Gå til innhold

Spille inn Nye høyttalere

Ranger emnet

Dimension

Anbefalte innlegg

Tror ikke det er noe fasit svar på det hvor lenge man skal spille de inn(arrester meg hvis jeg tar feil).

Jeg selv lot bare høytallerne få noen timer på seg til å spille rolig for seg, å ikke trykke på fult..

Men som de sies, som jeg også regner med er sant.

Desto finere du spiller de inn, desto lengre varer de.

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi gass fra første sekund!

Er produktene av dårlig kvalitet å vil de gå istykker og du kan da reklamere på produktet der du kjøpte det.

Du fikk forhåpentlig vis noen tips fra selgeren når du kjøpte de?!

Når det gjelder "stabelisering" av høyttalere så vil dette si at alle de bevegelige delene i en høyttaler trenger å mykes opp for at høyttaleren skal spille penere enn når den er helt ny.

Etterhvert som du spiller så vil du merke at bassen blir dypere og mer detaljert og at diskanten ikke låter som "strikkepinner inn i ørene dine".

Nye høyttalere vil "skurre" mye fortere enn tilsvarende høyttalere som er spillt på i noen timer.

Søk etter "innspilling" på forumet her så finner du mye interessant dog forvirrende lesing!

Lykke til!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sikkert like mange teorier om dette som det er folk på forumet her.

Det er godt mulig, men det er bare en teori som stemmer:

INNSPILLING ER IKKE NOE DU KAN VELGE SELV!!!!!!!

Koble opp høyttalerene, skru lyden forsiktig opp, sjekk at det er koblet riktig, deretter dra på så mye du har lyst, så går innspillinga av seg selv.

Resonansfrekvensen synker gradvis etterhvert som man spiller, det er det eneste som skjer.

Det går IKKE utover kvaliteten på elementet.

Det sliter IKKE ut elementet.

Elementet tåler IKKE mer effekt om man spiller "rolig" i noen timer.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider