Keltern Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Jeg har fått tilbud om å kjøpe en '87 740 turbo med, etter det jeg har fått forklart, en b230et med oppbrente stempler (hull). Nå er det andre ting på bilen jeg har mer behov for, men jeg lurte på for eks. om det er stor sjanse for at toppen er ødelagt? Er det eventuelt andre ting jeg bør være obs på? tynn blanding er tydeligvis ikke helt kurant på turbobiler! :P Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 toppen kan være godt slitt ja...så kan trenge en overhaling hvertfal! Sjekk etter sprekker mellom ventilsetene...ganske vanlig at det sprekker der når motoren går veldig "lean".... blir tross alt ganske varmt ;) Detta er dog vanskelig å vite før man har tatt av toppen... :) Ellers er det kanskje andre ting du kan selge på den da... Add-on? mellomaksel? Bakaksel m sperre? turbo-bremse-kitt forran? (287mm skiver, egene bendix calipere og bendix-klosser). Mye man kan selge... Interiør og :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Tja, fikk melding i går om at salget ble kansellert. Så de planene jeg nå hadde begynt på for denne bilen, ble brått slengt i gulvet.. :S Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 hehe, han fannt vel ut at det var litt verdi i bilen alikevel da... shit happens :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Hehe! Han ombestemte seg, igjen! :P Så det blir vel til at jeg ser på den iaff.. Mest sannsynlig at jeg kjøper den egentlig! :) Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Dro og så på bilen i dag og det viste seg å være et greit utgangspunkt å enten ta deler fra, eller bygge opp til bruksbil.. :) Eneste som var litt merkelig var skaden på stempelet det var snakk om! For det var slettes ikke forbrennings-slitasje, det var rett og slett borte en bit av stempelet i kanten! Hva som har forårsaket dette er jeg veldig usikker på, men jeg så ikke hvordan dette kunne være pga for lite bensin... Dette er bare et lite forsøk på å illustrere hvor skaden er, dog vet jeg ikke hvor dypt hakket er. Noen som aner? Det er vel for trangt for en stempelring å smyge seg mellom sylindervegg og stempel? :S Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 det er faktisk ikke heelt uvanlig at det kan ryke av sånne flak du snakker om. Jeg er ikke sikker på hvorfor dette skjer på en 4-takter, men er MER enn vanlig på feks mopeder,etz... har bytta ett stempel på lett-sykkelen min pga det så sånn ut... det pga stempelringene hadde kilt seg fast mellom noe Koks, utvida seg pga varme, og til slutt sprang av en del av stempelet..herpa godt inni sylinderen og, men fikk hona opp sjiiten og opp et par oversize stempelringer, så var'n på veien igjen :P Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 Hvor mye tror du det vil komme til å koste å hone opp blokka (om skaden ikke er for stor vel og merke) og eventuelt få overhalt toppen, eller i det minste få planet den? :) Får virkelig håpe at det er håp for blokka, slik at jeg slipper ut med for mange tusen på dette "prosjektet"! :P Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Nå står det igjen bare å få frakta fa*nskapen hjem, slik at jeg får begynt som smått på demontering! :) Og når det gjelder honing så håper jeg inderlig at sylinderen ikke er ødelagt, siden "gammern" har muligheter for å gjøre dette for meg.. :D Håper på en positiv og lærerik oppbygging av 230et-klumpen fremover! ;) Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Desember 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 Skulle du velge å borre blokka så vet jeg av nye stempel til deg ;) Skulle du få bruk for nytypen råder med std. borr stempel, så vet jeg hvor det finnes også ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Desember 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 Hehe! Kjekt å høre! ;) Jeg håper og tror jeg får tilsendt fk-råder i nærmeste framtid. Men om det ikke skjer, så kan jeg jo ta kontakt! :) Kunne jo vært moro med litt større slagvolum! ;) Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Desember 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 Jeg må spørre for å bekrefte/avkrefte noe her. Det er vel bare tull om noen mener at det ikke går med ft/fk-råder på et-motor? Det blir noe annet med m-råder da... :P Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg