opel_power Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Tenkte legge ut litt info om bilen min og hva eg skal gjøre med den. Bilen er en Opel omega B 1996 mod 2.5 v6 den har rullet 149000, kjøpte bilen for snart 3 år siden, hadde bilen først i 1 år før eg fikk meg combo med tanke på lang reise til og fra jobb, solgte den da til min søster, hun hadde den i 1.5 år, så no kjøpte eg den igjend for eg ville fikse den opp, den er helt stander no,(litt fel faktsik):( Dette skal gjøres: Senkes/40mm og gules justerbar koni-bestilt Mv6 maskin- svart skin interiør-har 1 på hånden linselykter-kjøpt ny grill-kjøpt kvite blinkere fremme;)-bestilt 18/19 felger (vet ikke enda hvilken som passer fett, forslag?) endre litt på eksos;) sideskjørt- front lippe-bestilt Soundstream anlegg-skal designes av lance. (caddy support) kommer mer til helgen, fler bilder og mer info om hva som skal gjøres med bilen... har kun dette ene bilde, hehe:( Siter eg digger OPEL, og BMW:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 har gjort det samme som deg med tanke på motorbytte. Hadde en 2,5v6 i min omega b, sedan 1995 mod manuell. Fikk råde-ras på den, kjøpte en brukt x30xe mv6 motor,+manuell R28 girkasse. plukket motoren i atomer og overhalte den + lett trimming. Idag funker bilen veldig bra og ble betydelig raskere :) lykke til med prosjektet ditt. blir bra. har også steinmetz grill/sorte linselykter og komplett steinmetz stylingkit, men foreløpig er kun frontleppa+grillen montert/lakkert. min prosjekt tråd...http://www.bilforumet.no/omega/127811-opel-omega-b-tuning-mitt-prosjekt.html Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Må få ut litt mere bilder! :( Omega b er jo beste bilen! Sedan?? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel_power Skrevet November 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 jepp er sedan, ja fler bilder kommer til helgen, skal begynne litt da.... har ikke fått fatt i alle delene enda... Siter eg digger OPEL, og BMW:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Husk og ta bilder da :) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel_power Skrevet November 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 tok noen bilder av dens nåværende stand:) Linselyktene Grom maskinen 2.5;) Siter eg digger OPEL, og BMW:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel_power Skrevet November 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Her er forresten av Min 2. omega B 2.0 16v CD;) automa..;) km stand 230km..:) (min søster låner den no som jeg har kjøpt tilbake 2.5 en;)) også sist, men ikke minst Mamma sin opel astra gtc 2.0 turbo 06mod;););););) konge bil;) Siter eg digger OPEL, og BMW:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lance Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Fård killah og greier!! Den kledde jo rosa skilter:blah: Håper jeg får være med på litt mer enn akkurat stereo da:op: Siter Mvh Lance My 1st Ride My 2nd Ride Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Så fin ut den 2.5, kunne jeg få kjøpt den av deg? har lyst på omega b 2.5 sedan manuel igjen, Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel_power Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Sæther Racing skrev: Så fin ut den 2.5, kunne jeg få kjøpt den av deg? har lyst på omega b 2.5 sedan manuel igjen, hehe nei det kan du ikke:P hehe den skal jeg ha selv:) men ja gøy bil er det, litt kjipt no når den er så myk, kjekkere når den er senket og stivet:) Siter eg digger OPEL, og BMW:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel_power Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 har bygget eksos anlegg i helgen;) bilder kommer ble FEEEEEEEEIIIIIIT LYD:D:D:D:D:D hehe dobbelt 2.5" tok vekk 2 av lydenperene etter kat, strake rør fra kat og bak til ny bakpotte (justeringspotten) bilder kommer i løpet av kvelden (kamerat som har de på hannes kamera) Siter eg digger OPEL, og BMW:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel_power Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 litt justering på bakpotten min;) ble bra no;) litt stripsing... bare for og se om det passer da:) hehe trond i full gang med punktingen.. Blir bra dette:) da var punktingen ferdig... viktig og lakke sveisen med denne type lakk:S:S:S:S hehehe høy glans lakk eller noe, eg klarte og lese feil da eg skulle kjøpe den, hehe:S::S:S men ble bra lukt av denne lakken;) hehe Sånn, mangler no et lite rør mellom bakpotten og eksosstussen, kommer så snart eg får kjøpt det:) men ble hvertfall feit lyd;) hehe Siter eg digger OPEL, og BMW:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel_power Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 her er litt lyd av anlegget som ble sotte på.. ikke noe imponerende film, men er no litt lyd... Siter eg digger OPEL, og BMW:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel_power Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 fikk kjøpt 30mm eibach i går, så kommer gule koni på fredag. så montering av dette og linselyktene skjer i helgen.. Siter eg digger OPEL, og BMW:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Ser bra ut det her.. Hva skal du gjøre med gammel motoren når mv6'ern kommer inn? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg