Gå til innhold

Hjelp! Den fusker!

Ranger emnet

-Kamilla-

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by -Kamilla-

Ok, jeg mangler forvarmerslangen. Men hvor får jeg tak i en forgasser (ikke 2E2!)? Tenkte på Weber, men da må jeg vell ha et ombyggingssett også? Hvor får jeg tak i slikt brukt? Og helst rimelig? Noen som har tips, eventuelt tlfnr dit og nettside adresse? :confused:

-Kamilla-

Får vel tak i forgasser på VAG forhandler skulle jeg tenke;)

Ellers så får du det hos huggern.. men da vet du jo ikke alltid hva du får da.. kan jo være samme prob med den..

Men hør hvor mye det koster for en ny forgasser.. det vet desverre ikke jeg..

Weber er vel kanske så dyrt hvis jeg ikke tar helt feil.

Skal sjekke litt opp

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok desverre dyrt for en ny forgasser, så det ville jeg ikke ha satset på. Helst et huggeri .. og fått tak i en brukt en.

Det er jo dyrt bare å reparere forgassere..

Men vil nok gå for en ny forgasser ja.. Ettersom du sier det virker helt tett rundt slanger .. og at den ikke trekker falskluft.. da må det jo være noe som drar til seg fuktighet og dritt..

Rart de ikke fant ut noe på verkstedet du hadde den da..

Men enkelt og greit, ville nok jeg skaffa meg ny forgasser og skifta den.

Stikk på huggern og bytt en der.. og prøv den før du kjøper den.

Ta en tur eller noe.. Hvis de lar deg gjøre det da :rolleyes:

Tror det vil fikse problemet ditt.

Vet om mange med den motoren som har hatt samme problemet,som har skifta forgasser og blitt bedre med det.

Satser på det!

-S

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda.. stakkars deg..:(

Hør med den lokale høggern da..

Han har nok en MYE bedre pris på den !

Eller så kan du jo selge bilen din. . og kjøpe deg en 1.8i ?

Hadde ikke det vært noe??

Neida.. det ordner seg nok.

Men du har et lite forgasser problem der ja..

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir IKKE aktuelt å selge den! Jeg har selv pussa den ned, grunna hele bilen med Zink og lakka den etterpå. Samt lagt ned mye arbeid i å finne ut hva dette er for noe. Så det er vell fanden som har tatt meg og jeg gir meg ikke! Ordne det SKAL jeg! Dessuten er det min første bil, som jeg forresten fikk jæv... billig. Den har ikke gått 200 000 enda, og duger for mange kilometer til! - Er vell blitt litt glad i den etter hvert som jeg har jobba for å finne ut av feila...;)

-Kamilla-

Man lærer så lenge man lever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki.. så du har lagt såpass med sjel og arbeid i den ja ;)

Da skjønner jeg deg godt!

Men seriøst.. jeg tror det kan være at du må ha ny forgasser.

Men 11 000 for ny.. hehe.. da er det vel å kjøpe en gti motor da isdtedetfor og kaste den nedi ?? :D

Men det er sikkert noen under kjøp og salg på forumet her som kan skaffe deg en forgasser som er i orden.. Det tror jeg nok..

Hva slags farge er det på bilen din da? Noe spes du har gjort med den eller?

-S

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå er jeg ikke autorisert VAG mekaniker men det er vel litt billigere å bytte en ussel slange som går fra området rundt eksosmanifolden ( 100rings ?) enn å bytte en forgasser som trolig fungerer som den skal.

Slangen går etter hva jeg husker fra eksosmanifolden bak motoren på venstre side til luftfilterboksen FØR luftfilteret.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Hmm, nå er jeg ikke autorisert VAG mekaniker men det er vel litt billigere å bytte en ussel slange som går fra området rundt eksosmanifolden ( 100rings ?) enn å bytte en forgasser som trolig fungerer som den skal.

Slangen går etter hva jeg husker fra eksosmanifolden bak motoren på venstre side til luftfilterboksen FØR luftfilteret.

Joda.. sant som du sier der.. Ville ha sjekka den der slangen.. men mente at det var sjekket på verkstedet jeg.. eller tar jeg helt feil her nå..

Uansett.. sjekk den slangen.. enten den eller forgasseren..

-S

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare på noen av spørsmålene dine...

Den var før hvit, men er nå nattblå, - en slags mørk blålilla. Jævla fin farge! Skal få lånt meg digitalkamera for å få tatt bilder av den, så kan du få se selv. Ellers så har jeg gjort lite med den. Den har ingen styling eller no sånt, det kommer etterhvert. Tenkte på å bygge front spoiler og sideskjørt selv av glassfiber, men der streika fadern som kan det der med glassfiber... Men vi får se, har vært å titta litt rundt etter slikt. Gode tips om styling mottaes med takk!

-Kamilla-

Man lærer så lenge man lever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider