Celica lover Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Hvor mange % soting er lov på en golf 2 egentilig??? Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 fra b-stolpe og bakover kan du ha så mørkt du vil.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Det finnes ingen spesielle regler for golf. Bruk riktig forum... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brille2k Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 men det finnes regler generelt for dette.. nå er ikke jeg sikker på dette men har blitt stoppa med sota ruter mang en gang og fått 100 forskjellige svar. men ett jeg har fått flere ganger er att man skal kunne ha øye kontakt med personen i bilen ved siden av deg når du titter ut av side vinduene på fører og passasjer siden.. men som sagt ikke noe ekspert på dette :) Siter Min Link om mitt prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=771629#post771629 Mine Modell Biler... http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1735563#post1735563 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Lovdata sier: Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Lovlig soting, det er vel Bilforumets svar på en Urban legend?grinchy :jackinbox: Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orkdalingen Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 det er vel noe som max 35% mørkhet på alt fra b-stolpene og frem, og bak kan du ha 100% om du ønsker det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 det er vel noe som max 35% mørkhet på alt fra b-stolpene og frem' date=' og bak kan du ha 100% om du ønsker det.[/quote']Feil *edit: Det er litt imponerende å komme og påstå noe slikt når fasiten ligger noen innlegg over og sier noe annet :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Er ikke lov til å sote en dritt foran b-stolpen... hører det ofte fra politi når de stopper meg.. men har heldigvis ikke fått beskjed om å fjerne den enda Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 det er ikke engang lov å ha helt gjennomsiktig/blank film forran en gang. jeg spurte om dette på biltilsynet. Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Da kan vel bare denne tråden stenges , slik at ikke flere tullinger som tror det er lov å sote foran b stolpen ikke skriver her:iconsm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Jeg måtte bytte rute på Comboen og selvfølgelig så satte glassfirmaet inn en uten toning øverst hva gjør jeg nå? alternativet blir og legge på en toningsfilm øverst, men det har jeg forstått er ulovlig at det kun er lov med orginal tona rute.... eventuelt hvor langt ned kan man legge på toningsfilmen???? blir sur hvis jeg må bytte rute igjen altså :scared men ifølge lovdataen øverst så kan legge på en solfilm i glass da :spin Siter Status Bilpark: Omega 3000 Turbo, Omega 3000, Omega 2,0, Omega 2,6, Rekord E2 2,2i, Rekord E1 2,0S, Rekord D 1,9, Ascona B 2,0S. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kr0lle Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Du godtar at du og/eller verkstedet gjorde en feil, og ikke ble enige om hvilken "type" rute du skulle ha. Du har ikke lov til å gjøre noe med frontruten (det innkluderer streamers, soting o.l.) Du kan jo bare vente til det kommer steinsprutskade, og passe på å få riktig rute neste gang (det er tross alt Norge vi bor i, steinsprut er ikke akkurat et fremmedord) Siter - VW Golf II GTI - RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrVirril Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 gjør hva du vil, max 2000kr i bot elr mangellap og må vis bilen på biltilsynet, kjekt med flere ruter så jeg slepper og rive soting;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celica lover Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 viste ikke at folk fortsatt skrev her... :P men takk for alle de gode svarene! :D nå skal det sotes:D Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg