Gå til innhold

Falken`: Volvo 760 Og vi bytter motor igjen, denne gangen er det turbo..........

Ranger emnet

Falken`

Anbefalte innlegg

Handla meg en ny volvo for rundt en uke siden, kjøpte den av en bekjent og fikk god pris på den. Planen er å sette i en 960 motor og trengte derfor et bra utgangspunkt. Bilen er i strøken stand, ingen rust og motoren er bra. Det er en 88 mod, med B280F motor, vet v6erne til volvo har et dårlig rykte på seg, men siden det er den nye typen som kom i 88 med våte sylinderforinger og et annet sprut, tok jeg en sjans på at den funnker en stund i allefall.

Det som er gjort med bilen til nå er, satt på komplett 960 front, senka, bygd ny eksos. Også har jeg satt på nye felger, Super DTM 18".

DSC00293.jpg

DSC00294.jpg

DSC00295.jpg

Våt

DSC00284.jpg

Har også ordna meg en bakstilling fra 960, som det skulle være sperre i. Så vi pella diffen av bakstillinga i kveld og tok av lokket, bildene er dårlige men om noen har sett det før er det vel ikke noe problem å se det. Og er det bare å sette denne diffen rett over i 760 bakstillinga om det er sperre?

DSC00296.jpg

DSC00297.jpg

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker:)

Ja det vet det blir litt feil med fangeren bak, men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Mulig det blir å bare få lakka det som er svart, men vil helst ha ny fanger.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 88 mod, med B28F motor, vet v6erne til volvo har et dårlig rykte på seg, men siden det er den nye typen som kom i 88 med våte sylinderforinger og et annet sprut, tok jeg en sjans på at den funnker en stund i allefall.

Har også ordna meg en bakstilling fra 960, som det skulle være sperre i. Så vi pella diffen av bakstillinga i kveld og tok av lokket, bildene er dårlige men om noen har sett det før er det vel ikke noe problem å se det. Og er det bare å sette denne diffen rett over i 760 bakstillinga om det er sperre?

Hvis det er 88 så heter motoren B280F :)

Diffen passer fysisk rett over ja. Men hvis du har ABS er det mest sansynlig 96 tenner giverhjul på 760 diffen, mot 48 tenners på den 960 diffen du har bilde av. Så der må det bygges om litt, eller fjerne ABS funksjonen..

Fet bil foresten, sees vel langs veien til sommeren, siden du ikke bor langt unna :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er 88 så heter motoren B280F :)

Diffen passer fysisk rett over ja. Men hvis du har ABS er det mest sansynlig 96 tenner giverhjul på 760 diffen, mot 48 tenners på den 960 diffen du har bilde av. Så der må det bygges om litt, eller fjerne ABS funksjonen..

Fet bil foresten, sees vel langs veien til sommeren, siden du ikke bor langt unna :)

Hmmm, det er ABS på bilen ja, men går det ann og sette over giverhjulet fra 760 diffen over på 960 diffen? Og kan du se om det er noe spesielt med denne diffen, er det en for for sperre liksom, eller det er bare dritt.

Takker for komentar, og vi møtes vell tenker jeg hehe. Skal du på noe treff i 2008?

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det er ABS på bilen ja, men går det ann og sette over giverhjulet fra 760 diffen over på 960 diffen? Og kan du se om det er noe spesielt med denne diffen, er det en for for sperre liksom, eller det er bare dritt.

Takker for komentar, og vi møtes vell tenker jeg hehe. Skal du på noe treff i 2008?

Nei du kan ikke sette over giverhjulet nei, og etter det jeg vet finnes det ikke et giverhjul av den typen du trenger med 96 tenner.

Men nå snakker jeg av erfaring ang. 780, er mulig din -88 har 48 tenner originalt, siden det var noe bytte rundt -88 på 760.

Det er en form for lamellsperre, men jeg har svart på dette på ditt andre innlegg ang. "sperre i 760"

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig fin bil! 760 med 960 front er jo kongebil! er interiøret skifta til 960 og? må få deg 760 90 lykter bak, og s90 eller v90 bakfangar, så er den perfekt!

Nei er nok det oginale 760 interiøret, med det er ganske fint:) Tak trekk og alt er jo velur, men blir nok svart skinn med tiden. Bakfangerern skal helt klart byttes, er på utkikk etter ny fanger.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fett martin, den der er veldig fin, donk heller i en v8'er ;)

og bytt til de nyere bak lysa så er den 100% porr! :blunk:

Takk tony, har lurt litt på 8er å ja hehe, men har alltid hatt lyst på 3 litern!! Er litt usikker på valg av baklykter, mulig det bare blir orginale 760 lykter, eller så får jeg ta en tur til pedersen i morgen:) Men er du klar for tvedestrand igjen til sommeren eller? hehe

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk tony, har lurt litt på 8er å ja hehe, men har alltid hatt lyst på 3 litern!! Er litt usikker på valg av baklykter, mulig det bare blir orginale 760 lykter, eller så får jeg ta en tur til pedersen i morgen:) Men er du klar for tvedestrand igjen til sommeren eller? hehe

jaja seff vi har det som en tradisjon fram over vi da!

ja trur de nyre type bak lysa hadde passet mye bedere til den bilen. men med motor er det bare og velge og vrake du må finne noe som passer deg og bilen's kjøring!

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider