Gå til innhold

Min første Volvo: 240 powwah!

Ranger emnet


StiligeCecilie

Anbefalte innlegg

Gjør som meg!:) Kjøp nye reflektorklips på volvo, demonter lykta, vask den hvite "kassa" og spray hele greia svart inni med svart bilxtra-lakk elns;) Nye klips fordi du garantert kommer til å måtte ødelegge de som er der (3 på hver lykt).

 

jeg har demontert tre lykter uten å knekke et eneste klips.

Fjernet de med frk høyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går utifra at du har mer skills enn meg og kanskje volvo140lover da.. Jeg bare reiv de av! Er jo ikke så dyre at det gjør noe men;) Har forresten 30% rabatt på volvo elns:D Overdrev litt med at man "garantert kommer til å måtte ødelegge de som er der", men faren der der:) Men nok OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 6 months later...

Oppdatert bilde:

3462573860_bc33d5374a_o.jpg

 

Bilen går nå på 100% E85, og jeg har tenkt å kjøre turbo kombinert med E85. Så jeg må handle inn noen større dyser til turbokonvertering, også er det snakk om å kjøpe Holset turbo i stedet for 13c.

 

Det som tar sånn tid nå er egentlig å få byttet bunnpanne, siden jeg trenger bukk og litt ekstra hjelp.

Endret av StiligeCecilie
NONE OF YOUR BUSINESS

1 1989 Volvo 240 GL

X 1995 Hyundai Accent

StiligeCecilie @ DeviantArt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holset turbo ja... :P Skjønner ikke hva du skal med det enda, da du ikke skal lade noe særlig? Den lader MYE tregere enn en 13c, du må ha mer customdeler som eksos, oljetur og retur, nye slanger og rør også. Tviler på du tjener noe særlig på det til ditt bruk. Har du for mye penger og vil ha enda mer arbeid er det bare å kjøre på! ;) Bunnpannen er byttet på et par timer med elefantjekken til Andrè på parkeringsplassen hos dere.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holset turbo ja... :P Skjønner ikke hva du skal med det enda, da du ikke skal lade noe særlig? Den lader MYE tregere enn en 13c, du må ha mer customdeler som eksos, oljetur og retur, nye slanger og rør også. Tviler på du tjener noe særlig på det til ditt bruk. Har du for mye penger og vil ha enda mer arbeid er det bare å kjøre på! ;) Bunnpannen er byttet på et par timer med elefantjekken til Andrè på parkeringsplassen hos dere.

 

Whatever, whatever, I do what I want!

1 1989 Volvo 240 GL

X 1995 Hyundai Accent

StiligeCecilie @ DeviantArt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult. Hva måtte til for å konvertere?

 

Turbolag er kult, kjør stor Holset-turbo!

 

Ok, skal se om jeg klarer å huske alt :P :

 

Turbodyser (og større dyser enn dem for E85), formotstander til dysene, tenningshjerne 940 turbo, turbohjerne, oljeretur-mod i bunnpanne, intercooler og brackerter, trykkrør, turbo, downpipe fra 240 turbo, sportsluftfilter, div slanger og rør og TURBOEMBLEM i grillen ;)

 

Kan godt være jeg har glemt noe nå, lol.

1 1989 Volvo 240 GL

X 1995 Hyundai Accent

StiligeCecilie @ DeviantArt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rektig rektig... F+T er mer egnet enn FK/FT hvis man tenker kjøre på honning og gress (bioethanol). Funker det bra? Hvilken modell er bil og motor?

 

Det er en 89 modell med b230f motor. Det går ganske greit, jeg synes bilen drar bedre og den er litt stillere. Den er bare litt treg å starte når den er kald.

1 1989 Volvo 240 GL

X 1995 Hyundai Accent

StiligeCecilie @ DeviantArt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår