vestax Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Hei! Hvor kraftig sveiseaparat må jeg beregne hvis jeg skal sveise bur selv m.m.? Holder det med 100A eller må jeg opp på 150A aparat? Eller kan et på 80A være nok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 kjøp deg et 150 apparat, funker helt kurrant til bilcross bygging. hold deg til mig/mag. elektrode er ikke no tess på plater under 2,5mm plater syns nå jeg men Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Ett litet 100A sveiseaparat er fint å dra med på race da. Mig'gen er som regel litt stor å få med sig i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 men så kan mig apparat brukes på mye mer forskjellige plate tykkelser og ;) skulle likt å sett deg sveise kaross eller eksos med elektrode! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 mig er greia i bilcross, tynne plater og elektrode er bare no dritt, går på mekken og har 10 timer sveis i uka ca. og tynne plater med eletrode har ikke jeg fått til enda. så for nybegynnere er mig 150 helt kurrant. svigerbror min har bygd ufattelig mange biler med bur med esab 150 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saab_Racing Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 MIG/MAG er best, så sant du er inne eller et sted det ikke blåser eller trekker.... Da er det et helvette med MIG/MAG, f.eks på race er det kansje bedre med elektrode om du ikke har telt å stå å sveise i da... :) Siter Gatebilen min: BMW e36 320Ci Bilcross biler jeg har: x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom Mazda 626 2.0I 4 dørs 3 Saab 900, 1 Saab 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 anbefaler tråd-apparat. men du trenger ikke mer enn 100A Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eidem474 Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Hei! Hvor kraftig sveiseaparat må jeg beregne hvis jeg skal sveise bur selv m.m.? Holder det med 100A eller må jeg opp på 150A aparat? Eller kan et på 80A være nok? Hvist du trar på Biltema å handler et magaparatet til 3-4000kr, har du et mer en bra nokk apparatt til å sveise bur og plater med :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 MIG/MAG er best, så sant du er inne eller et sted det ikke blåser eller trekker.... Da er det et helvette med MIG/MAG, f.eks på race er det kansje bedre med elektrode om du ikke har telt å stå å sveise i da... :) tull. Flusstråd reagerer minimalt på vind.. og om man skal ha med seg gassflaske for å sveise MIG har man gjerne en ventil som man kan justere trykket ut i pistolen på.. bare å vri på litt mer trykk og sveise som fan.. Har aldri til dags dato hatt problem med det. Og jeg har sveist mye på bilcrossbil Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saab_Racing Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 tull. Flusstråd reagerer minimalt på vind.. og om man skal ha med seg gassflaske for å sveise MIG har man gjerne en ventil som man kan justere trykket ut i pistolen på.. bare å vri på litt mer trykk og sveise som fan.. Har aldri til dags dato hatt problem med det. Og jeg har sveist mye på bilcrossbil Mulig d er din erfaring, men min er at hvis det blåser så er det ikke no særlig å sveise med... Siter Gatebilen min: BMW e36 320Ci Bilcross biler jeg har: x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom Mazda 626 2.0I 4 dørs 3 Saab 900, 1 Saab 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 men så kan mig apparat brukes på mye mer forskjellige plate tykkelser og ;) skulle likt å sett deg sveise kaross eller eksos med elektrode! Klarer du ikke sveise eksos med elektrode, kan du ikke sveies heller. Det er ikke noe sak. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Klarer du ikke sveise eksos med elektrode, kan du ikke sveies heller. Det er ikke noe sak. mente ikke at det er umulig men å få det pent og bra er noe annet ;)vet ikke hvilke rør du bruker til eksos heller men selv bruker jeg rør med tykkelse på 1,2-1,5mm. syns det er litt vanskelig å sveise med det elektode apparet jeg har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opasb Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 nei bare og punkte buret fast, og spakle over :lol: Siter Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil) Bmw 325i 87, Rallycross National Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonivar Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 nei bare og punkte buret fast, og spakle over :lol: HAHA Martin Veldig betryggende når jeg skal kjøre gammelbilen din til neste år! :roll: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opasb Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 HAHA Martin Veldig betryggende når jeg skal kjøre gammelbilen din til neste år! :roll: hehehheeonfiredevi Siter Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil) Bmw 325i 87, Rallycross National Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg