Gå til innhold

Når stemplene ventilene på 531 toppen?

Ranger emnet

Otto

Anbefalte innlegg

Hadde oppstart av min B230FT så hadde det seg slik at tannhjulet til reg reimen på veiven stoppet.. det var mørkt ute så jeg oppdaget ikke det før jeg hadde turnet noen ganger, å nå som det er i orden, pekker det på 1 eller flere ventiler. noen som har noen erfaring med lignende sitvasjon eller vet om stempele når opp til ventilene på B230FT blokk med 531 topp ?

takk for svar på forhand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du ikke har kommer med voldsomt mye løft,så skal det gå bra.

nei det tror jeg ikke, har ikke gjort d før værtfall.. så jeg vet ikke helt va som er galt.. hadde håpet på at jeg skulle slippe å pelle noe mer i biter.. har vært litt for lenge uten bil nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være en ventil som henger litt, ref brennt om den kommer fra en turbomotor feks... eller har du gått over den og overhalt den skikkelig?

Er også sånne "gummi-puter" mellom ventil og pusher-skåla med shim'en oppi (altså, på undersiden). Denne går i stykker etterhvert som den bader i olje og blir sprø.. og da tikker det ganske greit og.

Det er ikke no farlig..bare litt irriterende;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være en ventil som henger litt, ref brennt om den kommer fra en turbomotor feks... eller har du gått over den og overhalt den skikkelig?

Er også sånne "gummi-puter" mellom ventil og pusher-skåla med shim'en oppi (altså, på undersiden). Denne går i stykker etterhvert som den bader i olje og blir sprø.. og da tikker det ganske greit og.

Det er ikke no farlig..bare litt irriterende;)

Ikke farlig? Det skal da helst ikke tikke:p

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja den er overhalt av proff :)

men jeg har funnet feilen, litt pinligt, men det har seg slik at det var svinghjulet som ikke satt fast :S skrudde opp den innspeksjonsluken under, og der kunne jeg med fingertuppen flytte på hjulet ca 1 cm <:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja den er overhalt av proff :)

men jeg har funnet feilen, litt pinligt, men det har seg slik at det var svinghjulet som ikke satt fast :S skrudde opp den innspeksjonsluken under, og der kunne jeg med fingertuppen flytte på hjulet ca 1 cm <:)

hehehehe! DER hadde du flaks!! plutserlig kunne du fått ett 15 kilos svinghjul med 6000rpm gjennom clutchhuset og opp i tunellen din... hadde blitt pent kan jeg tenke meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen...godt ingen fikk høyrefoten kappa av der eller ble skada! Slurende clutcher og høye effekter er aldri noe sjakktrekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dæven døtte sykkelstøtte :O

satan det der var ikke langt unna :O

den tanken hadde ikke slått meg i det heletatt, bra jeg og noen kompiser fant ut hva det var :) skal fikse d i kveld(mandag) så får vi se om jeg endelig blir ferdig med motorbytte prosjektet mitt :) knakk nemlig en råde og ødela en B230ET "86 blokk ^^ nå har jeg fått meg en B230FT "89. så når svinghjulet er på plass SKAL alt vær i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider