Gå til innhold

Min første Volvo: 240 powwah!

Ranger emnet


StiligeCecilie

Anbefalte innlegg

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, nå har vi fått montert mine høyttalere i hattehyllen! Det var ikke så lett det, for nakkestøttene var jo helt i veien, hehe. Så vi måtte ta ut hattehyllen for å få skrudd i høyttalerne også trikset litt med nakkestøttene etterpå.

 

hattehylle1.jpg

 

hattehylle2.jpg

 

Som man kan se utifra bilde nr 2, så ligger hullene til nakkestøttene ganske nært høyttaleren. Derfor ligger foten på nakkestøtten og presser mot gitteret på høyttalerdekselet. Men, er jo bedre det enn at den ødelegger membranet på høyttaleren.

 

Så har jeg fått byttet til meg en forsterker og det var rattet som røk med i byttehandelen. Så nå må jeg bare få bygget en kasse rundt sub'en, så har jeg komplett anlegg. Ja, også må jeg få loddet jallamekkingene til Olav... ;) Det er som regel jeg som må lodde siden jeg har loddeerfaring fra GK Elektro. :angelsmili:

 

Ellers ønsker jeg meg hvite blink til jul! :D

 

P.S. Tusen takk til Olav! Kjempeflink og kjempesnill som hjelper meg :D

1 1989 Volvo 240 GL

X 1995 Hyundai Accent

StiligeCecilie @ DeviantArt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, får se om vi ikke får skaffet strømkabel og slikt i dag, så vi kan koble opp pioneer coaxial høyttalerene på forsterkerens rear output. Fremre output blir vel enten å kjøre en kanal per spole, eller å bridge det.

 

Må finne ut specs på hvor lavt i ohm den forsterkeren kan gå.

Regner med det blir en kanal per spole, men time will show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor tok du ikke di i døreren forran?:P de passer jo rett inn:P

 

Nei, det gjør de absolutt ikke! Hvis du mobber dem fordi de er små, så fy fy.. :P Men jeg fikk med høyttalere fremme i dørene. Jeg gidder ikke skjære hull til 6x9'ere i hattehyllen iallefall.. :P

1 1989 Volvo 240 GL

X 1995 Hyundai Accent

StiligeCecilie @ DeviantArt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig bil det der. Hvorfor kan ikke jeg også få ei dame som føler for volvo?? Er jo bare BMW som står i hue på dem her nede:(

 

Vel, jeg tror ikke SC elsket Volvo før hun møtte DaB og meg... Vi har drevet med litt propaganda og hjernevasking det siste halvåret! :D

 

Er mye BMW-fjortiser her også Fighter... Når tar vi sikte på å fikse den eksosen din?

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig bil det der. Hvorfor kan ikke jeg også få ei dame som føler for volvo?? Er jo bare BMW som står i hue på dem her nede:(

 

Det er sant som Colli sier.. :P De har nå ikke prøvd å påvirke meg med vilje da, men når de snakker om det 24/7, så blir man påvirket... :P

1 1989 Volvo 240 GL

X 1995 Hyundai Accent

StiligeCecilie @ DeviantArt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor store var de da? var de 4''?? jeg fikk 4 rett in! åå 6x9 bak blir bare streeess:P tok med faen en hel dag med klippern:P hehe

 

Hei, det er nok 6.5" Pioneer høyttalere.

Vi kjøpte de og brukte de i Hyundai Accenten (1995) som SC solgte for å kjøpe seg Volvo 240.

 

Solgte videre Hyundaien med Boschmann høyttalere fra clas ohlson :p

 

Regner med SC og Colli vil poste en del bilder her i morgen, fra dagens arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poster nå i dag! :)

 

Sikringsholder + en haug med ukjente kabler med jallakabelsko.

 

IMG_1412.jpg

 

Motorrom (her var det skitten sa jeg)

 

IMG_1413.jpg

 

Kompressor til luftfjærer (funker ikke)

 

IMG_1415.jpg

 

Det var -2 grader og vi skrudde utenfor meg... Dere får vri hodet 90 grader da jeg ikke husket å snu det.

 

IMG_1417.jpg

 

Nå har SC anlegg, w0h0! :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår