Gå til innhold

Batteri: Kinetik vs Enersys Odyssey

Ranger emnet

#BMW#

Anbefalte innlegg

Jeg ville gått for Odyssey, da jeg brukte ett Odyssey 1700

batteri da jeg ble norgesmester i street max i år å slo zetec:)

spillte uten vegg med ordiner kasse og 2 amper. Hadde 4 50mm2 pluss og 4 50mm2 minus

Hehe, joda du gjorde det, men så husk nå at jeg gikk faktisk opp 2-2,5dB når jeg flytta stolene mine frem 30cm hvor de faktisk skulle stå, men men sånn er det å kjøpe ferdig bygget bil av dansker hehe. (Skal jeg da si at noen billige blaupunkt subber og kinetikbatteri, eier deg da, neidu, i dB-drag går det også på en liten dose flaks, og sånn er den sporten)

Cluet er uansett at jeg bruker Kinetik i min vanlige bil, og akkurat der fungerer det helt ypperlig. Og til "normalt" bruk så bruker man litt fornuft og kjøper det som yter mest pr krone.

Ett kinetik yter mer ampere enn stinger, men i dB-drag så får kinetik en lite ulempe med at det faktisk leverer mye strøm, men desverre går litt ned i strøm.

Skal filme hvordan spenningsfallet ligger i den nå etter NM som jeg gjorde en hel del endringer.

Og jeg sier ikke dette fordi jeg har gode priser på kinetik..

Alt til sitt bruk, når flere andre type AGM/Gele batterier går så langt ned på spenninga så holder de jo på å dø på seg..

hadde jo ett Stinger SP1700 som ramlet ned på 9 volt, og det tok 6 timer med lading (hvor ladingen de to første timene lå på 58A) Og Stinger og odyssey er samme batteri.

Og til deg John Anders, 1,5-2dB i en vanlig bruksbil er faktisk ikke så krise som det er i dB-drag, husk at de fleste her kjører ikke rundt med 145dB konstant i bilene sine..

Og at du hadde samme problem med kablene du brukte kan jo være fordi du bruker 3 forsterkere mer enn det jeg gjør, hehe. Hvem vet.. Det blir tipping og synsing fra den ene til den andre siden.

Og til deg Zoya, seieren i NM var velfortjent, og jeg ga jo også uttrykk for at du/dere kom til å vinne før vi begynte også ;)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rart Kinetik ble hypet opp til å være helt rått drøyt ett år siden grunnet råe egenskaper som lav indre motstand. Var mange som sa at det derfor var det beste batteriet fordi til vanlig bruk vil man ha lav indre resistens for å få mye strøm fort uten mye spennignsfall også i vanlige annlegg :)

Men ting forandrer seg vel etterhvert ;)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart Kinetik ble hypet opp til å være helt rått drøyt ett år siden grunnet råe egenskaper som lav indre motstand. Var mange som sa at det derfor var det beste batteriet fordi til vanlig bruk vil man ha lav indre resistens for å få mye strøm fort uten mye spennignsfall også i vanlige annlegg :)

Men ting forandrer seg vel etterhvert ;)

Ja, merkelige greier det der...

Synes det morsomste var/er at Kinetik skal ha så mye lavere indre resistans enn alle andre, og så er det ingen som kan komme med tall!

Men de som hypet det opp da har nok ikke ombestemt seg!?

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda du gjorde det, men så husk nå at jeg gikk faktisk opp 2-2,5dB når jeg flytta stolene mine frem 30cm hvor de faktisk skulle stå, men men sånn er det å kjøpe ferdig bygget bil av dansker hehe. (Skal jeg da si at noen billige blaupunkt subber og kinetikbatteri, eier deg da, neidu, i dB-drag går det også på en liten dose flaks, og sånn er den sporten)

Cluet er uansett at jeg bruker Kinetik i min vanlige bil, og akkurat der fungerer det helt ypperlig. Og til "normalt" bruk så bruker man litt fornuft og kjøper det som yter mest pr krone.

Ett kinetik yter mer ampere enn stinger, men i dB-drag så får kinetik en lite ulempe med at det faktisk leverer mye strøm, men desverre går litt ned i strøm.

Skal filme hvordan spenningsfallet ligger i den nå etter NM som jeg gjorde en hel del endringer.

Og jeg sier ikke dette fordi jeg har gode priser på kinetik..

Alt til sitt bruk, når flere andre type AGM/Gele batterier går så langt ned på spenninga så holder de jo på å dø på seg..

hadde jo ett Stinger SP1700 som ramlet ned på 9 volt, og det tok 6 timer med lading (hvor ladingen de to første timene lå på 58A) Og Stinger og odyssey er samme batteri.

Og til deg John Anders, 1,5-2dB i en vanlig bruksbil er faktisk ikke så krise som det er i dB-drag, husk at de fleste her kjører ikke rundt med 145dB konstant i bilene sine..

Og at du hadde samme problem med kablene du brukte kan jo være fordi du bruker 3 forsterkere mer enn det jeg gjør, hehe. Hvem vet.. Det blir tipping og synsing fra den ene til den andre siden.

Og til deg Zoya, seieren i NM var velfortjent, og jeg ga jo også uttrykk for at du/dere kom til å vinne før vi begynte også ;)

Å du er på Jordet igjen... Som Vanlig......

Som du sier, så må en ha litt flaks i dbdrag hvis en skal nå langt, eller spille høyt da...men en må også være litt dyktig.og jobbe for det.......

Som det du skriver litt lengre opp, så leverer kinetik mye ampere, men volten faller... Å det er jo ikke bra...

I en bil, hva skal en med masse ampere, og lite volt ???

Jeg kjenner heller ikke igjen dine påstander når det gjelder andre batterier...Jeg har testet flere batterier som du kanskje har fått med deg...og for å dra opp det så var både NSB 90 og ODYSSEY 2150 batteriene jeg hadde i min bil oppladet igjen på ca 20-25 min. Med ctek multi 7000 laderen...Og de holdt ikke på å dø på seg..............

Når det kommer til meg Nils Petter, så er jo ikke 1.5- 2 db mye... det er jo (nesten)"BARE" dobbling av effekt... eller dobbelt så mange subwoofere på samme effekten...............

Så i min verden ville jeg iallefall tatt vare på mine 1.5-2 db.Uansett om det er i bruksbilen eller i konkuransebilen.....

Det er dyrere og dobble utstyret en å spare på litt på et batteri, for å hente inn igjen de db`ne................ Men det min mening........

Som jeg skreiv litt lengre opp her, så er du på jordet igjen...

Når det gjelder kabler...Hvis du tror det var det som var problemet i min bil, da jeg brukte kinetik....

Jaggu rart det funka med Nsb , odyssey og rullestol batteriet......:rolleyes:

Og crankenstein batteriet.....;)

JA, Zoya og gubben + kassebyggeren demmes gjorde en strålende jobb, den skal dem ha... :D :D :D

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider