Gå til innhold

Sveising ? Hvor krafig ?

Ranger emnet

vestax

Anbefalte innlegg

MIG/MAG er best, så sant du er inne eller et sted det ikke blåser eller trekker.... Da er det et helvette med MIG/MAG, f.eks på race er det kansje bedre med elektrode om du ikke har telt å stå å sveise i da... :)

Gatebilen min: BMW e36 320Ci

Bilcross biler jeg har:

x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom

Mazda 626 2.0I 4 dørs

3 Saab 900, 1 Saab 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Hei!

Hvor kraftig sveiseaparat må jeg beregne hvis jeg skal sveise bur selv m.m.?

Holder det med 100A eller må jeg opp på 150A aparat?

Eller kan et på 80A være nok?

Hvist du trar på Biltema å handler et magaparatet til 3-4000kr, har du et mer en bra nokk apparatt til å sveise bur og plater med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIG/MAG er best, så sant du er inne eller et sted det ikke blåser eller trekker.... Da er det et helvette med MIG/MAG, f.eks på race er det kansje bedre med elektrode om du ikke har telt å stå å sveise i da... :)

tull. Flusstråd reagerer minimalt på vind.. og om man skal ha med seg gassflaske for å sveise MIG har man gjerne en ventil som man kan justere trykket ut i pistolen på.. bare å vri på litt mer trykk og sveise som fan.. Har aldri til dags dato hatt problem med det. Og jeg har sveist mye på bilcrossbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tull. Flusstråd reagerer minimalt på vind.. og om man skal ha med seg gassflaske for å sveise MIG har man gjerne en ventil som man kan justere trykket ut i pistolen på.. bare å vri på litt mer trykk og sveise som fan.. Har aldri til dags dato hatt problem med det. Og jeg har sveist mye på bilcrossbil

Mulig d er din erfaring, men min er at hvis det blåser så er det ikke no særlig å sveise med...

Gatebilen min: BMW e36 320Ci

Bilcross biler jeg har:

x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom

Mazda 626 2.0I 4 dørs

3 Saab 900, 1 Saab 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men så kan mig apparat brukes på mye mer forskjellige plate tykkelser og ;) skulle likt å sett deg sveise kaross eller eksos med elektrode!

Klarer du ikke sveise eksos med elektrode, kan du ikke sveies heller. Det er ikke noe sak.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du ikke sveise eksos med elektrode, kan du ikke sveies heller. Det er ikke noe sak.

mente ikke at det er umulig men å få det pent og bra er noe annet ;)vet ikke hvilke rør du bruker til eksos heller men selv bruker jeg rør med tykkelse på 1,2-1,5mm. syns det er litt vanskelig å sveise med det elektode apparet jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider