Gå til innhold

Motor som fusker av og til på E36 318iS

Ranger emnet

BimmerKing

Anbefalte innlegg

Har en -93 318i med is motor som driver å fusker litt med ujevne mellomrom. Når den får det så går den ikke skikkelig på jevnt turtall, men så snart jeg gir gass går den rent. Hva kan dette være? Den ryker også en del svart når dette problemet dukker opp.

Målerene har også en tendens til å plutselig få alle lys i noen sekunder, så detter målerene til null, og så blir det bra igjen noen minutter før det hele gjentar seg med ujevne mellomrom: Noen som har peil på hva dette kan være?

Kai V

BMWCCN #2244

Styremedlem BMWCCN M&R

2F2F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke det, men jeg skal ha meg en tur ut på verkstedet og se hva jeg finner. Har fått tips ang dynamo også faktisk. Den kan visst ha både med fuskinga og blinkinga i instrumentene å gjøre.. Laderegulatoren er visst ett hett tips, så da får jeg se :) Kom gjerne med flere tips til løsninger. Takker så langt :D

Kai V

BMWCCN #2244

Styremedlem BMWCCN M&R

2F2F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke funnet ut av dette problemet...

Det som gjør det hele merkelig er at når den har dette fuskeriet sitt så må jeg ha pådrag for å få den til å gå. Den har ikke drag i det hele tatt på konstant gass, da bare fusker den og hoster og harker.... Med en gang den får litt turtall, så går den som en kule. Så da blir man sittende og pumpe med gassen for å få kommet seg fra A->B.. Dette er ufattelig kjedelig og irriterende. Kan dette f.eks være luftmengdemåler el.l? Kan jeg bruke luftmengdemåler fra f.eks en vanlig 318i for å teste? Begynner å bli temmelig frustret, da det ser ut til å bli verre...:flushit:

:hvaskjera

Kai V

BMWCCN #2244

Styremedlem BMWCCN M&R

2F2F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var faktisk og fikk diagnosetestet den nå... Nevnte lambda og en eller annen luftesak til bensintanken som ligger under lmm'en... Aldri hørt om før. Der ligger det visst en magnetventil. De to feila som kom opp på motordiagnosen var altså:

1. lambdasonde, men det var ikke definitivt, kunne være forskjellig annet også.

2. Den magnetventilsaken under lmm'en.

Det kunne også være plugger påsto han jeg snakket med. De er visst VEEELDIG følsomme på pluggene disse bilene.

Dette er service det :) Kjørte bare innom VikeBil, spurte om de hadde tid til en diagnosetest. Da fikk jeg beskjed om at det var bare å svinge bilen inn i hallen. Det hele var gjort på noen få minutter :) Så da får jeg begynne å nøste i en ende og sjekke plugger - lambdasonde - og evt den magnetventilen(hvordan skal jeg få sjekket den???) og lmm... Finnes vel sikkert en sånn ett eller annet sted rundt her

Kai V

BMWCCN #2244

Styremedlem BMWCCN M&R

2F2F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Målerene har også en tendens til å plutselig få alle lys i noen sekunder, så detter målerene til null, og så blir det bra igjen noen minutter før det hele gjentar seg med ujevne mellomrom: Noen som har peil på hva dette kan være?

Har de samme problemene med min 93 mod 320.Nå er alle instrumenter døde og det står "Code" i service-displayet.

har noen noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henger meg på der, har akkurat samma prob selv!

Motor fusker, instrumentlysa lyser og viserne detter ned, men plutselig endrer alt seg til normalt! merkeliiig! har byttet batteri, hjalp ikke det hvertfall, må vel teste plugger og dynamo kanskje? :S

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider