Gå til innhold

Hjelp! Den fusker!

Ranger emnet

-Kamilla-

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Har en GolfII CL, 86 mod, 1,6 l som fusker når det er vann/sørpe på veien. Dette skjer etter å ha kjørt ca 3 mil på dette føret. Den begynner å hakke etter litt kjøring, men hvis jeg er rask til å gire ned og hente turtall så kan jeg kjøre lenger uten at den dør ut. Når den er på tur til å dø ut så blir den treg, det nytter ikke å gi gass for den blir bare tregere og tregere helt til den ender opp i 20Km/t og stopper. Hvis jeg da venter en liten stund og starter på nytt så kan jeg kjøre litt til, men den fusker fremdeles.

Har byttet plugger, fordelerlokk, rotor, luftfilter, justert Co og tenninga, har hatt den på verksted uten resultat... - Har også sprayet forgasseren godt med forgasserrens :mad: Har fått tips om å bytte til Weber forgasser, har dette noe for seg? Bør jeg prøve noe annet først? -Kamilla-

Man lærer så lenge man lever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dama har en 87 1.6 Gl..

Den og sliter noen ganger med at den fjusker litt.. men den stopper ikke helt opp.

Svakheter er forgasseren..

Skift den.. eller kjøp deg en 1.8i

:)

Vet du hva jenta mi ;) du kjører med for lite bensin på tanken..

Dyserens som du kaster nedi tanken er fint.. smører og renser dysene..

Sikker på at det ikke er mye dritt på tanken da? Er sååå lite som skal til på de forgasserene der før de hikster litt..

Hva med å sjekke bensinfilter? Skader ikke..

-S

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. det at det er da det er litt mer kjøligere når det skjer.. kan ha seg fordi blandingen blir kanskje så forskjellige i kalde og varme omgivelser..

Hvis det skulle forekomme noe dritt til forgasseren da, vil det ikke gå lang tid før det eventuelt vil stoppe.

Har du prøvd å starte den og bare la den stå å gå?

Hva skjer? Begynner den å hoste etter en stund, eller stopper den bare?

Let us know ;)

Men som sagt.. ville prøvd å styrt unna de motorene der med forgasser.

Forresten .. går den på veldig høyt turtall til å begynne med når du starter den?

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bytta bensinfilter, fra papir til netting. Har også hatt rens på tanken og bruker det innimellom. Hvis jeg lar den stå å gå så kan den stå slik i timesvis uten at den begynner å fuske! Det er kun når det er vann/sørpe på veiene at det skjer. Spesielt når det er så mye at det spruter opp i motorrommet. Har også montert steinbrett på den. Turtallet er justert slik det skal være iflg verkstedet, synes ikke det er spesielt høyt når jeg starter den.

-Kamilla-

Man lærer så lenge man lever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problemet med min tidligere golf 1 og dama sin golf II.

I fuktig vær på høst og vinter stoppet dritten. Også enkelte ganger på vinteren.

Sjekk om forvarmerslangen din er hel og at luftfilteret ditt er ok.

Slangen sørger for at du trekker inn varmluft fra området rundt eksosmanifolden og inn til luftfilteret slik at det ikke fryser eller "tettes" av fuktighet.

Når bilen din til slutt stopper opp men starter kort tid etterpå er det fordi varmen som stiger fra motor i mellomtiden har tinet/tørket (eller hva det nå er) luftfilter og gasser.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok-

Da er det ingen tvil hva det er.

Forvarmerslangen høres relativt realistisk ut.

Har du sjekket så den ikke får falskluft da? Noen slanger som det er hull på ..

Hvis den står rolig og går helt fint når den står still..ta å vend og bøy på no slanger fra luftfilteret.. se om den stopper når du gjør det.

Sjekk luftfilteret igjen.. er det mye dritt på det,så kan det være at det ikke er tett en plass.. slik at når du kjører, så spruter det fukt og dritt oppi der og begynner da å fuske.. sjekk filteret!

-S

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider