Gå til innhold

Ødelagt orginaldump i 1.8TQ

Ranger emnet

TiM

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har endelig skaffet meg en 1.8TQ! :D

Fikk på åpent luftfilter i går, og oppdaget då at lyden eg fikk var ca 1000 ganger fetere enn det den skulle være (

)...

Broren til kompis mener dette er fordi orginaldumpen er busted. Og etter litt søking og lesing er jeg enig i dette.

men, e d skadelig for turboen på kort sikt?

Hadde tenkt å kjøpe en forge resirk etter hvert. Men vurderer no å sitte denne som førsteprioritet?

Kan ikke så veldig mye om biler, men prøver å forandre dette over tid me litt lesing. Takker for alt av svar :D

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde sån lyd i a4 turborn min etter jeg satt på et greenfilter å synetes det var drit fett, så et lite poeng jeg gjorde dette på oppimot 10 a4 turboer å alle fikk samme lyden tror ikke 11 av 11 a4 turboer har defekt orginal dump? lyden jeg fikk var ikke like høy som i denne golfen men hadde samme plystre tonen. er lyden av luften som blir slått tilbake.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde sån lyd i a4 turborn min jeg å etter jeg satt på et greenfilter å synetes det var drit fett, så et lite poeng jeg gjorde dette på oppimot 10 a4 turboer å alle fikk samme lyden tror ikke 11 av 11 a4 turboer har defekt orinal dump? lyden jeg fikk var ikke like høy som i denne golfen men hadde samme plystre tonen.

Hmm.. Har blitt helt forelsket i den lyden, og håper på at den ikke er defekt. Får sjekke me et par andre bilkompiser i tillegg.. Lyden er hakket lavere enn på golfen..

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min på VwAudi-club forumet. Betalte 700,- + frakt :D

Men den selges her: http://www.turbofun.no/product/8608/8610/436452/_Forge_07_resirk.html

Der er det ikke så galen pris ;)

Litt OT her men: jeg blei veldig skuffa over lyden i Forgen.. Synes orginal dumpen har mye fetere lyd..

Men vi får se etter chip..

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Blir så forvirra av disse "lydene" i 1,8T.....

Denne "hanster" lyden, (tju-tju-tju-tjuuu..=) (som i linken.)

Mange sier at det er lyden av ødelagt resirkventil, men denne hadde jeg i min med orginal avlastningsventil også.

Samme lyd uten dump, samme lyd med ny alu-resirkventil...

Men dette er jo lyden av luft som slår tilbake i turboen, er det ikke?

og hvorfor får jeg samme lyden av orginal, oppgradert og uten dump?

Alu ventilen virker faktisk, er en sånn som kan dumpe også, så man kan se om stemplet åpner hvis man kjører som ren dump, da får jeg psjjjh!

kan noen svare på dette, for det forvirrer meg MYE=)

virker som mange har denne lyden også. hvordan høres deres biler ut?

Kjører med åpent kn filter selvfølgelig!, Ellers hører man jo ikke noe=)

hjelp en forvirret stakkar...:wank

Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil du ha ren dump lyd må du kjøre med innsats filter og en dumpventil. vill du ha den lyden du har nå av luft som slår tilbake i turboen å skaper en slags plystre lyd må du kjøre med åpent filter å da trenger du ikke dumpventil. kjører du med begge deler får du begge deler, er bilen chippet vil denne tju tju lyden også kunnes høres med innsatsfilter da noe lavere en med åpent filter. lyden er orginal på vag å du får den på jeg vil tørre å påstå alle vag fra 1996 til 2000 +/- med 1.8 turbo.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider