Gå til innhold

Min første Volvo: 240 powwah!

Ranger emnet

StiligeCecilie

Anbefalte innlegg

Awww, dakar pusen min fryyser... <3

fryseforti2.jpg

Men her er det kommet på hvite blink på siden og fremme. Fine! =D

Eller må det til med hvit blink bak, så må ha nye lykter. Mangler jo også et lykteglass der. Det blir nok eBay-lykter tror jeg.

Soting er også borte! Synes den ble myyyye finere uten =)

Ellers tenker jeg på +t. Har b230f og M45, så regner med at det skal gå greit. Får kjøpt +t-kit på eBay også. Chipper skaffer jeg fra Swedden.

Skal ta noen nye bilder når jeg har fått vasket den litt og sånn ;)

EDIT:

Bilder av bilen fra før jeg kjøpte den.

Med felger:

oldschoolfelg.jpg

Ekkelt dashbord:

1708774-bilde4-dsc00059.jpg

1 1989 Volvo 240 GL

X 1995 Hyundai Accent

StiligeCecilie @ DeviantArt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror han mener damen..:P

Lol, OK. Ja, jeg er damen til Olav. :P

1. Hva er +t kit?

2. Hva er det instrumentet som sitter nederst til venstre for stereoen på bildene fra forrige eier?

Ehm, +t er vel egentlig bare turbodeler til f-motoren. Så jeg bygger om, kan du si. b230f+t.

Og det instrumentet du snakker om er motorvarmer.

1 1989 Volvo 240 GL

X 1995 Hyundai Accent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Aha, I see..

2. Motorvarmer type elektrisk? For jeg driver og samler deler til volvos 091-b bensindrevet bilvarmer nå, og timeren mangler alltid når jeg finner en bil på hoggeren med varmesystem, men jeg lurer på om ikke timeren til den varmeren er maken til den saken du har der..

Men fungerer den til både el- og bensinvarmer, så kan jeg jo se etter timeren i flere biler enn bare de med bensinvarmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Aha, I see..

2. Motorvarmer type elektrisk? For jeg driver og samler deler til volvos 091-b bensindrevet bilvarmer nå, og timeren mangler alltid når jeg finner en bil på hoggeren med varmesystem, men jeg lurer på om ikke timeren til den varmeren er maken til den saken du har der..

Men fungerer den til både el- og bensinvarmer, så kan jeg jo se etter timeren i flere biler enn bare de med bensinvarmer..

Hmmm, jeg vet ikke, egentlig. Hehehe. Hvordan kan jeg finne ut det da? :P

1 1989 Volvo 240 GL

X 1995 Hyundai Accent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har egentlig ikke peiling selv jeg, nå håpet jeg at du visste:) Men funker timeren du har i dasjen til styring av motorvarmeren du har da?

Edit: Her fant jeg bilde av en del bilvarme "options"

ImageShack - Hosting :: baksidazg7.jpg

Ser ut til at du kan ha den klokka til å styre den elektriske motorvarmeren. Praktisk! Da kan du antageligvis plugge kontakten i bilen og stille klokka på dasjen uten å måtte ha sånn timer på ledningen bort til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har egentlig ikke peiling selv jeg, nå håpet jeg at du visste:) Men funker timeren du har i dasjen til styring av motorvarmeren du har da?

Edit: Her fant jeg bilde av en del bilvarme "options"

ImageShack - Hosting :: baksidazg7.jpg

Ser ut til at du kan ha den klokka til å styre den elektriske motorvarmeren. Praktisk! Da kan du antageligvis plugge kontakten i bilen og stille klokka på dasjen uten å måtte ha sånn timer på ledningen bort til bilen.

Ja, det er sånn timer funksjon på den, men for å være helt ærlig, så har jeg bare klikket på knappene på måfå, så det kan godt være den driver å varmer opp motoren min akkurat nå uten at jeg vet det... :P Jeg spurte Olav også, men han er heller ikke sikker på om den er elektrisk eller bensindrevet.

1 1989 Volvo 240 GL

X 1995 Hyundai Accent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror nok ikke du har bensinvarmer. Det er ikke så vanlig ettersom det var kostbart, og da ville du hatt en stor rund sylinder av rustfritt stål i motorrommet lik den nederst på bildet i posten over. Heftig sak som varmer med 4700w framfor puslete 550w fra den elektriske. onfiredevi

Det er nok elektrisk du har:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider