Gå til innhold

High End midbasser ??

Ranger emnet

Rockford Seat

Anbefalte innlegg

Siden det har kommet til så mange på dette forumet så lurer jeg på om det er noen som har ett eller flere gode forslag til midbass elementer til bilen min. Størrelse skal være 6.5"- 8" og de skal dørmonteres i sveiset stålkasse. De er tenkt til å spille sammen med en 5" mellomtone/midbass og Focal Audiom TLR diskanter. Midbassen i døra er nødt til å spille dypt og kontrollert og er tiltenkt å spille i ett frekvensomeråde rundt 30Hz-100Hz !

Midbassene kommer til å bli foret med en grom forsterker i prisklasse >15000,- så de bør stå litt i stil :-) Kort sagt er jeg på jakt etter det grommeste lydmessig. Skal ikke spille høyt med dette bare pent :-)

Alle forslag mottas med glede...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder midbasser finnes det masse spennede, men tror jeg ville anbefale enten Eton CEW 650, eller kanskje ta den helt ut med 8-710/37HEX. Her snakker vi High-End fra en av verdens utvilsomt beste element produsenter.

Resonant Engineering RE8 er og en bra kandidat, men er ikke tilgjengelig i Norge før om noen mnd.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for input.. noe som sier meg at du vet hvem som tar inn dette om et par mnd. også :-) Har du forresten en link eller to også ?

den 5" som jeg skal vurdere nærmere er Scan-Speak 15W-8530K00 frekk liten sak som spiller sinnsykt bra.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel kanskje...............................:D

Har ikke lyst til å drive reklame for enkelt firmaer her på forumet, men om du sender meg en PM så skal jeg gi deg infoen du trenger. Bilstereo sidenen til firmaet er desverre ikke oppe å går enda.

SS 5" er absolutt ok, men som mellomtone kan du gjøre det bedre etter min mening. Der denne 5" virkelig viser seg frem er i små toveishøyttalere. Dette er grunnen en meget bra bassekstensjon for en 5".

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orion

skal du ha det beste av det beste så ville jeg sett på SEAS' lotus-

serie..

:-)

Vel... finnes meget gode alternativer til SEAS Lotus.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det finnes alternativer til Lotus serien. Har hørt på noe helt nyutviktlet i serien der som ikke har kommet ut ennå og det er veldig bra.. ingen tvil om det, men i de kretsene jeg holder på med kommer det til å bli mange biler med Seas Lotus elementer i så derfor vil jeg ha noe annet.

Impact og Amega Q-gold serien er også veldig bra elementer til en ikke altfor dyr penge, men jeg skal noe som er værst :-)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant