Gå til innhold

Dimmetriks/tilsvarende

Ranger emnet

Juristen

Anbefalte innlegg

• Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du har brukt dop dagen før du skal på innkalling, finner dem ut av det via urinprøve.. Du blir da kasta ut fra forsen, men får på rullebladet ellernoe at du ble tatt for dop..

Da blir den saken sendt rett videre til politiet, også deretter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev også endel på det skjemaet som ikke stemte pga jeg IKKE ville inn i armyen.. Skrev blant annet selvmordstanker, prøvd dop, vannskrekk, nekta å være i nærheten av våpen etc.. Spurte han legen eller hva det var forno om noe på dette papiret ble "offentliggjort" slik at det ble vanskelig for meg videre i arbeidslivet fremover.. Han sa at det var kun militæret som hadde de papirene og med mindre jeg ble tatt inn, ble dem lagt på hylla..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tro jeg går med på å være i førstegangstjeneste når det skjer hehe. Sunn fornuft det, lar ikke dama sitte hjemme alene de siste ukene før termin, sjkønner de ikke det er det noe feil. Men jag har hørt det stikk motsatte, 2 gamle skolekamerater av meg var i akkuratt samme situasjon og de slapp. Ikke det at jeg har så veldig stort ønske om å slippe, men sånn var nå timingen.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ komme meg under det jævelskapet der! Når jeg var på sesjon så var planen å ta læretia i forsvaret, men så skjedde nå ikke dette da...

Saken er jo at jeg faktisk HAR nakke og hode plager pga den jævla vifta som jeg gikk oppi! Er registrert hos Folketrygdsverket og. Dessuten er jeg farveblind som faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ komme meg under det jævelskapet der! Når jeg var på sesjon så var planen å ta læretia i forsvaret, men så skjedde nå ikke dette da...

Saken er jo at jeg faktisk HAR nakke og hode plager pga den jævla vifta som jeg gikk oppi! Er registrert hos Folketrygdsverket og. Dessuten er jeg farveblind som faen!

Er det ikke sånn at Forsvaret er rimelig redde for å få noe erstatningskrav ovenfor deg hvis du for eksempel ødelegger nakken din mer eller noe, iløpet av tjenestetida ? Jeg har hørt at det er et litt ålreit dimmetriks. For da vil de visst ikke ha deg. Tenker ikke på deg sånn generelt nå :P men sånn alle .

Det er hva jeg har hørt da :P

Selv fikk jeg beskjed om at sannsynligvis kom til å bli kalt inn høsten 2009 på sesjon for et årsiden omtrent. Er ikke noe jeg ser så veldig fram til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå hjelper det ikke lenger å si at man simpelten ikke har lyst, eller ser noe poeng med å dra i førstegangstjeneste? I min tid kunne man bare høflig og bestemt si at man ikke så noe poeng i å dra inn, så slapp man uten videre kverulering.

Ellers har jeg mange bekjente som har dimmet pga av "uanstendig oppførsel", som det så pent sto på papirene... Og da snakker vi frekkhet, trakkasering, banning, "skjending" av offiserer, spa ut drit fra dassen og legge på fellesrommet... Kanskje ikke så moro å ha på brevet sitt!.. For min del holdt det å løpe oppover to lange motbakker før doktortest, så var blodtrykket såpass høyt at jeg fikk retur-stempelet umiddelbart.

Dessverre har jeg klart å rota bort "ikke tjenestedyktig"-brevet mitt. Noe jeg mener man må passe på, om man skulle bli inn(ut?)kalt. Forsvaret er nok en opplevelse det, så hvorfor ikke?

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vurdert om det er deg det er noe galt med?

Jo tanken slo meg men etter jeg fant ut at alle mine løsninger var raskere og bedre la jeg den fra meg...gjaldt mange andre i kompaniet og...:)

men med det du sa nå skjønner jeg godt at du er i det systemet! :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider