra før jeg var på sesjon,Sa jeg gikk i læra.Da sa de at de ikke skulle kalle meg inn før jeg var ferdig Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Yes, da fikk jeg svar fra jævlene om at min yrkesskade tydligvis ikke var god nok til fritak (?)! Fikk bare scoren på denne 1-9 karakter greia satt ned til 6, som ikke var godt nok...Som om de liksom vet hvordan plagene mine er!? Folk slipper under med allergi! Blir så irritert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Hvilken skade har du da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Gikk oppi en vifte som hang over en trapp så det sang etter, gikk annet hvert steg så hadde god fart. Fikk en jævlig trøkk i høyre side på nakken.... Var på oppkast stadiet rett etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jock1 Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 au:p hørtes smådigg ut.. Forsen er noe jeg ikke har spesielt til overs for. Greit for de som vil være der, de skal få lov. Men å tvinge oss som er ute i arbeidslivet, og som heller vil tjene noen kroner istedenfor å kaste bort et år på slo og skogturer det er jo høl i huet. På den lille uka jeg brukte på å komme meg hjem, så jeg opptil flere tilfeller av folk som faktisk ville være der, men som ble sendt hjem pga. at de hadde hatt noen få migrenetilfeller tidligere i livet osv. Hvorfor ikke heller bruke litt tid på å følge opp disse, og heller gi dem noen plikter innad i leir, istedenfor å sende opp en haug med umotiverte løker? Siter - Volkswagen golf 1993 1.8GT X 1992 Volkswagen vento 2.0 GT --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Fordi det er lovfestet verneplikt for alle mellom 18 og 44 i dette landet. Sånn er det bare :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Hvordan reagerer de hvis du har brukt noe form for doping? Blir dette eventuelt skjekket med blodprøve? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Det er lov å nekte førstegangstjenesten, men då må du arbeide eit år utan å få betalt. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Da er du jo like langt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Om du har brukt dop dagen før du skal på innkalling, finner dem ut av det via urinprøve.. Du blir da kasta ut fra forsen, men får på rullebladet ellernoe at du ble tatt for dop.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Hva med steorider? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg