Gå til innhold

Er dere flinke til å følge trafikkregler?

Ranger emnet

Insty

Anbefalte innlegg

Så lenge jeg ikke er til fare for noen, og følger resten av trafikken, så føler jeg meg tilfreds. Blinker gjør jeg vanligvis, med mindre jeg kjører på tomme veier, belte bruker jeg, og jeg kaster meg aldri ut foran biler. Såklart, noen ganger er det litt små marginer, men jeg tar aldri sjanser. Fartsgrensa er veiledende i mine øyne. Hvis 80-sonen føles trygg i 110, så kjører jeg i 110. Selvfølgelig, 30-sonen i boligfelt er noe annet, men som sagt av mange - fart etter forhold.

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke bil lappen enda.

Men skal faktisk begynne på den i begynnelsen av Desember. Så det skal bli spennende! :)

Så jeg kan nesten ikke utdype meg noe spesielt, ettersom jeg ikke engang har lappen.

Men, det å kommunisere, å ikke leke at man eier vegen. Med å ikke bruke blinklys ja. og Etc..

Er det noe det verste jeg selv vet, er folk som nettopp har fått lappen, og legger skjemd i seg selv, ved å bruke blinklys.

Derfor tror de at de eier veien, og ikke bruker blinklys.

Da kan det fort oppstå vanskelige situasjoner.. :P

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flink til å bruke belte, blinklys og trikset med å plassere seg i kryss.

Men fy faen å jeg til tider leker med sjebnen når jeg ser at jeg har god tid på meg til den lastebilen når krysset. Tenker: "Er 50 her så han holder max 60" når jeg svinger ut av krysset da suser lastebilen forbi i en syk fart. tipper på en plass mellom 70 og 80

Ja jeg anmeldte tullingen og er litt sur for at han ikke traff rompa på bilen min.

Problemet er at man skjeldent kan stole 100 på andre trafikanter. Selv om du tror at han gjør det og det så kan det hende at han gjør det stikk motsatte. Belive me!

Eneste jeg "sliter" med er plassering bak biler. Når jeg ligger i køkjøring så legger jeg meg altfor langt opp i ræva på bilen forran. og spesielt på dette føret som er nå kan det bli ganske så intresant den dagen bilen før meg bråbremser :)

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei folkens.. masse fornuftig som er sagt:)

Eg har ikkje bil-lappen endå. Men eg er ute å kjører kvar dag sånn cirka. Kjenner mange med lappen som kjører mindre enn meg:S

Når eg kjører har eg alltid selen på!!

Bruker stort sett alltid blinklys.

Ligger stort sett alltid litt over da som står i dei røde rundingene langs veien.

Holder vikeplikt og alt det derre.

Blir steike forbanna av folk som ikkje blender ned, tar på fulle lys for tidlig, fulle lys når dei er rett bak.

Skjønner heller ikkje kvifor folk ligg heilt oppi ræve på meg bare for eg har L-en bakpå?! irriterende!!

E det andre som blir irritert av folk som stopper når det er du som har vikeplikt?

Folk som ikkje holder siden sin har eg heller ikkje noke til overs for..

I motsetning til tråd-starter, så syns eg det ville vert den størst tabben Statens Vegvesen hadde gjort, viss dei ikkje ga meg lappen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger stort sett trafikkregler der det virker hensiktsmessig å gjøre det :)

Mitt største irritasjonsmoment i trafikken er forgjengere som krysser veien før de får klarsignal (etter å ha trykket på knappen), slik at jeg blir stående i ca 1 1/2 minutt å glo på en folketom vei. :doh

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til tråd-starter, så syns eg det ville vert den størst tabben Statens Vegvesen hadde gjort, viss dei ikkje ga meg lappen..

1) Er du sprengt i huet eller? Det utsagnet tilsier at du har en så total mangel på vurderingsevne at du aldri burde få lappen :-)

2) Da kjenner du ikke til mange av tabbene Statens Vegvesen har gjort...hehe...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikkje kvifor folk ligg heilt oppi ræve på meg bare for eg har L-en bakpå?! irriterende!!

utrolig nok så gjelder ikke dette bare deg, de viser ikke respekt for den røde L'en lenger PGA noen folk ikke gidder å fjerne L'en når unga dems ikke øvelsekjører!

Tro meg, det blir ikke bedre om du fjerne L'en

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par ting som jeg husker på hver eneste gang jeg kjører, og det er;

- Kjør 10% over fartsgrensen på speedon (Må selvfølgelig sees an etter forholdene)

- Pass på folk fra høyre uansett

- Legg deg riktig i kryss og rundkjøringer etc.

- Blink riktig i rundkjøringer kryss osv

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt det der. Irriterer meg over L`en, enda det ikke er lenge sia jeg faktisk kjørte med den på, sjøl.. Bruker ALLTID bilbelte. Er blitt enn så god vane at jeg nesten føler meg "naken" uten :p Bruker som oftest blinklys, og irriterer meg over andre som IKKE bruker blinklys.. Er slapp til plassering i rundkjøringer (Såklart hvis det er lite trafikk, så er ikke det så nøye) , Men blinker som oftest.. Såklart ligger jeg over fartsgrensa.. Er litt slapp til å følge ekstra med på høyresiden når det er mørkt, etter dyr\mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider