Gå til innhold

crx m/ integra type r b18c5 motor!

Ranger emnet


shaniboy

Anbefalte innlegg

hei lurte på om noen kunne jeg hjelpe meg litt med info om priser osv....

Har netopp kjøpt med en integra type r motor b18c5 som skal i en crx...men først må jeg ha turbo..lurte på hvor mye sånn ca turbo kit vil koste til en slik bil med slik motor? pris?

og priser på noen bra rimlige coolere...takk for svar på forhånd..mvh

nå værende bil: =)

 

 

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

 

Tidligere biler:

 

- opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt

-Nissan Cherry GT Turbo Intercooler

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vil komme oppdatering og info..om jeg får ordna no billige greier...kan hende blir en kompresor tilleg...vi får se hvor økonomien stopper meg hehe...

nå værende bil: =)

 

 

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

 

Tidligere biler:

 

- opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt

-Nissan Cherry GT Turbo Intercooler

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan med en gang fortelle deg at dette vil by på problemer! Hadde samme plan selv for to-tre år siden, med en 91 CRX Vtec. Hvilken modell er det du snakker om?

 

Hvor kjøper du motoren fra? Er den fra japan må du bygge om hele ledningsnettet siden det er tilpasset høyrerattede biler.

Håper for din del du fikk med innsprøytning og kabelhorven.

 

For det første er B18C5-motoren vesentlig høyere enn D16 el B16-motoren som står i CRX. Det blir ganske enkelt ikke plass i motorrommet, og du må sage hull i panseret. Et alternativ er selvsagt å senke motoren ned i motorrommet ved å sveise om på motorfestene, men skal du senke kjærra vil eksosen skrape asfalten ved minste antydning til ujevnhet. Grenrøret ligger nemlig idiotisk nok rett under bunnpanna...

 

Videre tviler jeg du får tak i motorfester til denne hybriden, men det er mulig http://www.hasport.com produserer noe.

 

Dessuten har du en kabelclutch på din, forutsatt at det er snakk om en <92. B18C5-kassa har hydraulisk clutch. B16A1-kassa passer forsåvidt rett på B18, men....

 

Videre går ikke understell og drivaksler overens.

Du finner sikkert 100 andre ting som må bygges om før dette fungerer, etterhvert som prosjektet stiger frem. Men alt er tross alt mulig! Det er gjort værre ombygginger tidligere...

 

Og sist med ikke minst: liten, lett forhjulstrekker med 185+ hk... Har du tenkt på hvordan effekten skal ned i bakken?

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

Jeg kan med en gang fortelle deg at dette vil by på problemer! Hadde samme plan selv for to-tre år siden, med en 91 CRX Vtec. Hvilken modell er det du snakker om?

 

Hvor kjøper du motoren fra? Er den fra japan må du bygge om hele ledningsnettet siden det er tilpasset høyrerattede biler.

Håper for din del du fikk med innsprøytning og kabelhorven.

 

For det første er B18C5-motoren vesentlig høyere enn D16 el B16-motoren som står i CRX. Det blir ganske enkelt ikke plass i motorrommet, og du må sage hull i panseret. Et alternativ er selvsagt å senke motoren ned i motorrommet ved å sveise om på motorfestene, men skal du senke kjærra vil eksosen skrape asfalten ved minste antydning til ujevnhet. Grenrøret ligger nemlig idiotisk nok rett under bunnpanna...

 

Videre tviler jeg du får tak i motorfester til denne hybriden, men det er mulig http://www.hasport.com produserer noe.

 

Dessuten har du en kabelclutch på din, forutsatt at det er snakk om en <92. B18C5-kassa har hydraulisk clutch. B16A1-kassa passer forsåvidt rett på B18, men....

 

Videre går ikke understell og drivaksler overens.

Du finner sikkert 100 andre ting som må bygges om før dette fungerer, etterhvert som prosjektet stiger frem. Men alt er tross alt mulig! Det er gjort værre ombygginger tidligere...

 

Og sist med ikke minst: liten, lett forhjulstrekker med 185+ hk... Har du tenkt på hvordan effekten skal ned i bakken?

 

Et ytterst genialt og ikke minst nyttig innlegg OMR. :)

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMR... nå fikk du meg til å tenke litt hehe..det er en 91 v tech... har en moto bygger som ordner motor..han som kjører civic i bilsport..tor erling... må sjekke litt mer ut før jeg går igang prosjekt.. takk for svar...mvh

nå værende bil: =)

 

 

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

 

Tidligere biler:

 

- opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt

-Nissan Cherry GT Turbo Intercooler

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by shaniboy

OMR... nå fikk du meg til å tenke litt hehe..det er en 91 v tech... har en moto bygger som ordner motor..han som kjører civic i bilsport..tor erling... må sjekke litt mer ut før jeg går igang prosjekt.. takk for svar...mvh

 

Det er vel ikke Tor erling sin Integra motor du skal ha:)?... han hadde jo selv planer om integra motor i sin..og en liggende sa han

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg litt om skal ikke motorfester være noe problem. B18 er i praksis samme blokk som B16, men med lengre slaglengde. Dermed blir motoren endel høyere...

Legg merke til at den vanlig 16V-modellen har en forhøyning på panseret for at det skal bli plass til kamdrevene. Vtec (skrives ikke "v tech" nei...) har ytterligere en forhøyning på hele panseret siden B16-serien er høyere enn D16-serien. Det er trangt under panseret på en CRX!

 

Du får tak i B16A1-kassa fra Japan med diffbrems, men den er sjelden og ettertraktet. Det går sikkert ann å bygge om din kasse til diffbrems også. I prinsippet skal kassa tåle veldig mye effekt, men du MÅ ha diffbrems for å få effekten ned i bakken!

 

Evt kan clutchproblemet la seg løse. B16A2(del Sol og Civic Vti) ble levert med hydraulisk clutch på kassa, og det går helt sikkert ann å bygge om til hydraulisk mekanisme på bilen.

 

Tor Erling har vel bygd om fra D15 til B16 i sin coupè, og vet nok om noen av hindringene du kommer til å møte.

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

joa b18c type R blokka er 7 mm h鴜ere enn b16 ellers s?og si identisk utseende......

 

bygge fra kabel til hydraulisk clutch er også enkelt ..

 

bekymringverdig er understell og drivaxler og ledn nettet, men Rhd motoren har bare lengre ledn nett enn Lhd motoren...

så allt formye prob er det egentlig ikke..jumpere får man tak i...

 

185 hk+ er vel ikke no problem iom at all vekten på crx er over drivaxlene...

 

har sett itr m 400+ som kj鴕er 11.2 striper det er snakk om dekkvalg.....har også sett mye annet rart med overdreven effekt....

hvem sier at en golf er no bedre den har også forhjulstrekk men blir da levert med godt over 195hk(vr6)

og noen vil ha kompressor osv osv...

 

dessuten har b18c5 motoren sannsynligvis 195hk..

Vag???HAHA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by crxman

hvem sier at en golf er no bedre den har også forhjulstrekk men blir da levert med godt over 195hk(vr6)

og noen vil ha kompressor osv osv...

 

dessuten har b18c5 motoren sannsynligvis 195hk..

 

:).. VR6 leveres med 174 hk med FWD.. og 194 hk med Syncro :)

 

174 hk = 2,8 l

194 hk = 2,9 l

 

Bare så det er sagt:)

 

Kamerat av meg som solgte CRX sin nettopp til noen i Sarpsborg.. han savner den:) hehe.. morsom liten bil det.. med integra motor blir det jo ett BEIST :)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by crxman

Ok den er grei...har ikke så greie på golf osv...;)

 

poenget mitt er at man ikke må drepe guttens ønske om itr motor bare pga litt komplikasjoner....

og det dummeste arg. var 185hk går ikke på en liten lett forhjulstrekker......

 

er da mange som gjør mye sykere ting..:op

 

Ja:) sant så sant:)

 

VR6 Turbo på en Golf 2 er vel enda mer sprøtt å rått spør du meg:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår