Gå til innhold

g60 konvertering til turbo?

Ranger emnet


AR racing

Anbefalte innlegg

leser om alle disse som har konvertert g60 til turbo, blir d gjort noe med motor da? kompressor motoren har vel lav kompresjon fra før av så er dette i teorien bolt on?

 

hvem leverer da grenrør, downpipe og hvilken turbo blir brukt?

 

hvordan er da effekten i forhold til chipping og bytte av drev på kompressoren?

 

hadde vært konge om noen kunne lagt ein tråd om hvordan ein konverterer til turbo på disse motorene. er egentlig ikke ute etter jalla løsninger her.. ( har vært for mye borti det ) :D

:scared

Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt,

corrado g60, kadett c 75, escort mk1++

 

OPEL 4EVER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utifra det jeg har lest her på forumet over en god stund,

så er det beste å skaffe bolt-on kitet. disse koster alt fra 12.000 til 18.000.

Da skal man ha alt man trenger.

Har selv tenkt på å turbokonvertere, det er rimelig og man får seg en fin liten jobb..dessverre fungerer min trimmet motor veldig bra, kompressor fungerer veldig bra.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utifra det jeg har lest her på forumet over en god stund,

så er det beste å skaffe bolt-on kitet. disse koster alt fra 12.000 til 18.000.

Da skal man ha alt man trenger.

Har selv tenkt på å turbokonvertere, det er rimelig og man får seg en fin liten jobb..dessverre fungerer min trimmet motor veldig bra, kompressor fungerer veldig bra.

 

 

12000+ KAN eg leve med viss effekten øker deretter, noe som eg tviler på. kva har du gjort me motoren for å få meir effekt utav bilen da? har hørt kompressorene i desse bilene er svakhet..?

Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt,

corrado g60, kadett c 75, escort mk1++

 

OPEL 4EVER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil man ha mere HK, så får man mer.

Min har chip og tuna kompressor fra England, silverstone.

ikke overhalt på 17år, puster som en bikkje fortsatt.

192 hk.

 

Regner at man får rør, turbo, downpipe, programvare osv for det som trengs, i disse pakkene.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådene tåler vel 350-400 hk

 

Problemet er først og fremst toppen og plass. Mulig du klarer 320-350 med en CNC portet topp med større ventiler.

 

Er ikke plass til stort mer enn en T3 60 pga torpedovegg og motorfester. Kan bruke vassere kam, men da får du mye smalere register. Vanskelig å finne turboer som flytter nok luft og som passer på baksiden av motoren uten å kappe i torpedovegg. Kapper du torpedoveggen, kapper biltilsynet skiltene

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår