Gå til innhold

Int for bilbane/ driftebane på sørlandet

Ranger emnet

pacecar

er dette noe vi trenger i sør?  

93 stemmer

1. 1. er dette noe vi trenger i sør?

• Ja, og stiller gjerne å deltar på dugnad+ det som skal til for å få dette til
      38
    • Ja
      33
    • Ja ,men flere bruksområder
      18
    • Nei
      5

Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.4100960

NAF vil lage bane for ungdom og voksne som vil kjøre med bil lovlig sidelengs, Jeg og noen andre holder på sammen med NAF å jobbe med 2 aktuelle plasser.

Vi håper å få til en bane og et annlegg som kan tilfredstille den voksende motorsportsgren så vi han få et tilbud her i nærheten.

Noen kaller det “Råning” andre kaller det ” Drfting” men uansett så dreier det seg om å kjøre bil på en måte som ikke altid blir godtatt av alle, deriblandt politiet.Nå får vi forhåpentligvis en mulighet til å leve ut vår store glede, lovlig ;).

I dag var var Kjetil Sivertsen fra NAF på morrasendinga til NRK Sørlandet, Den kan dere høre på hvis dere ønsker, den ligger på sidene til NRK sørlandet. Det er også en artikkel på sidene som jeg har laget en link til.

Nå får vi jobbe videre å håpe på en bane som vi kan bruke.,,,,,......+ mulighet for 201m +kjegle kjøring

skal å prøve å få til en 201 m + anledning til å driver kjegle kjøring+ time attack...

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva mener du egentlig, en børneplass? Eller en svær asfaltplass (stor parkeringsplass etc) der man kan sette opp koner og lage en sikker øvningsbane for både drifting, grep etc?

Som enkelt kan være treffplass på kveldene? F.eks sødagskvelden?

kanskje ikke børneplass.men vil ha rein drifte bane,+ som kan brukes til super stage eller slalom greier med kjegler....så er snakk om en ny plass hvor alt må planeres å asfalteres..så vi har noen tegninger på bane..+ en større del som kan asfalteres hvor men kan kjøre litt 8 tall + kjegler..er litt opp til folk å komme med innspill..er blitt med siden jeg var med å starte motocrss banen her i sør.. så fyr i vei folkens..Naf er villige til å støtte en del her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er dette ikke så aktuelt, da jeg ikke bor på sølandet og er fornøyd med tilbudet vi har på østlandet (rudskogen, gardemoen etc..) Men dere får allikevel min mening;)

Jeg tror hadde vært knall var å ha denne asfaltplassen, der man F.eks hver lørdag satte opp kjegler og lagde forskjellige baner. Så kan man selv bestemme om man vil slædde eller kjøre grep rundt de.

Så kan plassen være open og kanskje man har F.eks ett treff der på søndagskvelden. Det her man her på Kvadrat og det trekker mye folk

På Dokka har de jo lagd bane i sammarbeid med politiet, de gangene jeg har vert der har det fungert bra!

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil Ha Stoooor åpen Plass Til å Spinne Rundt Ukontrollert På Vinteren. :d

det er noe som jeg har foreslått å prøve til vintern når snøen kommer..så håper vi kan leie noe midlertidlig.. så er å startet gruppe på facebook om dette :volvsmile men folk må bidra litt selv å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noe som jeg har foreslått å prøve til vintern når snøen kommer..så håper vi kan leie noe midlertidlig.. så er å startet gruppe på facebook om dette :volvsmile men folk må bidra litt selv å

okej.

Jeg er ny, men alle må vel begynne et sted. Litt sent ute men det har jeg alltid vært. Annet en på skolebenken men der sov jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Film fra når PowerDrift var på besøk i Kristiansand...!! STOR suksess..!! :D:D

LOL! der man har obligatorisk glattkjøring jo :D. Uansett der koster det 3000 raske per time for å låne banen ;<. Hadde vært greit om man fikk et sted (som blir brøytet) der man kan leke seg alene om kvelden UTEN AT DET KOSTER SKJORTA PÅ KIDSA (dem som just har fått bil ;P )

Jeg er ny, men alle må vel begynne et sted. Litt sent ute men det har jeg alltid vært. Annet en på skolebenken men der sov jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL! der man har obligatorisk glattkjøring jo :D. Uansett der koster det 3000 raske per time for å låne banen ;<. Hadde vært greit om man fikk et sted (som blir brøytet) der man kan leke seg alene om kvelden UTEN AT DET KOSTER SKJORTA PÅ KIDSA (dem som just har fått bil ;P )

Det er jo ikke snakk om at man skal bruke det anlegget der uannset...!! Etter det jeg har forstådt så er de ute etter et helt nytt/annet sted å holde på...

Jeg tok bare frem filmen for å vise at sladde-gleden også finnes på sørlandet....! you si.. :)

http://www.PowerDrift.no

I Live My Life Sideways...!

Mvh Fredrik Øksnevad

Lenke til kommentar
Del på andre sider